Ταχίνι: Τα (απρόσμενα) οφέλη για την υγεία μας

Μεταξύ άλλων οφελών για την υγεία, έρευνες δείχνουν ότι το ταχίνι έχει πιθανή αντικαρκινική και αντιφλεγμονώδη δράση στον οργανισμό.

ταχίνι σουσάμι istock

Το ταχίνι είναι μια πάστα που φτιάχνεται από αλεσμένο και ψημένο σουσάμι και έχει μια ελαφριά, γήινη γεύση. Το καταναλώνουμε σκέτο στο ψωμί, σε σνακ ή μαζί με φρούτα αλλά είναι επίσης το βασικό συστατικό του "χαλβά του μπακάλη". Εκτός όμως από θρεπτικό και νόστιμο, το ταχίνι μας προσφέρει κάποια -αναπάντεχα ίσως- οφέλη για την υγεία μας. 

Μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο για ορισμένες ασθένειες

Η κατανάλωση σπόρων σουσαμιού μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο για ορισμένες καταστάσεις όπως ο διαβήτης τύπου 2 και η καρδιοπάθεια, συμβάλλοντας στον έλεγχο της υψηλής χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων. Μία μελέτη σε 50 ανθρώπους με οστεοαρθρίτιδα γονάτου βρήκε πως εκείνοι που κατανάλωναν 3 κ.σ. (40 γρ.) σπόρους σουσαμιού είχαν σημαντικά μειωμένα επίπεδα χοληστερόλης συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου. 

Διαβάστε Επίσης

Άλλη μελέτη 6 εβδομάδων σε 41 ανθρώπους με διαβήτη τύπου δύο βρήκε πως εκείνοι που αντικατέστησαν μέρος του πρωινού τους με 2 κ.σ. (28 γρ.) ταχίνι είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου. Επιπλέον είναι γενικά αποδεκτό επιστημονικά (δες εδώ και εδώ) ότι μία διατροφή πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά συσχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο για ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2. 

Μπορεί να έχει αντικαρκινική επίδραση

Οι σπόροι του σουσαμιού έχουν μελετηθεί για την πιθανή τους αντικαρκινική δράση. Ορισμένες μελέτες σε εργαστήριο έχουν δείξει ότι τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν συμβάλουν στο θάνατο των καρκινικών κυττάρων στο έντερο, τους πνεύμονες, το ήπαρ και τον μαστό (δες έρευνες εδώ και εδώ και εδώ και εδώ).

Διαβάστε Επίσης

Η σεσαμίνη και η σουσαμόλη -τα δύο βασικά αντιοξειδωτικά στο σουσάμι- έχουν μελετηθεί εκτεταμένα για τις πιθανή αντικαρκινική δράση. Και τα δύο συμβάλουν στην καταστροφή των καρκινικών κυττάρων και καθυστερούν το ρυθμό ανάπτυξης όγκων.  Επιπλέον, πιστεύεται ότι προστατεύουν τον οργανισμό από τις φθορές από τις ελεύθερες ρίζες, επίδραση που μπορεί να μειώνει το κίνδυνο για καρκίνο. 

Μπορεί να ελέγχει τη φλεγμονή στον οργανισμό 

Παρότι η βραχυπρόθεσμη φλεγμονή είναι μια υγιής και φυσιολογική αντίδραση στον τραυματισμό, η χρόνια μπορεί να βλάψει την υγεία μας. Μελέτες σε ζώα έχουν ανακαλύψει ότι η σουσαμίνη και άλλα αντιοξειδωτικά στο σουσάμι μπορούν να περιορίσουν τη φλεγμονή και τον πόνο που σχετίζεται με τραυματισμούς, νοσήματα των πνευμόνων και ρευματοειδή αρθρίτιδα. Η σουσαμίνη έχει επίσης μελετηθεί σε ζώα ως πιθανή θεραπεία για το άσθμα, μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από φλεγμονή των αεραγωγών. Δες σχετικές έρευνες εδώ και εδώ και εδώ. 

Είναι το ταχίνι "φάρμακο";

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η περισσότερη έρευνα έχει γίνει σε ζώα χρησιμοποιώντας συμπυκνωμένα αντιοξειδωτικά από σπόρους σουσαμιού - όχι το ίδιο το ταχίνι. Το ταχίνι περιέχει αυτά τα ισχυρά αντιοξειδωτικά αλλά σε μικρότερες ποσότητες. Επιπλέον χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να γίνει πλήρως κατανοητή η επίδραση του σουσαμιού στον ανθρώπινο οργανισμό.

Σε κάθε περίπτωση, το ταχίνι αποτελεί ένα υγιεινό σνακ που μπορούμε να καταναλώνουμε όχι μόνο την περίοδο της νηστείας αλλά και γενικότερα. Ο μόνος περιορισμός είναι στις ποσότητες καθώς πρόκειται για μία θερμιδογόνο τροφή. 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i