Τι σου προκαλεί πονοκέφαλο και πώς να το αποφύγεις (οι συμβουλές του νευρολόγου)

Ανακάλυψε τι είναι αυτό που σου προκαλεί τον πονοκέφαλο και πώς μπορείς να τον καταπραϋνεις άμεσα!

09.02.2020

Γράφει: Ελένη Κουκούλη

εχεις διαβασει

Τι σου προκαλεί πονοκέφαλο και πώς να το αποφύγεις (οι συμβουλές του νευρολόγου)

Συνεργάστηκε ο Μιχάλης Βικελής, νευρολόγος, MSc in Headache Medicine, PhD, γενικός γραμματέας Ελληνικής Εταιρείας Κεφαλαλγίας.

 

Τι σου προκαλεί πονοκέφαλο

Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ

Πώς: Το άγχος που σχετίζεται με αυτήν μπορεί να οδηγήσει σε πονοκέφαλο που νομίζεις ότι θα σπάσει το κεφάλι σου. Παραδόξως όμως μπορεί, επίσης, να προκαλέσει αυτό που οι ειδικοίο νομάζουν «πονοκέφαλο ηρεμίας».

«Συνήθως αυτός “χτυπάει” τη στιγμή που έχεις μόλις τελειώσει ένα απαιτητικό project και έχεις χρόνο να ηρεμήσεις ή ακόμη και όταν χαλαρώνεις επιτέλους στις διακοπές σου» εξηγεί ο Μιχάλης Βικελής, νευρολόγος, MSc in Headache Medicine, PhD, γενικός γραμματέας Ελληνικής Εταιρείας Κεφαλαλγίας.

Ο πιθανός ένοχος γι’ αυτό είναι συνήθως η απότομη πτώση των επιπέδων των ορμονών του άγχους που μπορεί να διαταράξουν την ευαίσθητη χημεία του εγκεφάλου σου.

Αντιμετώπιση: Κάνε κάθε μέρα 5 λεπτά διάλειμμα με αυτή την άσκηση οπτικοποίησης για να μειώσεις το άγχος:

Κλείσε τα μάτια και σκέψου την αγαπημένη σου αμμουδερή παραλία. Μετά επικεντρώσου στην αίσθηση ότι βρίσκεσαι εκεί. «Νιώσε» τη ζεστασιά του ήλιου στο πρόσωπό σου, την αίσθηση της άμμου στα πόδια σου, τη μυρωδιά του αλμυρού νερού. Οποιοδήποτε μέρος σε κάνει να χαλαρώνεις, μπορεί να βοηθήσει σε τέτοιες ασκήσεις.

Ή τις ιδιαίτερα σκληρές ημέρες κάνε ένα μασάζ: Σε ισπανική μελέτη βρέθηκε πως ένα 40λεπτο τρίψιμο έδιωξε τον πονοκέφαλο ηρεμίας μέσα σε 24 ώρες.

Yupiii Daily Update

Ιωάννα Τούνη Η αλήθεια για την καταγωγή της, η πρόταση για το Survivor & η πλαστική που έχει κάνει

Ελένη Μενεγάκη Με ανεβασμένα ποσοστά την Πέμπτη! Πού βρέθηκε ο ανταγωνισμός;

Όλγα Φαρμάκη Η ερώτηση της Τσιμτσιλή για το Survivor & η αντίδρασή της on air

Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΟΥ

Πώς: Όταν παραλείπεις ή καθυστερείς γεύματα, σημειώνεται σημαντική πτώση του σακχάρου που μπορεί να πυροδοτήσει πονοκέφαλο, ήξερες όμως πως η κατανάλωση ορισμένων τροφών μπορεί να προκαλέσει το ίδιο;

Τουλάχιστον το 30% των ημικρανιών οφείλονται στη διατροφή, σύμφωνα με το αμερικανικό National Headache Foundation. Ο πιθανότερος ένοχος είναι η τυραμίνη, μια φυσική ουσία που βρίσκεται σε αλλαντικά, στο ξινολάχανο, στη σάλτσα σόγιας και στα παλαιωμένα τυριά.

