3 ΦΥΣΙΚΟΙ τρόποι να αντιμετωπίσεις το άγχος

Αν το θέμα αυτό δεν σε αφορά, σε ζηλεύουμε! Για όλες τις υπόλοιπες (εμάς), εδώ θα βρεις 3 επιστημονικά επιβεβαιωμένους φυσικούς τρόπους να αντιμετωπίσεις το άγχος.

10.10.2018

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

γυναίκα αφέψημα βότανα τσάι

Αν το στρες είναι -αναγκαστικό- κομμάτι της ζωής σου, δοκίμασε αυτούς τους 3 φυσικούς τρόπους να αντιμετωπίσεις το άγχος. Είναι όλοι τους επιστημονικά επιβεβαιωμένοι!

3 φυσικοί τρόποι να αντιμετωπίσεις το άγχος

Χαμομήλι

Ένα φλιτζάνι αφέψημα χαμομηλιού θα σε βοηθήσει να νιώσεις αμέσως πιο χαλαρή και ήρεμη. Μάλιστα έχει βρεθεί πως κάποια συστατικά στο χαμομήλι (Matricaria recutita) έχουν στον οργανισμό σου δράση παρόμοια με ισχυρά ηρεμηστικά φάρμακα. Εκτός από το αφέψημα, μπορείς επίσης να το πάρεις ως συμπλήρωμα. Συνήθως το συμπλήρωμα χαμομήλι περιέχει 1,2% απιγενίνη (ένα δραστικό συστατικό), μαζί με αποξηραμένα λουλούδια χαμομηλιού. Σε έρευνα από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, ασθενείς με γενικευμένη αγχώδη διαταραχή που πήραν συμπλήρωμα χαμομήλι για οχτώ εβδομάδες είχαν σημαντική μείωση στα συμπτώματα άγχους συγκριτικά με τους ασθενείς που πήραν placebo. (Διάβασε εδώ στα αγγλικά την έρευνα όπως δημοσιεύτηκε στο PubMed.gov.)

Λ-θεανίνη (πράσινο τσάι)

Λένε πως οι Ιάπωνες βουδιστές μοναχοί μπορούσαν να διαλογίζονται για ώρες, τόσο σε εγρήγορση όσο και σε κατάσταση ηρεμίας. Σε έναν βαθμό αυτό θα μπορούσε να οφείλεται σε ένα αμινοξύ στο πράσινο τσάι τους, τη Λ-θεανίνη, επισημαίνει ο Mark Blumenthal, από τον αμερικανικό φορέα για τα βότανα και τα φυτά, American Botanical Council. Έρευνες έχουν βρει πως η Λ-θεανίνη βοηθά να μειωθούν οι παλμοί της καρδιάς και η αρτηριακή πίεση, ενώ κάποιες μικρές μελέτες σε ανθρώπους έχουν βρει πως μειώνει το άγχος. Σε μία από αυτές (μπορείς εδώ στα αγγλικά την έρευνα όπως δημοσιεύτηκε στο PubMed.gov) ασθενείς με τάση προς το άγχος που πήραν 200 mg Λ-θεανίνη νωρίτερα, ήταν πιο ήρεμοι και πιο συγκεντρωμένοι κατά τη διάρκεια γραπτής εξέτασης. Μπορείς να πάρεις αυτή την ποσότητα Λ-θεανίνης από το πράσινο τσάι, αλλά θα πρέπει να πιεις τουλάχιστον πέντε φλιτζάνια!

Ποια συμπληρώματα διατροφής αλληλεπιδρούν με φάρμακα ή πρέπει να «κόψεις» πριν το χειρουργείο;

Φτιάξαμε swiss roll με τσάι μάτσα και είναι υπέροχο – δες τη συνταγή

Λυκίσκος

Ναι, υπάρχει και στη μπύρα, αλλά δεν θα επωφεληθείς από τη χαλαρωτική επίδραση του λυκίσκου (Humulus lupulus) από αυτήν. Το ηρεμιστικό συστατικο στο λυκίσκο είναι ένα πτητικό έλαιο. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να το πάρεις από εκχυλίσματα και βάμματα – ή από άνθη αποξηραμένου λυκίσκου μέσα σε ένα σακουλάκι, όπως κάνουν στην αρωματοθεραπεία.

«Ο λυκίσκος είναι πολύ πικρός γι’ αυτό δεν τον χρησιμοποιούμε ως αφέψημα, ίσως μόνο σε συνδυασμό με χαμομήλι ή δυόσμο» εξηγεί ο Mark Blumenthal. Ο λυκίσκος χρησιμοποιείται και ως ήπιο υπνωτικό, συχνά μαζί με βαλεριάνα.

Σημείωση: Μην παίρνεις χαλαρωτικά βότανα εάν λαμβάνεις συνταγογραφούμενα ηρεμιστικά ή αντικαταθλιπτικά και ρώτησε το γιατρό σου προτού πάρεις συμπληρώματα διατροφής, βάμματα ή εκχυλίσματα βοτάνων.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.