Απλά tips για να απολαύσουμε με καλή υγεία το καλοκαίρι

Αυτά τα απλά αλλά σημαντικά tips που προτείνουμε είναι η δική μας "συνταγή" για καλή υγεία, όλο το χρόνο αλλά λίγο περισσότερο τώρα το καλοκαίρι.

Γυναίκα που απολαμβάνει καλοκαίρι και διακοπές με καλή υγεία istock

Απόλαυσε τις ημέρες του καλοκαιριού με καλή υγεία και υγιεινές συνήθειες ώστε να απολαύσεις κάθε στιγμή τους. Τα tips που ακολουθούν τα έχει συγκεντρώσει η ομάδα του Shape "ανακρίνοντας" φίλες και συναδέλφους αλλά φυσικά και επιστημονικούς μας συνεργάτες. 

 

Διαβάστε Επίσης

 

Πιο υγιής το καλοκαίρι, στο σπίτι και στις διακοπές

Πιες πράσινο τσάι αντί για αναψυκτικό. Απόκτησε τώρα αυτή την καλή συνήθεια και μην απορείς γιατί το προτείνουμε - σκέψου ότι οι βεδουίνοι στην έρημο πίνουν ζεστό τσάι για να δροσιστούν!!! Το πράσινο τσάι διαθέτει φυσικά συστατικά που  θεωρείται ότι συμβάλλουν στην επιτάχυνση του μεταβολισμού ενώ είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που θωρακίζουν τον οργανισμό από την οξειδωτική δράση των ελευθέρων ριζών. Φτιάξε το πρωί μια μεγάλη κανάτα με φυσικό αφέψημα από πράσινο τσάι -ή και άλλα βότανα- το οποίο μπορείς να αρωματίσεις με φέτες από εσπεριδοειδή. 

Ώρα για θαλασσινά. Το καλοκαίρι είναι η ιδανική στιγμή για να πάρεις τα πιο φρέσκα θαλασσινά από το ψαράδικο ή τη λαϊκή (ή κατευθείαν από τους ψαράδες στο λιμάνι αν περνάς τις μέρες σου σε μια παραλιακή περιοχή!). Ψητά ψάρια, μικρά ψάρια στο φούρνο με ντομάτα, σκόρδο και μαϊντανό, ζυμαρικά με οστρακοειδή, μύδια αχνιστά και καλαμάρι ψητό ή γεμιστό... Ένα σωρό υγιεινές ιδέες για φαγητό χαμηλό σε θερμίδες και γεμάτο πρωτεΐνες και καλά λιπαρά. Αν ανησυχείς για τη χοληστερόλη στα οστρακοειδή, συζήτησέ το με τον γιατρό σου, ωστόσο οι τελευταίες έρευνες υποστηρίζουν ότι η χοληστερόλη που παίρνουμε από τη διατροφή έχει τελικά μικρή επίπτωση στις τιμές της στο αίμα.

Διαβάστε Επίσης

Υιοθέτησε την καλή συνήθεια του πρωινού γεύματος. Όταν ξυπνάς το πρωί, το σώμα σου χρειάζεται ενέργεια για να λειτουργήσει. Τρώγοντας ένα ισορροπημένο πρωινό γεύμα με πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και υγιεινά λιπαρά, επιταχύνεται ο μεταβολισμός αλλά κυρίως ενισχύεις τον οργανισμό με όλα τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη και ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας. Οι διακοπές και οι πιο χαλαρές ημέρες του καλοκαιριού είναι μια καλή αρχή για να βάλεις στη ζωή σου αυτή την υγιεινή συνήθεια.

Απόλαυσε τα καλοκαιρινά φρούτα και λαχανικά. Η εποχή αυτή είναι ιδανική για να εμπλουτίσουμε τη διατροφή μας με περισσότερα φρέσκα λαχανικά και φρούτα, αφού όχι μόνο είναι νόστιμα και ζουμερά αλλά υπάρχουν σε μεγάλη ποικιλία. Η ποικιλία, μάλιστα, είναι το μυστικό για να λαμβάνεις περισσότερες βιταμίνες και θρεπτικές ουσίες από το φαγητό σου, αφού κάθε φρούτο και λαχανικό έχει και κάτι ξεχωριστό να σου προσφέρει. Εκτός από μαγειρεμένα και ως σνακ, δοκίμασε να συμπεριλάβεις φρούτα και σε αλμυρές συνταγές - θα μας θυμηθείς!

Δώσε έμφαση στα σνακ ακόμη και στην πόλη. Δουλεύεις ακόμη ή έχεις επιστρέψει από τις διακοπές; Ακολούθησε τους ρυθμούς των αποδράσεων στην παραλία και πάρε μαζί σου ταπεράκια με υγιεινά σνακ. Τα μικρά και συχνά γεύματα συμβάλουν να διατηρείται σταθερό το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα. Αυτό σημαίνει λιγότερες "λιγούρες" και σταθερά επίπεδα ενέργειας μέσα στη μέρα.

Δώσε μια ευκαιρία στα ποτά χωρίς αλκοόλ. Εάν έχεις τη συνήθεια να πίνεις ένα ποτό, προτίμησε -γενικά ή που και που- κοκτέιλ και μπύρες χωρίς αλκοόλ! Έχεις όλη τη γεύση, χωρίς τις θερμίδες και τις επιπτώσεις του αλκοόλ στον οργανισμό σου. 

Διαβάστε Επίσης

Ενυδατώσου. Η καλοκαιρινή ζέστη σε κάνει πιο ευαίσθητη στην αφυδάτωση, κατάσταση που δεν επιτρέπει στα συστήματα του οργανισμού να λειτουργούν όπως πρέπει. Ξεκίνα τη μέρα σου πίνοντας δύο ποτήρια νερό, και συνέχισε να πίνεις στη διάρκεια της ημέρας νερό. Τα φρούτα, τα ζουμερά λαχανικά και τα αφεψήματα επίσης ενυδατώνουν τον οργανισμό, σε αντίθεση με τον καφέ και το αλκοόλ που έχουν διουρητική δράση και αφυδατώνουν.

Φάε υγιεινά στην παραλία. Τα παγωτά και τα έτοιμα σνακ δεν είναι η ιδανική επιλογή: Συνήθως έχουν πολλή ζάχαρη, αλάτι και κορεσμένα λιπαρά. Για να μην υποκύψεις στους πειρασμούς, όμως, πρέπει να είσαι προετοιμασμένη. Πάρε μαζί σου ένα ψυγειάκι με πάγο, εμφιαλωμένο νερό, σάντουιτς σε ψωμί ολικής αλέσεως, γιαούρτι και πολλά φρούτα. Θα νιώσεις πολύ πιο υγιής και χαρούμενη μετά από την ημέρα σου στην παραλία.

Κάνε καλοκαιρινό "καθάρισμα" στο σπίτι. Αφού ξεκίνησες με θετικές αλλαγές, χρειάζεσαι ένα περιβάλλον που θα αντικατοπτρίζει τον υγιεινό τρόπο ζωής σου αλλά και τους καλοκαιρινούς σου στόχους να παραμείνεις fit και με καλή υγεία. Για αρχή, πέτα οτιδήποτε ανθυγιεινό υπάρχει στο σπίτι (για να μην μπεις στον πειρασμό). Και όσο ασχολείσαι με αυτό, γέμισε τα ντουλάπια και το ψυγείο με φρούτα, ξηρούς καρπούς και άλλες υγιεινές τροφές ώστε να είναι πιο εύκολο να βελτιώσεις τις διατροφικές σου συνήθειες.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i