Σε ορισμένους ανθρώπους τα κρεμμύδια και τα εσπεριδοειδή προκαλούν επίσης πονοκέφαλο, ενώ άλλα συστατικά που μπορεί να πυροδοτούν τον πόνο είναι η καφεΐνη, το γλουταμινικό νάτριο και η ασπαρτάμη.

Αντιμετώπιση: «Το θέμα με τις τροφές συνήθως είναι διαφορετικό για τον καθένα, οπότε κράτησε για μερικούς μήνες ένα ημερολόγιο που θα σε βοηθήσει να συνδυάσεις κάποια φαγητά με την εκδήλωση πονοκεφάλου.

 

τρία μικρά γεύματα και τρία μικρά σνακ τη μέρα» συστήνει ο δρ Μιχάλης Βικελής. Η αφυδάτωση μπορεί, επίσης, να σου προκαλέσει πονοκέφαλο και το ίδιο ισχύει για την υπερκατανάλωση καφεΐνης.

Τι σου προκαλεί πονοκέφαλο και πώς να το αποφύγεις (οι συμβουλές του νευρολόγου)

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΟΥ ΖΩΗ

Πώς: «Όταν το Σαββατοκύριακο αλλάζεις εντελώς ρυθμούς συγκριτικά με την υπόλοιπη εβδομάδα, το ξενύχτι, το αργοπορημένο πρωινό ξύπνημα και πιθανώς μερικά ποτά αποτελούν ένα συνδυασμό που ευθύνεται για τον πονοκέφαλο που νιώθουν πολλές γυναίκες το πρωί της Κυριακής» εξηγεί ο ειδικός.

Το αλκοόλ πυροδοτεί ημικρανία περίπου στο ένα τρίτο των ανθρώπων που υποφέρουν και αν βρισκόσουν σε ένα μπαρ με καπνό, αυτό μπορεί να κάνει ακόμα χειρότερη την κατάσταση. Το πραγματικό πρόβλημα όμως είναι η αλλαγή στις ώρες του ύπνου σου.

«Η έλλειψη ύπνου μπορεί να πυροδοτήσει ημικρανίες, αλλά το ίδιο μπορεί να συμβεί όταν ξεφεύγεις από το συνηθισμένο πρόγραμμα του ύπνου σου» επισημαίνει ο δρ Μιχάλης Βικελής. Σε ένα βαθμό αυτό συμβαίνει επειδή οι αλλαγές στους κιρκαδικούς ρυθμούς επηρεάζουν τον εγκέφαλό σου και επίσης επειδή πίνεις πιο αργά τον πρωινό σου καφέ, που με τη σειρά του μπορεί να επιδεινώσει έναν πονοκέφαλο (στέρηση καφεΐνης!).

Αντιμετώπιση: Δε χρειάζεται να αλλάξεις εντελώς τις συνήθειές σου. «Κάποιες μικρές αλλαγές αρκούν. Προσπάθησε, για παράδειγμα, να περιοριστείς στο ένα ή στα δύο κοκτέιλ και προτίμησε τα πιο ανοιχτόχρωμα ποτά, όπως η βότκα ή το λευκό κρασί» συστήνει ο δρ Μιχάλης Βικελής.

(Το κόκκινο κρασί περιέχει τανίνες, ένα χημικό που είναι γνωστό πως προκαλεί πονοκέφαλο.) Ιδανικά, πρέπεινα ξυπνάς το πολύ μία ώρα πιο αργά απ’ ό,τι τις καθημερινές, ενώ μπορείς να αναπληρώσεις με μία-δύο
ώρες μεσημεριανό ύπνο!

 

ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ…

…οι γυναίκες έχουμε τριπλάσιες πιθανότητες συγκριτικά με τους άνδρες να υποφέρουμε από ημικρανίες και είμαστε επίσης πιο επιρρεπείς στον πονοκέφαλο τάσης.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece