Μάθε σε 3’ τα «μυστικά» για υγιές σώμα μετά την εμμηνόπαυση – με επιστημονικές έρευνες

Η εμμηνόπαυση, αργότερα ή νωρίτερα, θα συμβεί σε όλες μας. Και όσο καλύτερα προετοιμασμένες είμαστε για τις αλλαγές, τόσο πιο ομαλή θα είναι η μετάβαση.

26.06.2020

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

γυναίκα εμμηνόπαυση άσκηση

Η εμμηνόπαυση είναι μια μεταβατική περίοδος στη ζωή κάθε γυναίκας. Και παρότι θα συμβεί σε όλες μας, κάθε γυναίκα μπορεί να τη βιώνει με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Τα καλά νέα είναι πως τα τελευταία χρόνια, η δυναμική ενημέρωση για την προεμμηνόπαυση και τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης έχει ενδυναμώσει πολλές γυναίκες. Οι γυναίκες μετά τα 40 είναι σήμερα προετοιμασμένες σωματικά και συναισθηματικά για αυτή τη φάση της ζωής τους, ξέρουν πότε θα πρέπει να αναζητήσουν τη βοήθεια του γιατρού τους και έχουν ήδη φροντίσει να τις βρει η εμμηνόπαυση σε καλή φόρμα.

Το προσδόκιμο επιβίωσης μεγαλώνει, ζούμε περισσότερα χρόνια στην εμμηνόπαυση

Η παραπάνω κοινή παραδοχή ήταν ίσως αυτή που έδωσε το έναυσμα σε ειδικούς και σε γυναίκες να μιλήσουν πιο ανοιχτά για την περίοδο αυτή. Έτσι τα παλιά ταμπού έχουν καταρριφθεί και …η ζωή συνεχίζεται κανονικά και μετά την εμμηνόπαυση. Ωστόσο, η προσπάθεια για ένα υγιές σώμα μετά τα 40, μετά τα 50, μετά τα 60 είναι μια διαρκής διαδικασία που δεν σχετίζεται μόνο με την εμμηνόπαυση αλλά και με την υγεία μας ως σύνολο.

3 tips για υγιές σώμα μετά την εμμηνόπαυση

Νο 1 Οι γυναίκες έχουν υψηλότερο κίνδυνο οστεοπόρωσης καθώς μεγαλώνουν

Οι ορμονικές αλλαγές της εμμηνόπαυσης συμβάλουν στην πιο γρήγορη απώλεια οστικής μάζας. Για να την προλάβεις, φρόντισε -σε όποια ηλικία κι αν είσαι σήμερα- να ακολουθείς μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη D.

No 2 Ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσεις γυμναστική

Οι ειδικοί θεωρούν πλέον δεδομένο ότι η σωματική δραστηριότητα είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος διέγερσης της οστεογένεσης σε ασθενείς με οστεοπόρωση.  Η άσκηση με βάρη και αντιστάσεις -ή ακόμη και με το βάρος του σώματος- έχει βρεθεί πως είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να σε βρει η εμμηνόπαυση με δυνατό και υγιές σώμα.

Νο 3 Έχουν ήδη αρχίσει να σε ταλαιπωρούν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης;

Πρόσθεσε yoga στο πρόγραμμά σου!  Εκτός από ενδυνάμωση και ισορροπία, η γιόγκα έχει βρεθεί πως συμβάλει στη μείωση συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης όπως οι εξάψεις και οι εναλλαγές της διάθεσης.

Διάβασε επίσης: 3 συμπτώματα εμμηνόπαυσης που δεν πρέπει να δεχόμαστε ως φυσιολογικά

Διάβασε επίσης: Πώς θα μεγαλώνουμε χωρίς να «γερνάμε»: Ένας 10λογος που αξίζει να κολλήσεις στο ψυγείο

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece