Υψηλή χοληστερίνη και διατροφή: Τι πρέπει να ξέρεις

«Έχω υψηλή χοληστερίνη και υψηλή LDL,! Η αιτία είναι γνωστή – καθιστική ζωή, μηδενική άθληση και άγχος – όπως και κληρονομικότητα. Τι προτείνετε;»

10.01.2018

εχεις διαβασει

Σχετικά με τις εξετάσεις σου, αυτό που θα ήταν πολύ σημαντικό να αξιολογήσεις είναι η αναλογία καλής (HDL) και κακής (LDL) χοληστερόλης. «Η αναλογία τους είναι αυτή τελικά που προσδιορίζει κατά πόσο κινδυνεύει κανείς για καρδιαγγειακά νοσήματα» τονίζει ο Πωλ Φαρατζιάν, κλινικός διαιτολόγος – διατροφολόγος.

  • Η διαδικασία γυμναστικής για παράδειγμα που έχεις ξεκινήσει, είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος να αυξηθούν τα επίπεδά της καλής χοληστερόλης.
  • Παράλληλα εάν υπάρχει πρόβλημα αυξημένου βάρους, η μείωσή του σε φυσιολογικό πλαίσιο θα βοηθήσει να επανέλθουν και οι τιμές των λιπιδίων στα φυσιολογικά επίπεδα.
  • Δύο σημαντικές παράμετροι σχετικά με τη διατροφή σου είναι οι πιο σημαντικές: 1. Η διατροφική χοληστερόλη που περιέχεται στα τρόφιμα και 2. η ποιότητα των λιπαρών που προσλαμβάνουμε.

Διατροφή για χοληστερίνη, τριγλυκερίδια και HDL χοληστερόλη

Γενικά πρέπει να αποφεύγεις τα κορεσμένα λιπαρά στη διατροφή σου. Δηλαδή να:

  • – μειώσεις την κατανάλωση κόκκινου κρέατος στη 1 φορά/εβδομάδα
  • – προτιμάς τυριά και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά.
  • – μειώσεις την κατανάλωση αλλαντικών που έχουν ως βάση το κόκκινο κρέας
  • – να προτιμάς το ελαιόλαδο στο μαγείρεμα και τις σαλάτες σου (αντί για βούτυρο και κρέμα γάλακτος)

«Επίσης η πρόσληψη τροφών πλούσιων σε διαιτητική χοληστερόλη (π.χ. συκώτι και άλλα εντόσθια, ορισμένα οστρακοειδή, βούτυρο, αβγά κ.α.) δεν πρέπει να είναι ανεξέλεγκτη, καθώς οι διεθνείς συστάσεις την περιορίζουν στα 300 mg ημερησίως», συνιστά ο ειδικός.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε τρόφιμα που είναι κρυφές πηγές κορεσμένου λίπους, όπως πολλά αρτοσκευάσματα (τυρόπιτες, σπανακόπιτες) απ΄ έξω και τα γλυκά που τα περισσότερα παρασκευάζονται από βούτυρο.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece