Πώς να μην ξεφύγω στις διακοπές; Οι σωστές επιλογές για το πρωινό, την ταβέρνα, το beach bar

Τα Ναι και τα όχι στις διατροφικές επιλογές των διακοπών.

13.07.2020

εχεις διαβασει

Πώς να μην ξεφύγω στις διακοπές

Γιατί μόνο όταν ξέρουμε ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές μπορούμε να τις κάνουμε. Ναι, και στην ταβέρνα, και στο beach bar και στα σνακ!

Πώς να μην ξεφύγω στις διακοπές; Οι σωστές επιλογές για το πρωινό, την ταβέρνα, το beach bar

Στο ξεκίνημα της μέρας 

ΌΧΙ Καφές με γάλα και ζάχαρη: Έχει διουρητική δράση και με τη ζέστη μπορεί να αφυδατώσει τον οργανισμό σου δυσκολεύοντας την καλή λειτουργία του.

ΝΆΙ Ένα ποτήρι δροσερό νερό: «Ξυπνάει» και ενεργοποιεί το σώμα σου. Βάζει μπρος το μεταβολισμό και βοηθά στην καλύτερη πέψη όσων θα φας στο πρωινό σου.

Στο φούρνο

ΟΧΙ Τυρόπιτα και σφολιατοειδή. Θα σε βαρύνουν χωρίς να σου δώσουν ενέργεια.

ΝΑΙ Κουλούρι Θεσσαλονίκης ή ένα ελαφρύ σάντουιτς που θα πάρεις μαζί σου στην παραλία. Απόφυγε τις λιπαρές σάλτσες και προτίμησε απλούς συνδυασμούς.

Στο πρωινό

ΟΧΙ Ψωμάκι με βούτυρο και μαρμελάδα: Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες και η ζάχαρη θα ανεβάσουν στα ύψη το σάκχαρο στο αίμα σου, το οποίο όμως θα πέσει ξανά με την ίδια ταχύτητα αφήνοντάς σε πεινασμένη και χωρίς ενέργεια.

ΝΆΙ Ψωμί ολικής αλέσεως με ταχίνι και μέλι: Το ταχίνι είναι ελληνικό superfood! Περιέχει δεκάδες βιταμίνες, μέταλλα και αμινοξέα που είναι απαραίτητα για την υγεία του οργανισμού σου. Το μέλι, παρότι περιέχει φυσικά σάκχαρα, έχει βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που σου κάνουν καλό.

ΌΧΙ Κρουασάν: Μην ξεκινάς τη μέρα σου με τροφές τόσο πλούσιες σε βούτυρο και λιπαρά γιατί θα μειώσουν την ενέργειά σου.

ΝΆΙ Γιαούρτι με βρόμη και ψιλοκομμένα φρούτα: Σκοπεύεις να δοκιμάσεις windsurf ή να περπατήσεις στα οδοιπορικά μονοπάτια της περιοχής; Η βρόμη θα σε γεμίσει ενέργεια!

ΝΑΙ Βραστά αβγά: Η βιταμίνη D ευνοεί την έκκριση της σεροτονίνης, που σου φτιάχνει τη διάθεση και βοηθά την καλή λειτουργία της μνήμης.

Στον καφε

ΟΧΙ latte ή freddo cappuccino: σε πολλούς ανθρώπους το γάλα προκαλεί δυσανεξία, με πόνο στο έντερο, φούσκωμα και πρήξιμο.

ΝΑΙ Espresso Freddo.

Στην παραλία

Πριν ξεκινήσεις εφοδιάσου με υγιεινά σνακ ώστε να μην ξεμείνεις με περιορισμένες επιλογές, π.χ. κλαμπ σάντουιτς με πατατάκια, έτοιμες σφολιάτες ή λουκουμά!

Σνακ

ΝΆΙ Φρούτα ολόκληρα: Σου προσφέρουν φυτικές ίνες, βιταμίνες και πολύ νερό.

ΌΧΙ Χυμοί: Θα σου δώσουν περισσότερη ζάχαρη απ’ όση χρειάζεσαι.

ΝΆΙ Κριτσίνια πολύσπορα ΌΧΙ Μπισκότα σοκολάτας

ΝΆΙ Γιαούρτι

ΌΧΙ Παγωτό

ΝΆΙ Ποπκόρν χωρίς αλάτι: Είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών.

ΌΧΙ Πατατάκια

ΝΆΙ Ανάμεικτοι ωμοί ξηροί καρποί: Προσφέρουν βιταμίνες και καλά λιπαρά.

