Πονοι περιόδου; Πώς να αντιμετωπίσεις τη δυσμηνόρροια και να μην πονάς κάθε μήνα

Υποφέρεις κάθε μήνα τις μέρες της περιόδου; Δες πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις τη δυσμηνόρροια με μερικούς απλούς τρόπους.

shutterstock_120022108

Ένα μεγάλο ποσοστό γυναικών βιώνει κάθε μήνα την περίοδο με έναν εξαιρετικά δυσάρεστο τρόπο! Τις πρώτες μέρες –αλλά και μερικές πριν την έμμηνο ρύση- αντιμετωπίζει πόνους στη μέση, την κοιλιά που μπορεί να είναι αρκετά ή και πολύ έντονοι. Συχνά, οι πόνοι συνοδεύονται από ναυτία, πονοκέφαλο, διάρροια ή δυσκοιλιότητα. Πρόκειται για τη λεγόμενη «δυσμηνόρροια», που είναι αρκετά… δημοφιλές, κυρίως στις νεαρές γυναίκες. Τα καλά νέα είναι ότι τις περισσότερες φορές, καθώς η γυναίκα μεγαλώνει ή αφότου τεκνοποιήσει, τα συμπτώματα γίνονται όλο και περισσότερο ανεκτά. Μέχρι τότε…

Λύσεις για τη δυσμηνόρροια

Ζεστές κομπρέσες: Βάλε μια ζεστή κομπρέσα ή μια θερμοφόρα χαμηλά στην κολιά. Ανακουφίζει τους πόνους από τις κράμπες στην κοιλιά.

Σπόροι κύμινου: Πάρε καβουρδισμένους σπόρους κύμινου και μάσησε αργά μια κουταλιά του γλυκού (περίπου 3-4 γραμμάρια). Περιέχει ουσίες που βοηθούν στην αντιμετώπιση του πόνου. Μπορείς να τους φας μαζί με ένα κουταλάκι μέλι για καλύτερη γεύση ή να ρίξεις σπόρους στο φαγητό σου (π.χ. στη σούπα ή τη σαλάτα σου). Σε κάθε περίπτωση, μην τρως το κύμινο νηστική, γιατί μπορεί να προκαλέσει ενοχλήσεις στο στομάχι.

Ελαφριά άσκηση: Έχει παρατηρηθεί ότι οι γυναίκες που γυμνάζονται τακτικά, έχουν λιγότερο επώδυνες περιόδους. Προτίμησε ένα πρόγραμμα άσκησης ελαφριάς ή μέτριας έντασης ή γιόγκα που διαθέτει στάσεις (asanas), όπως αυτή της κόμπρας, που στοχεύουν ειδικά  στον τόνωση των μυών της περιοχής χαμηλά στην κοιλιά και ανακουφίζουν από τους πόνους.

Χαμομήλι: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση  Journal of Agriculture and Chemistry, το χαμομήλι περιέχει συστατικά με ανακουφιστική και αντιφλεγμονώδη δράση.

Αιθέρια έλαια λεβάντας και μαντζουράνας. Πρόσθεσέ τα στο μπάνιο σου ή κάνε μασάζ για να επωφεληθείς από τη χαλαρωτική τους δράση. Επειδή το στρες και η ένταση μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα, είναι σημαντικό να νιώθεις χαλαρή και ήρεμη αυτές τις μέρες.

Πότε να πας στο γιατρό

Εάν οι πόνοι είναι τόσο έντονοι που δεν ανακουφίζονται με τα παραπάνω ούτε με απλά παυσίπονα, εάν συνοδεύονται από υπερβολικά «βαριά» περίοδο με μεγάλη ροή, εάν συνεχίζονται και μετά το τέλος της περιόδου ή εάν έχεις αιμορραγία και ανάμεσα στις περιόδους, συμβουλέψου το γυναικολόγο σου.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i