Ξέρεις πόσο ΝΕΡΟ χρειάζεσαι το χειμώνα;

Πόσο νερό χρειάζεσαι το χειμώνα τελικά; Γιατί το τελευταίο που θέλεις να πάθεις το χειμώνα είναι αφυδάτωση και ναι μπορεί να συμβεί.

13.01.2020

Γράφει: Αναστασία Κόκκαλη

εχεις διαβασει

Ξέρεις πόσο ΝΕΡΟ χρειάζεσαι το χειμώνα;

Στο μυαλό σου η αφυδάτωση είναι συνδεδεμένη με παραλίες, καάσωνα και καλοκαιρινές διακοπές ; Κι όμως, μπορεί να σου συμβεί και το χειμώνα! Πόσο νερό χρειάζεσαι το χειμώνα τελικά;

Mπορεί να μην ιδρώνεις όσο το καλοκαίρι, όμως ο οργανισμός σου το χειμώνα κινδυνεύει εξίσου από αφυδάτωση. (Ξέρεις τι είναι αυτός ο λευκός «καπνός» που βγαίνει από το στόμα σου όταν μιλάς ή εκπνέεις στο κρύο; Είναι νερό που εξατμίζεται!)

Tα θηλαστικά διαθέτουν ένα μηχανισμό επιβίωσης που συστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία όταν κάνει κρύο, προκειμένου να διατηρηθεί σταθερή η θερμοκρασία του σώματος. Αυτό προκαλεί αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Για να τη μειώσουν, τα νεφρά κινητοποιούν την παραγωγή μεγαλύτερης ποσότητας ούρων. Αποτέλεσμα; Λιγότερο αίμα στις φλέβες
και τις αρτηρίες και περισσότερες επισκέψεις στην τουαλέτα!

Γιατί δε θέλεις να πάθεις αφυδάτωση

Είτε κάνει καύσωνα είτε ρίχνει χιόνι, η αφυδάτωση είναι μια δυσάρεστη κατάσταση που μπορεί να προκαλέσει εξάντληση, πόνους, κράμπες, έλλειψη συντονισμού και σοβαρές καταστάσεις, όπως εγκεφαλικό. Επιπλέον, όταν είσαι αφυδατωμένη, είσαι πιο ευάλωτη στους ιούς που προκαλούν γρίπη και κρυολόγημα.

Τέλος, ο καλά ενυδατωμένος οργανισμός μεταβολίζει καλύτερα το λίπος για να το χρησιμοποιήσει ως ενέργεια και ελέγχει πιο αποτελεσματικά την όρεξη.

Πώς να εξασφαλίσεις περισσότερο νερό

Προσπάθησε να πίνεις τα «κλασικά» 8-10 ποτήρια την ημέρα και:

  • Απόφυγε τα ροφήματα με διουρητική δράση, όπως όσα έχουν καφεΐνη και αλκοόλ. Πίνε 1 ποτήρι νερό για κάθε καφέ ή ποτό.
  • Κατανάλωσε τροφές πλούσιες σε νερό (φρούτα και λαχανικά και σούπες) και πίνε τσάι και αφεψήματα από βότανα.
  • Πιες νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη γυμναστική. Όταν γυμνάζεσαι το χειμώνα, δε νιώθεις έντονη δίψα, ούτε ιδρώνεις όσο το καλοκαίρι. Όμως και πάλι χρειάζεσαι νερό! Φρόντισε να πίνεις 1 ποτήρι νερό πριν από κάθε γεύμα.

Συνεργάστηκε η Αναστασία Δ. Κόκκαλη, κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος, BSc (Hons), SR., μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων (kokkali.blogspot.gr).

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece