3 τρόποι να κάνεις αποτοξίνωση στο συκώτι σου μετά τις διακοπές

3 βασικές συμβουλές για να κάνεις αποτοξίνωση στο συκώτι σου μετά τις καλοκαιρινές διακοπές.

17.09.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

συκώτι υγεία

Οι διακοπές τελείωσαν, τις απόλαυσες, έφαγες μεζεδάκια και τοπικές γεύσεις, ήπιες τα κοκτέιλ σου, ξενύχτησες… Μήπως ήρθε η ώρα για αποτοξίνωση στο συκώτι;

Το συκώτι και ο ρόλος του

Το συκώτι είναι ένα πολύτιμο όργανο στο σώμα μας. Ρόλος του είναι να επεξεργάζεται και να αποθηκεύει θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες και να απομακρύνει τις τοξίνες από τον οργανισμό. Παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην πήξη του αίματος και εκκρίνει τη χολή. Το συκώτι παίζει επίσης βασικό ρόλο στο μεταβολισμό των λιπών, των υδατανθράκων και των πρωτεϊνών που μπαίνουν στο σώμα μας μέσω της τροφής. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι βοηθά τον οργανισμό να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά από τη διατροφή και να απομακρύνει οτιδήποτε του είναι άχρηστο ή τοξικό. Τέλος, το συκώτι αποθηκεύει βιταμίνες και μέταλλα (σίδηρο και χαλκό), τα οποία απελευθερώνει στην κυκλοφορία του αίματος όταν χρειάζεται.

Μήπως είναι το συκώτι σου «ταλαιπωρημένο»;

«Η αυξημένη τοξικότητα στο συκώτι μπορεί να οδηγήσει σε πολλά προβλήματα υγείας, από αύξηση του βάρους μέχρι να συμβάλει στην εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων. Τα συμπτώματα που μπορεί να σχετίζονται με αυτό μπορεί να είναι αυξημένη τριχόπτωση, εύθραυστα νύχια, ξηροδερμία, δυσκοιλιότητα ή ακόμη και πιο έντονο προεμμηνορροϊκό σύνδρομο», εξηγεί ο γαστρεντερολόγος Κωνσταντίνος Α. Ρόζος, BSc, MSc, MD.

Πώς θα κάνεις φυσική αποτοξίνωση στο συκώτι σου

Νερό, νερό νερό

Η κατανάλωση άφθονων υγρών και κυρίως νερού και φυσικών χυμών αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην προσπάθεια αποτοξίνωσης του οργανισμού. Δύο με 2, 5 λίτρα νερό την ημέρα είναι η ιδανική ποσότητα, αφού η διούρηση που προκαλείται από αυτό είναι ο καλύτερος τρόπος αποβολής των τοξινών. Ταυτόχρονα, οι φυσικοί χυμοί χαρίζουν ευεξία, και προσφέρουν μια πληθώρα από θρεπτικά συστατικά.

Φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες και οι φυτικές ίνες είναι επίσης απαραίτητες. Οι πρώτες βοηθούν στην αποτοξίνωση και τη βελτίωση της λειτουργίας του οργανισμού ενώ οι φυτικές ίνες βοηθούν στη δυσκοιλιότητα και δημιουργούν ένα αίσθημα κορεσμού με αποτέλεσμα την καλύτερη διατήρηση του φυσιολογικού σωματικού βάρους. Πλούσια σε βιταμίνες, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά

Με τη βοήθεια της φύσης

Τα βότανα όπως το πράσινο τσάι, ο κρόκος Κοζάνης, , η κανέλα, η μέντα, το γλυκάνισο, το χαμομήλι κ.α. συμβάλλουν δραστικά στην αποβολή των τοξικών ουσιών από τον οργανισμό και τον βοηθούν να βρει και πάλι τους φυσιολογικούς του ρυθμούς.

+1

Η άσκηση και η φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητα σημαίνουν υγεία για το συκώτι, και για τον οργανισμό γενικότερα. Αν καπνίζεις, προσπάθησε να το κόψεις ή να το μειώσεις και μετρίασε την κατανάλωση αλκοόλ.

Διάβασε επίσης: 6+1 πράγματα που μπορούν να βλάψουν το συκώτι σου (και δε μιλάμε μόνο για το αλκοόλ)!

Διάβασε επίσης: Δες τι μπορεί να κάνει στο συκώτι σου μόλις 1 γεύμα με πολλά λιπαρά!

Editor's Picks:

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece