Τι να φάω αντί για ξηρούς καρπούς; 7 σπόροι που μπορείς να βάλεις στη διατροφή σου

Θα σε βοηθήσουν στην απώλεια βάρους και θα σου δώσουν τα συστατικά που χρειάζεσαι χωρίς να σε επιβαρύνουν θερμιδικά.

08.10.2019

Γράφει: Κωνσταντίνα Μερκούρη

εχεις διαβασει

Τι να φάω αντί για ξηρούς καρπούς

Τι να φάω αντί για ξηρούς καρπούς; Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε τους ξηρούς καρπούς στο μυαλό μας ως το πιο υγιεινό σνακ και ιδανικό για μια περίοδο που ακολουθούμε κάποια δίαιτα. Ωστόσο, οι σπόροι είναι μια εξίσου υγιεινή επιλογή, με λιγότερες θερμίδες, που μπορείς να βάλεις στη διατροφή σου για ακόμα πιο υγιεινό αποτέλεσμα.

Διάβασε επίσης:  Ξηροί καρποί (μακαντέμια, πεκάν, καρύδια) και οι θερμίδες που κρύβουν

Γιατί να προτιμήσεις τους σπόρους από τους ξηρούς καρπούς; 

  1. Οι ξηροί καρποί έχουν περισσότερες θερμίδες από ότι οι σπόροι. Για παράδειγμα, μια μικρή χούφτα αμύγδαλα περιέχουν περίπου 15 γραμμάρια λιπαρών, ενώ μία μερίδα  λιναρόσπορου, περίπου δύο κ.σ., περιέχει μόλις 5. Για μία μερίδα, χρειάζεσαι μικρότερη ποσότητα σπόρων από την αντίστοιχη ξηρών καρπών.
  2. Τόσο οι ξηροί καρποί όσο και οι σπόροι είναι εξαιρετικά ευεργετικοί για το σώμα σου. Ωστόσο, οι σπόροι περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες και μεταλλικά στοιχεία σε σχέση με τους ξηρούς καρπούς.

Τι να φάω αντί για ξηρούς καρπούς; 7 σπόροι που μπορείς να βάλεις στη διατροφή σου

1. Ηλιόσποροι 

Οι ηλιόσποροι βοηθούν στην απώλεια βάρους, ενώ παράλληλα αποτελούν και από μόνοι τους ένα ιδανικό σνακ για μέσα στη μέρα.

  • Είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε, η οποία δρα ως ισχυρό αντιοξειδωτικό για την καταπολέμηση των τοξινών και των φλεγμονών (εφόσον τους τρως ωμούς, όχι ψημένους).
  • Οι ηλιόσποροι είναι επίσης μια πλούσια πηγή μαγνησίου. Το μαγνήσιο, μεταξύ άλλων,  βοηθά στην εξασφάλιση ενός υγιούς νευρικού συστήματος.
  • Περιέχουν πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, καθώς και βιταμίνες Β, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για την καύση θερμίδων και την πλήρη διατήρησή σας.

2. Σπόροι κάνναβης 

Οι σπόροι κάνναβης είναι εξαιρετική επιλογή για την απώλεια βάρους και τη λειτουργία του εγκεφάλου.

  • Περιέχουν περίπου 12 γραμμάρια πρωτεΐνης σε μόλις 3 κ.σ. και Ω3 λιπαρά που βοηθούν στην καύση λίπους.
  • Προάγουν την αλκαλικότητα στο σώμα και καταπολεμούν τις φλεγμονές.
  • Είναι καλή πηγή μαγνησίου και σιδήρου, που διατηρούν την ενέργειά σου σε υψηλά επίπεδα.
  • Τέλος, είναι πλούσιοι με φυτικές ίνες.

3. Σπόροι τσία 

Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ήδη ότι οι σπόροι τσία είναι εξαιρετικοί για την απώλεια βάρους.

  • Οι σπόροι τσία είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, ωμέγα-3 λίπη, μαγνήσιο, κάλιο, σίδηρο και είναι σχετικά χαμηλοί σε λιπαρά. Δύο  κουταλιές της σούπας περιέχουν μόνο 5 γραμμάρια λίπους.

4. Κολοκυθόσποροι 

Από τους καλύτερους σπόρους που μπορούν να σε βοηθήσουν στην απώλεια βάρους είναι οι σπόροι κολοκύθας.

  • Περιέχουν περισσότερο ψευδάργυρο από οποιονδήποτε άλλο σπόρο, συστατικό που είναι απαραίτητο για την καύση λίπους. Ο ψευδάργυρος βοηθά το σώμα να παράγει τον σχηματισμό μυών και την τεστοστερόνη, ορμόνη της καύσης λίπους.
  • Αυξάνει τη μυϊκή μάζα και διατηρεί σταθερή τη γλυκόζη του αίματός σου.
  • Οι σπόροι κολοκύθας περιέχουν επίσης σίδηρο και μαγνήσιο, δύο στοιχεία που είναι σημαντικά για τα επίπεδα ενέργειας και την καταπολέμηση της κόπωσης.
  • Είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες και σε βοηθούν στην αίσθηση κορεσμού.

5. Σουσάμι 

Λόγω της υψηλής ανόργανης σύνθεσης και της πρωτεϊνικής σύνθεσής τους, οι σπόροι σουσαμιού είναι εξαιρετικά ευεργετικοί. Περιέχουν ασβέστιο, μαγνήσιο, βιταμίνη Ε και ψευδάργυρο, τα οποία το σώμα σας χρειάζεται για ένα κορυφαίο μεταβολισμό και καλή ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα. Οι σπόροι του σουσάμι περιέχουν επίσης ίνες που σας βοηθούν να σας κρατήσουμε για περισσότερο χρόνο και να ρυθμίσουμε την πέψη. Προσθέστε τα σε σαλάτες, λείες, σούπες ή οπουδήποτε αλλού θέλετε. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε tahini, η οποία είναι μια επάλειψη βουτύρου από σουσάμι.

6. Λιναρόσποροι 

  • Οι σπόροι λιναριού είναι μια από τις καλύτερες πηγές Ω3 λιπαρών σε σχέση με κάθε άλλη τροφή. Τα λιπαρά ωμέγα 3 βοηθούν το σώμα σου να καίει λίπος και ρυθμίζουν τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα.
  • Περιέχουν επίσης σίδηρο, πρωτεΐνες και πολλές ίνες που σε γεμίζουν με ενέργεια και σε χορταίνουν.
  • Είναι μια καλή πηγή φυτοοιστρογόνων, που βοηθούν στην εξισορρόπηση των ορμονών.

7. Κινόα 

Η κινόα ονομάζεται ψευδο-δημητριακό επειδή είναι στην πραγματικότητα ένας σπόρος, αλλά μαγειρεύεται σαν σιτάρι.

  • Είναι μια πλούσια πηγή όλων των απαραίτητων αμινοξέων, ινών, πρωτεϊνών, μαγνησίου, ψευδαργύρου και ακόμη και μερικών υγιεινών λιπαρών.
  • Είναι λίγο υψηλότερη στους υδατάνθρακες από τους άλλους σπόρους, αφού περιέχει άμυλο, αλλά οι περισσότεροι από αυτούς τους υδατάνθρακες χρησιμοποιούνται για την ενέργεια, όχι για αποθήκευση.
  • Η κινόα είναι ένας από τους καλύτερους σπόρους απώλειας βάρους και ¼ φλιτζάνι είναι η μερίδα που χρειάζεσαι για να πάρεις τα οφέλη που χρειάζεσαι.

*Tip: Προτίμησε πάντα να τρως τους σπόρους ωμούς για να παίρνεις όσο το δυνατόν περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Η επεξεργασία των σπόρων  μπορεί να αλλάξει τη λιπαρή σύνθεση και να οδηγήσει σε αύξηση βάρους, αντί για απώλεια. Επίσης, βεβειώσου πως κατανάλώνεις σπόρους μη αλατισμένους. Προσπάθησε να καταναλώνεις τρεις μερίδες (2 κ.σ.) σπόρων ημερησίως.

Διάβασε επίσης:  Πώς να εντάξω στη διατροφή μου την κάνναβη; Ξέρεις τα πολλαπλά οφέλη αυτού του superfood;

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.