Σπιτικό spread φιστικιού: Μια εύκολη συνταγή χωρίς προσθήκη ζάχαρης

Το άλειμμα φιστικιού που θα λατρέψεις να προσθέτεις στα γεύματα σου.

φυστικοβουτυρο iStock

Το φυστικοβούτυρο ανήκει στα δημοφιλέστερα αλείμματα ξηρών καρπών, τα οποία πλέον έχουν κερδίσει σημαντική θέση στο διατροφικό μας πλάνο. Άλλωστε, αποτελούν μια εναλλακτική επιλογή και ενδιαφέρουσα πρόταση συστατικού που μπορεί να προστεθούν σε πολλές συνταγές όπως τα smoothies ή το overnight oats. Ακόμα και ως κλασσικό άλειμμα στην φρυγανιά ή το τοστ, το spread ξηρών καρπών χαρίζει πλούσια γεύση και στο πιο απλό σνακ.

Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο διαθέτουν πολλά περιττά συστατικά, καταλήγοντας να εμπλουτίζονται θερμιδικά και να χάνουν την θρεπτική τους αξία, η οποία οφείλεται στους ξηρούς καρπούς που περιέχουν. Το φυστικοβούτυρο για παράδειγμα, είναι συνήθως γεμάτο με λιπαρά όπως ζάχαρη και επιβλαβή έλαια, εξασφαλίζοντας την γλυκιά γεύση και απαλή υφή του. Η παραπάνω προσθήκη "παρεμβαίνει" ουσιαστικά στην ανάδειξη των πολύτιμων συστατικών που περιέχει, μεταξύ των οποίων βρίσκονται βιταμίνες και μέταλλα όπως το ασβέστιο, το σίδηρο, το κάλιο, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος, η βιταμίνη Β και E.

Για να απολαύσεις το φυστικοβούτυρο, ωστόσο, χωρίς ενοχές αλλά και λαμβάνοντας όλα τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει στο μέγιστο, συνδυάζοντάς το με τα αγαπημένα σου ροφήματα ή γλυκά, δεν έχεις παρά να δοκιμάσεις την παρακάτω εύκολη συνταγή για σπιτικό spread φιστικιού χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

Υλικά:

4 φλιτζάνια ωμά φιστίκια (άψητα και ανάλατα)

1 πρέζα αλάτι

1 κουταλάκι του γλυκού (εάν προτιμάς να γίνει αρωματικό)

ή 2 κουταλιές της σούπας κουβερτούρα λιωμένη (εάν προτιμάς την σοκολατένια γεύση)

Εκτέλεση:

Προθερμαίνεις τον φούρνο στους 180 βαθμούς. Άπλωσε τα ωμά φιστίκια σε ένα ταψί και ψήσε τα για 8-10 λεπτά ή μέχρι να ροδίσουν. Μετάφερε τα καβουρδισμένα φιστίκια σε μια πετσέτα, τρίψε τα μέχρι να αφαιρεθεί η φλούδα τους. Έπειτα χρησιμοποιώντας έναν επεξεργαστεί τροφίμων ανακάτεψε τα σε υψηλή ταχύτητα μέχρι τα φιστίκια να σχηματίσουν μια αλεσμένη υφή - περίπου 1 λεπτό. Σταμάτα το ανακάτεμα και ξύσε τις πλευρές του μπολ. Έπειτα συνέχισε και πάλι το ανακάτεμα σε υψηλή ταχύτητα για 1 λεπτό ακόμα. Σταμάτα ξανά και αφαίρεσε από τα τοιχώματα του μπολ το περίσσευμα, προσθέτοντας το στο μείγμα. Ανακάτεψε και πάλι για 1 ακόμα λεπτό. Το άλειμμα ξεκινάει να παίρνει μια απαλή και βελούδινη υφή. Συνέχισε για ακόμα 2 λεπτά. Το φυστικοβούτυρο είναι έτοιμο να το απολαύσεις. Αν χρησιμοποιήσεις κανέλα ή σοκολάτα, πρόσθεσε τες στο τελευταίο ανακάτεμα, ώστε να αποκτήσει ένα πλούσιο άρωμα που δεν θα καλύπτει την γεύση του φιστικιού.

Διάβασε επίσης: Σπιτικό spread σοκολάτας με σπόρους chia και λιναρόσπορο

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i