Βασιλόπιτα φτιαγμένη αποκλειστικά με φυσικά συστατικά (φρούτα, ξηρούς καρπούς και σπόρους)

Δεν περιέχει ζάχαρη, ούτε αλεύρι - Η συνταγή της διατροφολόγου.

Βασιλόπιτα

Όπως αναφέρει και η ίδια η διατροφολόγος στην ανάρτησή της, το νόημα των γιορτών σίγουρα δεν είναι να αποφύγεις τα γλυκά και τις διατροφικές παρασπονδίες. Ωστόσο, ενδεχομένως να θέλεις να δοκιμάσεις φέτος μια υγιεινή εκδοχή της κλασικής βασιλόπιτας, που θα είναι εξίσου νόστιμη αλλά παράλληλα χορταστική και θρεπτική και θα μπορούσε να αποτελέσει και ένα τέλειο γλυκό πρωινό για τις πρώτες ημέρες του νέου έτους. Η διατροφολόγος Δήμητρα Παπαμίχου μοιράστηκε μια πολύ υγιεινή συνταγή για βασιλόπιτα, που μπορείς - γιατί όχι - να δοκιμάσεις φέτος! 


"Υπενθυμίζω πως το δυνατό της σημείο δεν είναι ότι δεν έχει ζάχαρη και αλεύρι. Ούτε και οι θερμίδες που είναι λιγότερες. Το δυνατό της σημείο είναι πως είναι φτιαγμένη αποκλειστικά με υλικά από τη φύση. Φρούτα, ξηρούς καρπούς και σπόρους! Και μπορεί να μην είναι τόσο όμορφη κι αφράτη όπως η κανονική όμως η γεύση της είναι φανταστική! Άσε που τρως ένα κομμάτι και χορταίνεις!

Εννοείται πως το νόημα του post δεν είναι να μη φάμε την κλασική βασιλόπιτα! Γιορτές είναι! Αλλά επειδή μου το ζητήσατε είπα να φτιάξω και μια healthy εκδοχή της!",
αναφέρει στην ανάρτησή της η διατροφολόγος, Δήμητρα Παπαμίχου. 

Υλικά

🔹250 γρ αλεύρι αμυγδάλου (μπορούμε να τρίψουμε κι αμύγδαλα στο μούλτι)
🔹6 κσ τριμμένο λιναρόσπορο
🔹270 γρ χουρμάδες
🔹1 κσ ξύσμα πορτοκάλι
🔹2 κγ baking powder
🔹1/4 κγ αλάτι
🔹1 κσ εκχύλισμα βανίλια

Για την επικάλυψη σοκολάτας

🔹200 γρ χουρμάδες
🔹2 κσ κακάο (γεμάτες)
🔹3 κσ νερό
🔹1/2 κγ εκχύλισμα βανίλιας
🔹1/4 κγ αλάτι

Οδηγίες:

Ανακατεύουμε τον τριμμένο λιναρόσπορο με 15 κσ νερό κι αφήνουμε στην άκρη.

Μουλιάζουμε τους χουρμάδες σε 3/4 κούπας βραστό νερό για 10 λεπτά. Στη συνέχεια τους χτυπάμε μαζί με το νερό στο μπλέντερ μέχρι να έχουμε μια λεία υφή.

Ανακατεύουμε σε ένα μπολ την πάστα από χουρμάδες, το μίγμα λιναρόσπορου και τη βανίλια

Ανακατεύουμε το αλεύρι αμυγδάλου με το baking, το αλάτι και το ξύσμα πορτοκαλιού και τα προσθέτουμε στο μπολ με τα υγρά υλικά κι ανακατεύουμε καλά.

Αδειάζουμε το μείγμα μας σε μία μικρή στρογγυλή φόρμα που έχουμε καλύψει με χαρτί ψησίματος

Ψήνουμε για 22-25 λεπτά στους 180 βαθμούς στον αέρα

Χτυπάμε στο μπλέντερ τα υλικά για την επικάλυψη "σοκολάτας” την οποία απλώνουμε  πάνω στο γλυκό που έχει κρυώσει

Πασπαλίζουμε αν θέλουμε με ινδική καρύδα😃 και την βάζουμε στο ψυγείο!!

Βγάζει 12 κομμάτια και το κάθε κομμάτι έχει:

Θερμίδες: 240
Πρωτεΐνη: 6 γρ
Λίπος: 12 γρ
Κορεσμένο λίπος: 1 γρ (μόνο‼️)
Υδατάνθρακες: 32 γρ
Φυτικες ίνες: 6 γρ

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i