15 συμβουλές για να είσαι υγιής το καλοκαίρι

Το στοίχημα του να παραμείνεις υγιής στις διακοπές αλλά και στην πόλη θα το κερδίσεις εύκολα με τα 15 ξεχωριστά tips που σου προτείνουμε. Δοκίμασέ τα.

υγιής στις διακοπές iStock

Απόλαυσε τις αγαπημένες σου καλοκαιρινές συνήθειες διατηρώντας την διατροφή σου υπό έλεγχο με τα παρακάτω tips που έχει συγκεντρώσει η ομάδα του Shape "ανακρίνοντας" φίλες και συναδέλφους αλλά φυσικά και επιστημονικούς μας συνεργάτες.

 

Υγιής το καλοκαίρι, στο σπίτι και στις διακοπές

Πιες πράσινο τσάι αντί για γλυκό τσάι. Απόκτησε τώρα αυτή την καλή συνήθεια, άλλωστε οι βεδουίνοι στην έρημο πίνουν ζεστό τσάι για να δροσιστούν!!! Το πράσινο τσάι έχει ένα φυσικό συστατικό που συμβάλλει στην επιτάχυνση του μεταβολισμού σου. Άσε το τσάι του κουτιού και επίλεξε ένα φτιάξε-το-μόνη-σου με βραστό νερό και ένα τσάι του τύπου τσάι-από-σακουλάκι.

Σέρβιρε θαλασσινά. Το καλοκαίρι είναι η ιδανική στιγμή για να πάρεις τα πιο φρέσκα προϊόντα από το παντοπωλείο της γειτονιάς. Ψητό σολομό, τόνο, αστακό, μύδια στη χύτρα και καλαμάρι για μεσημεριανό γεύμα ή δείπνο χαμηλό σε θερμίδες και γεμάτο πρωτεΐνες.

Μην παραλείψεις το πρωινό. Όταν ξυπνάς το πρωί, το σώμα σου λειτουργεί με αέρια. Με το να τρως πρωινό με πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και υγιεινά λίπη, επιταχύνεται ο μεταβολισμός σου και παρέχει ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας. Οι διακοπές είναι μια καλή αρχή για να βάλεις στη ζωή σου αυτή την υγιεινή συνήθεια.

Απόλαυσε τα καλοκαιρινά φρούτα και λαχανικά. Είναι εύκολο να βυθιστείς σε μία ρουτίνα γεύματος με λαχανικά και να τρως τα ίδια βαρετά λαχανικά για βδομάδες, αλλά όταν έρχεται το καλοκαίρι έρχονται καινούριες και πιο φρέσκες επιλογές. Μία νόστιμη ιδέα είναι το mix των χρωματιστών λαχανικών εποχής, που δίνουν στο γεύμα σου μία λαχταριστή και πολύ θρεπτική νότα.

Σνακ στη δουλειά. Δουλεύεις ακόμη ή έχεις επιστρέψει από τις διακοπές; Φέρε σνακ στη δουλειά και κατανάλωσέ τα μέσα στη μέρα. Όταν τρως πιο συχνά -πέντε με έξι φορές την ημέρα- είναι πολύ λιγότερο πιθανό να τρως περισσότερο και πιο πιθανό να διατηρείς την ενέργειά σου.  

Πιάσε ένα energy drink. Για προπονήσεις που διαρκούν παραπάνω από 45 λεπτά, το να πίνεις ένα energy drink κάθε 15 με 20 λεπτά μπορεί να σε βοηθήσει να διατηρήσεις την ενέργειά σου, να αυξήσεις την αντοχή σου και να μείνεις ενυδατωμένη.

Απόλαυσε το ποτό σου χωρίς αλκοόλ. Εάν έχεις τη συνήθεια να πίνεις ένα ποτό, προτίμησε -γενικά ή που και που- κοκτέιλ και μπύρες χωρίς αλκοόλ! Έχεις όλη τη γεύση, χωρίς τις θερμίδες και τις επιπτώσεις του αλκοόλ στον οργανισμό σου. 

Διαβάστε Επίσης

Ενυδατώσου. Η καλοκαιρινή ζέστη σε κάνει πιο ευαίσθητη στην αφυδάτωση. Γι' αυτό ξεκίνα τη μέρα σου πίνοντας δύο ποτήρια νερό, και συνέχισε να πίνεις σε κάθε γεύμα, καθώς επίσης πριν και μετά τη γυμναστική για να ενυδατώνεσαι. Καλύτερα έχε πάντα μαζί σου ένα μπουκάλι νερό για να θυμάσαι ότι πρέπει να διατηρείσαι ενυδατωμένη.

Μαγείρεψε με παρέα. Μπορείς να βάλεις τους φίλους σου και την οικογένειά σου στον υγιεινό τρόπο ζωής σου αυτό το καλοκαίρι. Ένας απλός τρόπος για να ξεκινήσεις: Προγραμμάτισε γεύματα, ψώνισε και μαγείρεψε με τους φίλους σου, με τον σύντροφό σου, ακόμα και με τα παιδιά σου.

Συρρίκνωσε το σερβίτσιο σου. Δεν εννοούμε να πάρεις καινούριο σερβίτσιο, απλά να χρησιμοποιείς τα μικρότερα πιάτα για γεύματα όπως το μεσημεριανό και το βραδινό. Έρευνες που έκανε το Cornell University, έδειξαν ότι όταν κάποιος αλλάζει το πιάτο του από 12 ιντσών σε 10 ιντσών, μειώνει την κατανάλωση θερμίδων από 20 έως και 22% και χάνει περίπου 2 κιλά το μήνα. Και αυτό χωρίς να αλλάξεις τίποτα άλλο από τη δίαιτά σου. Απίστευτο;

Πιες ένα shake μετά την προπόνηση. Μετά τη γυμναστική, ανακάτεψε τα αγαπημένα σου καλοκαιρινά φρούτα με μία κουταλιά πρωτεΐνης από ορό γάλακτος σε ένα shake για το ξεκίνημα της διαδικασίας ανοικοδόμησης μυών. Αυτό θα βοηθήσει το σώμα σου να αναρρώσει από την προπόνηση και να προωθήσει τα επίπεδα της ενέργειάς σου.

Προετοίμασε τα γεύματά σου. Προγραμματίζεις τις καλοκαιρινές σου αποδράσεις και δραστηριότητες. Γιατί να μην το κάνεις και με τα γεύματά σου; Διεκόλυνέ το με το να ετοιμάζεις όλο το πρόγραμμα του φαγητού από την Κυριακή, ώστε να έχεις αρκετά γεύματα για όλη την εβδομάδα. Το καλύτερο κομμάτι: Θα εξοικονομήσεις λεφτά.

Φάε υγιεινά στην παραλία. Τα παγωτά και τα barbeque που είναι γεμάτα θερμίδες είναι βέβαιο ότι θα βάλουν ένα φρένο στη δίαιτά σου. Για να μην υποκύψεις στους πειρασμούς πρέπει να είσαι προετοιμασμένη. Πάρε μαζί σου ένα ψυγειάκι με πάγο, εμφιαλωμένο νερό, σάντουιτς σε ψωμί ολικής αλέσεως, γιαούρτι και πολλά φρούτα. Θα νιώσεις πολύ πιο υγιής και χαρούμενη μετά από την ημέρα σου στην παραλία.

Κάνε καλοκαιρινό καθάρισμα στο σπίτι. Χρειάζεσαι ένα περιβάλλον που θα αντικατοπτρίζει τον υγιεινό τρόπο ζωής σου αλλά και τους καλοκαιρινούς σου στόχους να παραμείνεις fit. Για αρχή, πέτα οτιδήποτε ανθυγιεινό υπάρχει στο σπίτι (για να μην μπεις στον πειρασμό). Και όσο ασχολείσαι με αυτό, Γέμισε το γραφείο σου με φρούτα, ξυρούς καρπούς και άλλες υγιεινές τροφές.

Πειραματίσου γευστικά, π.χ. δοκίμασε ένα πιο υγιεινό burger. Δημιούργησε μόνη σου ένα πιο υγιεινό burger με ψωμάκια σίτου, άπαχο κρέας και νοστιμότατα topping, όπως ανανά, γουασάμπι, σάλτσα γουακαμόλε και τυρί φέτα.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i