Άγχος και κοιλιά: Μήπως δεν έχεις την κοιλιά που θέλεις λόγω στρες;

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις.

16.05.2018

εχεις διαβασει

Συνεργάστηκε η Χριστίνα Μαυρίδου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, personal trainer.

Άγχος και κοιλιά; Πώς μπορεί να σχετίζεται το στρες που νιώθεις με το κοιλιακό λίπος; Κι όμως!

Κάνε ένα μίνι διαλογισμό

Το συνεχές και έντονο άγχος προκαλεί αυξημένη έκκριση κορτιζόλης στο σώμα σου, μιας ορμόνης που αυξάνει την εναπόθεση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς. Από την άλλη πλευρά, σε μελέτη στην επιθεώρηση International Journal of Behavioral Medicine διαπιστώθηκε πως οι άνθρωποι με ισχυρή επίγνωση ήταν 25% λιγότερο πιθανό να είναι παχύσαρκοι και είχαν λιγότερο κοιλιακό λίπος από τους «όχι-τόσο-ζεν» ομολόγους τους.

Διάβασε επίσης: Καθοδηγούμενος διαλογισμός στα ελληνικά από την life coach Κατερίνα Ευστρατιάδου!

Για να μειώσεις στη στιγμή την ένταση, δοκίμασε αυτό τον εύκολο διαλογισμό που προτείνει η personal trainer Kirsten Beverley-Waters, ιδιοκτήτρια της Thryve, μιας online εταιρείας fitness, yoga και ευεξίας: «Κλείσε τα μάτια, βάλε τα χέρια στην κοιλιά και συγκέντρωσε όλες τις σκέψεις σου στον κορμό, καθώς είναι το θεμέλιο της ενέργειας και της δύναμής σου. Παίρνε βαθιές ανάσες από τη μύτη για έως και 5 λεπτά (και περισσότερο αν έχεις χρόνο)».

Ηρέμησε πριν τον ύπνο

Είναι γνωστό πως η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε αύξηση βάρους: Σε εξαετής μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση International Journal of Obesity βρέθηκε πως άνθρωποι που κοιμόντουσαν λιγότερες από 6 ώρες πήραν υπερδιπλάσιο λίπος –κυρίως στην κοιλιά– συγκριτικά μ’ εκείνους που είτε κοιμόντουσαν πολύ λιγότερες είτε 7 ή 8 ώρες. Για να κοιμηθείς καλύτερα, αποσυνδέσου από οπτικά ερεθίσματα 1 ώρα πριν ξαπλώσεις, αν έχεις ζωάκι διώξ’ το από το υπνοδωμάτιο και βάλε το θερμοστάτη στους 16-17ºC.

Διάβασε επίσης: Έχω κοιλιά τι να κάνω; Τα 5 είδη κοιλίτσας και πώς θα τα «ρίξεις»

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Σταφυλόκοκκος: Μήπως κόλλησες και δεν το ξέρεις; (Φέτος έχει κολλήσει η μισή Ελλάδα!)

Μήπως το τσίμπημα από το κουνούπι που δεν υποχωρεί είναι τελικά σταφυλόκοκκος; Πώς θα τον καταλάβεις και τι πρέπει να κάνεις ASAP;

πονοκέφαλος ημικρανία
Τι κάνει ένας νευρολόγος για να αποφύγει τον πονοκέφαλο;

Ποια «μυστικά» γνωρίζει ο νευρολόγος Μιχάλης Βικελής για να αποφύγει τον πονοκέφαλο;

εμβόλιο
Γιατί εγκρίθηκε το εμβόλιο HPV σε γυναίκες 27-45 ετών στις ΗΠΑ; Αξίζει να το κάνεις;

Η Αυστραλία αναμένεται να γίνει η πρώτη χώρα χωρίς καρκίνο του τραχήλου, χάρη στο εμβόλιο HPV που γίνεται σε κορίτσια και αγόρια. Στις ΗΠΑ, έλαβε έγκριση για μεγαλύτερης ηλικίας γυναίκες. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει στην Ευρώπη. 

πόδια πρησμένα πόδια ψηλά τοίχος
Γιατί έχεις πρησμένα πόδια και τι μπορείς να κάνεις; Plus: Κλέψε το tip της health editor για ξεκούραστα πόδια!

Διαπίστωσες ότι έχεις πρησμένα πόδια; Τι μπορεί να φταίει και μήπως το πρήξιμο αυτό σημαίνει κάτι για την υγεία σου; 

διατροφική μαγιά
Χορτοφαγικές και vegan πηγές της Β12 – Ποια είναι η καλύτερη πηγή της αν δεν τρως κρέας;

Ακόμη κι αν δεν είσαι χορτοφάγος είναι σημαντικό να ξέρεις τις vegan πηγές της Β12. Έτσι θα εξασφαλίσεις επαρκή πρόσληψη της βιταμίνης Β12 και πιο ισορροπημένη διατροφή.

φαγητό υγιεινή διατροφή
Η διατροφή χωρίς γλουτένη οδηγεί σε διαβήτη;

Διατροφή και υγεία: Τα νεότερα δεδομένα που θα ακούσεις στο ανοιχτό για το κοινό συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Διαβήτη, Μεταβολικού Συνδρόμου & Παχυσαρκίας. 

#shapegreece