Οι βιταμίνες για δυνατό ανοσοποιητικό και 5 συμβουλές για καλή υγεία – από την ενδοκρινολόγο Μαρία Προκοπίου

Η διατροφή ενισχύει σημαντικά την υγεία μας. Οι παρακάτω βιταμίνες για δυνατό ανοσοποιητικό είναι απαραίτητες.

29.03.2020

εχεις διαβασει

γυναίκα ανοσοποιητικό χαρά δύναμη

Από τη Μαρία Προκοπίου, MD, MSc, ενδοκρινολόγο-διαβητολόγο
(www.mariaprokopiou.gr)

Η διατροφή είναι σημαντική για την υγεία μας και αυτό το γνωρίζουμε καλά. Ειδικά αυτή την περίοδο που διανύουμε, με την επιδημία του κορονοϊού σε έξαρση, είναι καλό να γνωρίζουμε τις βιταμίνες για δυνατό ανοσοποιητικό. Εκτός όμως από αυτές, ορισμένες υγιεινές συνήθειες μπορεί να μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε καλή υγεία.

Δυνατό ανοσοποιητικό: Τα απαραίτητα συστατικά στη διατροφή μας

Ας ξεκινήσουμε από αυτό: Είναι πολύ σημαντική η επάρκεια της διατροφής μας σε ενέργεια. Μελέτες αποδεικνύουν ότι εξαντλητικές δίαιτες ή η δυσθρεψία γενικά αποδυναμώνουν τον οργανισμό, κάνοντάς τον ευάλωτο σε ιούς και λοιμώξεις.
Τα θρεπτικά συστατικά που έχει αποδειχθεί από κλινικές μελέτες ότι απαιτούνται για την αποτελεσματική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος περιλαμβάνουν αμινοξέα, τα απαραίτητα λιπαρά οξέα και το λινολεϊκό οξύ. Επίσης, τις βιταμίνες Α, Β6, Β12, C, Ε, το φολικό οξύ και ορισμένα μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος, το σελήνιο και ο χαλκός.

Βιταμίνες για δυνατό ανοσοποιητικό: Ο ρόλος της κάθε μίας στην άμυνα του οργανισμού

Η βιταμίνη C από παλιότερες μελέτες είχε συσχετιστεί με μείωση της έντασης των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος.

Η βιταμίνη Ε, με την ισχυρή αντιοξειδωτική της δράση βοηθά στη θωράκιση του οργανισμού απέναντι στις ελεύθερες ρίζες, ενώ αντίστοιχη δράση έχει και η βιταμίνη Α.

Η Β6 φαίνεται να συμβάλλει σημαντικά στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, δρώντας σαν ένζυμο σε πολλές απαραίτητες αντιδράσεις που συμβάλουν στην προστασία του οργανισμού μας.

Η βιταμίνη D είναι γνωστό ότι διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των οστών. Ωστόσο, επιδημιολογικά δεδομένα υποστηρίζουν ότι χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D σχετίζονται με υψηλότερο κίνδυνο ιογενών λοιμώξεων του ανώτερου αναπνευστικού.

Η βιταμίνη Β12 παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή λευκοκυττάρων τα οποία είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος,

Το σίγουρο είναι ότι απαιτείται μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης, ψάρια, άπαχα κρεατικά και γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών. Έτσι, θα επιτύχουμε την καλή λειτουργία του οργανισμού και του ανοσοποιητικού, καλύπτοντας με τον καλύτερο και πιο αποτελεσματικό τρόπο τις ανάγκες μας σε μακροθρεπτικά και μικροθρεπτικά συστατικά.

Ο ρόλος των συμπληρωμάτων διατροφής

Τι γίνεται όταν λόγω του τρόπου ζωής μας ή των επιλογών μας σε ότι αφορά τη διατροφή, ακολουθούμε μια δίαιτα μακριά από τα παραπάνω πρότυπα; Τότε, ένα συμπλήρωμα διατροφής,το οποίο θα κάλυπτε τυχόν ανεπάρκειες παρέχοντας την Συνιστώμενη Ημερήσια Δόση (ΣΗΔ) σε βασικά μέταλλα και ιχνοστοιχεία θα μπορούσε να μας βοηθήσει. Πρέπει να έχουμε όμως στο μυαλό μας πάντα ότι οι μεγαδόσεις βιταμινών ή μιας συγκεκριμένης βιταμίνης δε βοηθά. Αντίθετα, θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα στον οργανισμό.

Αρκεί όμως μόνο η διατροφή ή κάποιο συμπλήρωμα διατροφής για δυνατό ανοσοποιητικό;

O υγιεινός τρόπος ζωής είναι πολύ σημαντικός για να διατηρήσουμε υγιές και δυνατό ανοσοποιητικό. Κάθε μέρος του σώματός μας, συμπεριλαμβανομένου του ανοσοποιητικού συστήματος, λειτουργεί καλύτερα όταν προστατεύεται από περιβαλλοντικές επιθέσεις και ενισχύεται από στρατηγικές υγιούς διαβίωσης. Εκτός από τη διατροφή μας που πρέπει να είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, θα πρέπει να διατηρούμε και συνήθειες που μας βοηθούν να διατηρήσουμε καλή υγεία.

Μειώνουμε το κάπνισμα

Η έκθεση στον καπνό του τσιγάρου (ακόμα κι αν δεν καπνίζεις εσύ αλλά συχνάζεις σε χώρους όπου οι άλλοι καπνίζουν) μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας και να σε αφήσει με ένα αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα.

Διαχειριζόμαστε το χρόνιο στρες

Τα υψηλά επίπεδα στρες προκαλούν την έκκριση μεγάλης ποσότητας κορτιζόλης, μιας ορμόνης η οποία καταστρέφει τα Τ-κύτταρα, τα λεμφοκύτταρα που καταπολεμούν τις λοιμώξεις. Βρες τρόπους διαχείρισης του στρες όπως ένα πρόγραμμα γυμναστικής ή κάποιο χόμπι.

Γυμναζόμαστε τακτικά

Η τακτική άσκηση είναι κομμάτι του υγιεινού τρόπου ζωής. Βελτιώνει την καρδιαγγειακή υγεία, μειώνει την αρτηριακή πίεση, βοηθά στον έλεγχο του σωματικού βάρους και προστατεύει από διάφορες ασθένειες. Ενισχύει φυσικά το ανοσοποιητικό σύστημα και το διατηρεί υγιές.

Κοιμόμαστε καλά

Κατά τη διάρκεια του ύπνου, το ανοσοποιητικό σύστημα απελευθερώνει πρωτεΐνες που ονομάζονται κυτοκίνες, μερικές από τις οποίες βοηθούν στην έλευση του ύπνου. Ορισμένες από αυτές, αυξάνονται όταν έχουμε λοίμωξη ή φλεγμονή ή όταν είμαστε σε κατάσταση άγχους. Η στέρηση ύπνου μπορεί να μειώσει την παραγωγή αυτών των προστατευτικών κυτοκινών. Επιπλέον, τα αντισώματα και τα κύτταρα που καταπολεμούν τις λοιμώξεις μειώνονται κατά τις περιόδους κατά τις οποίες δεν κοιμόμαστε αρκετά.

Κόβουμε ή περιορίζουμε το αλκοόλ

Οι υψηλές δόσεις κατανάλωσης αλκοόλ μπορούν να καταστείλουν άμεσα ένα ευρύ φάσμα ανοσολογικών αποκρίσεων.Η κατάχρηση αλκοόλ συνδέεται με αυξημένη συχνότητα εμφάνισης μολυσματικών ασθενειών.

Και πάνω από όλα είναι η διατήρηση της προσωπικής μας υγιεινής όπως το πλύσιμο των χεριών.

Διάβασε επίσης: Ποια τρόφιμα να αγοράσουμε από το supermarket όταν είμαστε σε καραντίνα;

Διάβασε επίσης: Εμμηνόπαυση και κορονοϊός: 5 tips για να θωρακίσουμε την υγεία μας

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece