Άγχος και κοιλιά: Μήπως δεν έχεις την κοιλιά που θέλεις λόγω στρες;

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις.

16.05.2018

εχεις διαβασει

Συνεργάστηκε η Χριστίνα Μαυρίδου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, personal trainer.

Άγχος και κοιλιά; Πώς μπορεί να σχετίζεται το στρες που νιώθεις με το κοιλιακό λίπος; Κι όμως!

Κάνε ένα μίνι διαλογισμό

Το συνεχές και έντονο άγχος προκαλεί αυξημένη έκκριση κορτιζόλης στο σώμα σου, μιας ορμόνης που αυξάνει την εναπόθεση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς. Από την άλλη πλευρά, σε μελέτη στην επιθεώρηση International Journal of Behavioral Medicine διαπιστώθηκε πως οι άνθρωποι με ισχυρή επίγνωση ήταν 25% λιγότερο πιθανό να είναι παχύσαρκοι και είχαν λιγότερο κοιλιακό λίπος από τους «όχι-τόσο-ζεν» ομολόγους τους.

Διάβασε επίσης: Καθοδηγούμενος διαλογισμός στα ελληνικά από την life coach Κατερίνα Ευστρατιάδου!

Για να μειώσεις στη στιγμή την ένταση, δοκίμασε αυτό τον εύκολο διαλογισμό που προτείνει η personal trainer Kirsten Beverley-Waters, ιδιοκτήτρια της Thryve, μιας online εταιρείας fitness, yoga και ευεξίας: «Κλείσε τα μάτια, βάλε τα χέρια στην κοιλιά και συγκέντρωσε όλες τις σκέψεις σου στον κορμό, καθώς είναι το θεμέλιο της ενέργειας και της δύναμής σου. Παίρνε βαθιές ανάσες από τη μύτη για έως και 5 λεπτά (και περισσότερο αν έχεις χρόνο)».

Ηρέμησε πριν τον ύπνο

Είναι γνωστό πως η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε αύξηση βάρους: Σε εξαετής μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση International Journal of Obesity βρέθηκε πως άνθρωποι που κοιμόντουσαν λιγότερες από 6 ώρες πήραν υπερδιπλάσιο λίπος –κυρίως στην κοιλιά– συγκριτικά μ’ εκείνους που είτε κοιμόντουσαν πολύ λιγότερες είτε 7 ή 8 ώρες. Για να κοιμηθείς καλύτερα, αποσυνδέσου από οπτικά ερεθίσματα 1 ώρα πριν ξαπλώσεις, αν έχεις ζωάκι διώξ’ το από το υπνοδωμάτιο και βάλε το θερμοστάτη στους 16-17ºC.

Διάβασε επίσης: Έχω κοιλιά τι να κάνω; Τα 5 είδη κοιλίτσας και πώς θα τα «ρίξεις»

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Τα συμπτώματα της ηπατίτιδας C, πώς κολλάει και ποιοι πρέπει να εξεταστούν άμεσα

Τα συμπτώματα της ηπατίτιδας C και τι σχέση έχει η χρονολογία που γεννήθηκες με τη νόσο;

γυναίκα παραλία μαγιό καλοκαίρι
Ορμόνες που παχαίνουν: Κορτιζόλη = λίπος στην κοιλιά, ινσουλίνη = περιφέρεια, οιστρογόνα = ψωμάκια! Να τι να κάνεις

Μήπως σε παχαίνουν οι ορμόνες σου; Ο ενδοκρινολόγος μας εξηγεί τις τρεις βασικές ορμόνες και το πώς επηρεάζουν το σώμα μας.

έντερο γαστρεντερίτιδα
Τα συμπτώματα της γαστρεντερίτιδας και τι να κάνεις για να υποχωρήσουν πιο γρήγορα

Αναγνώρισε τα συμπτώματα της γαστρεντερίτιδας και μάθε πώς θα βοηθήσεις τον οργανισμό σου να συνέλθει πιο γρήγορα.

καθαρό σπίτι καθαριότητα
Κάθε πότε πρέπει να αλλάζεις σεντόνια, πετσέτες, να πλένεις το νεροχύτη ή τις κουρτίνες σου;

Μάθε κάθε πότε πρέπει να αλλάζεις σεντόνια και να καθαρίζεις το σπίτι για να είναι πάντα καθαρό και υγιεινό.

«Σιγά μη λείπει στο παιδί μου βιταμίνη D…» Κι αν όμως λείπει;

Μήπως στο παιδί σου λείπει βιταμίνη D; Τι επισημαίνει η διατροφολόγος Μαργαρίτα Οκτωράτου για τη σημαντική βιταμίνη ειδικά για τα παιδιά.

σφυγμοί μέτρηση σφυγμών
Πώς θα μετρήσεις τους σφυγμούς σου; Ξέρεις το σωστό τρόπο;

Ξέρεις πώς θα μετρήσεις τους σφυγμούς σου; Αν όχι, συνέχισε την ανάγνωση και θα ανακαλύψεις γιατί αυτή είναι μια σημαντική γνώση για την υγεία σου.

#shapegreece