ΌΧΙ Κρουασάν με πραλίνα

ΌΧΙ Αλκοόλ

ΝΆΙ Μπίρα χωρίς αλκοόλ

Στην ταβέρνα

ΌΧΙ Τηγανητά καλαμαράκια με πατάτες – απόφυγε γενικά τα τηγανητά. Αυτός ο τρόπος μαγειρέματος αυξάνει πολύ τα λιπαρά στο πιάτο σου, ενώ το φαγητό είναι δύσπεπτο, ειδικά σε συνδυασμό με τη ζέστη του καλοκαιριού.

ΝΆΙ Ψητό ψάρι με σαλάτα εποχής ή χόρτα: Διάλεξε φρέσκο ψάρι, μικρό ή μεγάλο. Τα πολύτιμα λιπαρά Ω3 που περιέχει θωρακίζουν την καρδιά σου από σοβαρά νοσήματα.

ΝΆΙ ΝΆΙ ΝΆΙ Η καλύτερη επιλογή σου: Ψητές σαρδέλες, πλούσιες σε καλά λιπαρά και ασβέστιο.

ΌΧΙ Παστίτσιο: Πολλά κορεσμένα λιπαρά από την μπεσαμέλ, ενώ οι υδατάνθρακες θα ανεβάσουν απότομα το σάκχαρο στο αίμα σου.

ΝΆΙ Κοτόπουλο με φρέσκα φασολάκια ή μπάμιες: Παραδοσιακό καλοκαιρινό πιάτο, μαγειρεμένο με ελαιόλαδο, που το αγαπάμε, είναι πλούσιο σε βιταμίνες, ενώ η άπαχη πρωτεΐνη από το κοτόπουλο θα σου δώσει ενέργεια χωρίς να βαρύνει το στομάχι σου. Επιπλέον, τα πουλερικά περιέχουν τρυπτοφάνη και τυροσίνη, αμινοξέα που βοηθούν τον οργανισμό να αντιμετωπίζει το στρες.

ΌΧΙ Τυλιχτό γύρο απ’ όλα: Πλούσιο σε λιπαρά που επιβαρύνουν τις αρτηρίες σου, είναι βαρύ φαγητό χωρίς ουσιαστικά θρεπτικά συστατικά, που άλλωστε δε θα χωνέψεις, εκτός κι αν περάσεις όλο το βράδυ χορεύοντας!

ΝΆΙ 2 καλαμάκια με πράσινη σαλάτα: Από χοιρινό ή κοτόπουλο, τα καλαμάκια είναι καθαρό κρέας, ενώ η πράσινη σαλάτα θα βοηθήσει τη λειτουργία του πεπτικού, θα σου προσφέρει φολικό οξύ –απαραίτητο για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος– και βιταμίνες.

Στο beach bar

ΝΑΙ Χωριάτικη σαλάτα ή ντάκος

ΝΑΙ Τοστ με ψωμί ολικής, γαλοπούλα ή ψητό κοτόπουλο και φέτες ντομάτας: Η άπαχη πρωτεΐνη θα σε χορτάσει χωρίς να βαρύνει το στομάχι σου.

ΟΧΙ Κλαμπ σάντουιτς: Το μπέικον, οι τηγανητές πατάτες και η μαγιονέζα θα σε βαρύνουν.

Στο γλυκό 

ΟΧΙ Παγωτό, κρέπες ή βάφλες

ΝΑΙ Τοπικές σπεσιαλιτέ! Λουκουμάκια στη Σύρο, αμυγδαλωτά στην Άνδρο, την Τήνο και τις Σποράδες, μελόπιτα στη Σίφνο, καρπουζόπιτα στη Μήλο και τη Φολέγανδρο, λυχναράκια στην Κρήτη, μάντολες και παστέλια στα Επτάνησα.

Στο ποτό 

ΟΧΙ Κοκτέιλ: Συνήθως περιέχουν ζάχαρη που επιταχύνει την απορρόφηση του αλκοόλ και είναι πιο εύκολο να μεθύσεις.

ΝΑΙ Μπίρα, ένα ποτήρι λευκό κρασί, ένα τσίπουρο ή ρακί με πολλά παγάκια.

*Plus: Πάντα να προτιμάς ποτά που τα ανοίγουν μπροστά σου.

Τι να φάω στις διακοπές; Το ιδανικό πρωινό και τα tips του διαιτολόγου Δημήτρη Πέτσιο

Πώς θα κάνεις δίαιτα στις διακοπές; Η διαιτολόγος Κλειώ δημητριάδου δίνει ΤΟ ΠΛΑΝΟ!

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece