Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών: 6 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τα μακαρόνια

Plus: 5 νόστιμες και υγιεινές συνταγές με ζυμαρικά για να δοκιμάσεις σήμερα

25.10.2020

εχεις διαβασει

παγκόσμια ημερα ζυμαρικων

Η Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών καθιερώθηκε το 1995 και έκτοτε γιορτάζεται κάθε χρόνο από τους απανταχού λάτρεις του φαγητού αυτού με διάφορους τρόπους. Με αφορμή την ξεχωριστή αυτή μέρα, σου απαντάμε παρακάτω σε 6 βασικά ερωτήματα που σχετίζονται με τα αγαπημένα μας, μακαρόνια, αλλά και σου προτείνουμε 5 νόστιμες και υγιεινές συνταγές για να δοκιμάσεις λόγω της ξεχωριστής σημερινής περίστασης!

Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών – 6 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τα μακαρόνια:

1.Κάνει να τρώω ζυμαρικά;

Τα μακαρόνια είναι ένα από τα πιο δημοφιλή συνοδευτικά των πρωτεϊνούχων γευμάτων. Φαίνεται να διατηρούν διαχρονικά σταθερή την υψηλή θέση τους στις διατροφικές προτιμήσεις των Ελλήνων καθώς θεωρείται βασικό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής. Φυσικά και θα πρέπει να συνεχίσεις να τα συμπεριλμβάνεις στη διατροφή σου, αφού έχουν πολλά οφέλη τα οποία θα βρεις αναλυτικά εδώ. 

2.Παχαίνουν;

Τα ζυμαρικά είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες οι οποίοι, όταν χρησιμοποιούνται σωστά, δεν προσφέρουν πολλές θερμίδες και συμβάλλουν στον έλεγχο του βάρους. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να τα περιλαμβάνεις στη διατροφή σου αλλά με μέτρο. Εδώ θα βρεις πόσες θερμίδες περιέχει μισό φλιτζάνι ζυμαρικών.

3.Να προτιμώ ολικής άλεσης ή λευκά ζυμαρικά; 

Παρά τους μύθους που κυκλοφορούν, τα δημητριακά ολικής αλέσεως αποδίδουν ακριβώς τις ίδιες θερμίδες με τα λευκά ζυμαρικά, οπότε δεν είναι οι θερμίδες ο λόγος που τα προτιμούμε, εμείς και οι διατολόγοι. Ένας από τους σημαντικότερους λόγους επιλογής προϊόντων ολικής άλεσης, είναι η μεγαλύτερη ποσότητα φυτικών ινών που θα σε κάνουν να αισθανθείς μεγαλύτερο κορεσμό και για περισσότερη ώρα. Και φυσικά, ο χαμηλότερος γλυκαιμικός δείκτης τους βοηθά να μην προκαλούν ταχεία αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, με αποτέλεσμα να μη νιώθεις γρήγορα ότι πεινάς. Δες εδώ αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να προτιμάς τα ολικής άλεσης.

4.Πόση ώρα πρέπει να βράζω τα μακαρόνια; 

Τα ζυμαρικά που είναι βρασμένα al dente –αντί στον προτεινόμενο χρόνο– είναι καλύτερα για την υγεία σου. Έρευνα δείχνει πως, όταν βράζονται περισσότερο, οι υδατάνθρακές τους διασπώνται πιο γρήγορα κατά την πέψη κάνοντας τα επίπεδα του σακχάρου του αίματός σου να κορυφωθούν και μετά να καταρρεύσουν προκαλώντας κρίσεις υπογλυκαιμίας.

5.Ποια είναι η σωστή μερίδα ζυμαρικών; 

Ο έλεγχος της μερίδας σου δεν σημαίνει ότι θα τρως όλα τα γεύματά σου σε πολύ μικρές ποσότητες. Είναι λογικό να μην θέλεις να νιώθεις ότι είσαι σε δίαιτα, πρέπει όμως με κάποιο τρόπο να μειώσεις τις θερμίδες που λαμβάνεις ημερησίως και κυρίως στις τροφές που είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες όπως είναι τα ζυμαρικά. Δες εδώ ποια είναι η κλασική μερίδα που συνηθίζουμε να τρώμε αλλά και ποια είναι η συνιστώμενη!

6.Ποιο ζυμαρικό ταιριάζει καλύτερα στις συνταγές σου;

Ανάλογα με το μέγεθος και το σχέδιό τους, τα ζυμαρικά χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: πλατιά, μακριά και κοντά. Επίσης, ανάλογα με τη χρήση τους, διακρίνονται σε 4 κύριες κατηγορίες που θα βρεις εδώ.

5 νόστιμες και υγιεινές συνταγές για να δοκιμάσεις:

1. Ζυμαρικά ολικής αλέσεως με κουνουπίδι 

Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών: 6 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τα μακαρόνια

2.Σαλάτα ζυμαρικών με σπανάκι και ντομάτα 

Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών: 6 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τα μακαρόνια

3.Ζυμαρικά με μύδια & σάλτσα από μαϊντανό & κρασί

Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών: 6 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τα μακαρόνια

4.Light ζυμαρικά με σπανάκι και κόκκινη σάλτσα

Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών: 6 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τα μακαρόνια

5.Βίδες από παντζάρια με φρέσκο κρεμμυδάκι, κάππαρη και φέτα

Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών: 6 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τα μακαρόνια

 

[related id="353579"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece