Πέντε διατροφικά λάθη που κάνουν όσοι γυμνάζονται

Μια ισορροπημένη fitness ρουτίνα απαιτεί τον συνδυασμό τακτικών προπονήσεων με την υγιεινή διατροφή.

περπάτημα iStock

Ο υγιεινός τρόπος ζωής διαθέτει δύο βασικούς πρωταγωνιστές: την τακτική άσκηση και την ισορροπημένη, γεμάτη θρεπτικά συστατικά διατροφή. Πολλές φορές όμως, παρόλο που παραμένεις πιστή στο αγαπημένο απογευματινό ραντεβού σου στο γυμναστήριο, παραλείπεις να ακολουθείς με τον ίδιο ζήλο, ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής. Το να μην τρέφεσαι σωστά, ασφαλώς επηρεάζει σημαντικά την fitness ρουτίνα σου, ακόμα και δεν το παρατηρείς άμεσα. Για παράδειγμα, ένα "λάθος" γεύμα μπορεί να επιβαρύνεις τους μύες σου αντί να τους ξεκουράσει, προκαλώντας επιπλέον προβλήματα στο ήδη καταπονημένο σώμα σου. Παρακάτω θα ανακαλύψεις πέντε διατροφικά λάθη που συνήθως κάνουν όσοι γυμνάζονται και πως πρέπει να τα αποφύγεις.

Παραλείπουν το πρωινό

Οι ειδικοί συμφωνούν ομόφωνα πως η παράλειψη του πρωινού γεύματος ισοδυναμεί με την κατανάλωση αυτού μέσα στη μέρα και μάλιστα με επιπλέον θερμίδες από τις προβλεπόμενες. Το πρωινό, το οποίο τεκμηριωμένα θεωρείται το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, πρέπει να είναι κυρίως ισορροπημένο και όχι μεγάλο ποσοτικά. Ειδικά όταν επιλέγεις να γυμναστείς το πρωί, θα πρέπει να εφοδιάσεις τον οργανισμό σου με την απαιτούμενη ενέργεια.

Δεν τρώνε πριν την προπόνηση

Το να μην τρως καθόλου πριν ξεκινήσεις την καθιερωμένη συνεδρία σου στο γυμναστήριο, σίγουρα θα επηρεάσει τις επιδόσεις σου, καθώς δεν θα υπάρχουν στο σώμα σου τα απαραίτητα καύσιμα ενέργειας. Ένα μικρό σνακ γεμάτο (καλούς) υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και υγιή λίπη θα σε βοηθήσει να ολοκληρώσεις επιτυχώς την προπόνηση σου, απολαμβάνοντας στο μέγιστο τα αποτελέσματα αυτής στο σώμα σου.

Αντικαθιστούν γεύματα με "ενεργειακά προϊόντα"

Κανένα ενεργειακό ποτό ή μπάρα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνεις, καταναλώνοντας ένα υγιεινό και ολοκληρωμένο γεύμα. Μέσα από ένα ισορροπημένο γεύμα μπορείς να λάβεις βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία τα οποία δεν υπάρχουν σε αφθονία αλλά και ποικιλία σε τέτοιου είδους τροφές, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται όχι μόνο οι αθλητικές επιδόσεις σου, αλλά και η γενικότερη υγεία του οργανισμού σου.

Δεν ενυδατώνουν επαρκώς τον οργανισμό τους

Το μυστικό για έναν καλά ενυδατωμένο οργανισμό είναι να πίνεις νερό όταν δεν διψάς. Είναι σημαντικό να αποφεύγεις την έντονη δίψα, ένα σημάδι που μαρτυρά ότι ο οργανισμό σου δε διαθέτει την απαραίτητη ενυδάτωση για να λειτουργήσει φυσιολογικά. Μάλιστα, στη διάρκεια των προπονήσεων σου θυμήσου να έχεις μαζί σου ένα μπουκάλι με νερό, πίνοντας λίγο κάθε φορά που αισθάνεσαι "εξαντλημένη".

Καταναλώνουν περισσότερες ή λιγότερες θερμίδες για την προπόνησή τους

Δεν είναι απαραίτητο να μετράς κάθε μπουκιά σε θερμίδες, όμως σε γενικές γραμμές θα πρέπει να εξισορροπήσεις το πρόγραμμα γυμναστικής σου με την διατροφή που ακολουθείς. Έχοντας θέσει ως στόχο την απώλεια βάρους, δεν μπορείς να καταναλώνεις περισσότερες θερμίδες από αυτές που επιθυμείς να κάψεις. Αντίστοιχα, η κατανάλωση λιγότερων θερμίδων μπορεί να αποβεί μοιραία στην ολοκλήρωση εντατικών ασκήσεων.

Διάβασε επίσης: Πώς θα βοηθήσει η διατροφή να έχεις καλύτερες επιδόσεις στο τρίαθλο;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i