Ποια είναι τα οφέλη του κεφίρ για την υγεία και πως μπορείς να το χρησιμοποιήσεις!

Ποια είναι τα οφέλη του κεφίρ για την υγεία και πως μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σωστά στη δίαιτά σου σύμφωνα με την ειδικό.

12.10.2018

εχεις διαβασει

Το κεφίρ είναι ένα αρκετά δημοφιλές προϊόν στους επιστημονικούς κύκλους υγείας και έχουν γίνει πολλές μελέτες πάνω σε αυτό. Σίγουρα έχεις ακούσει πολλά για τα προβιοτικά, όμως να είσαι λιγότερο εξοικειωμένη με το κεφίρ.

Ευχαριστούμε τη Δημητρα Γλυνού, Κλινική Διαιτολόγο- Διατροφολόγο.

 Ποια είναι όμως τα οφέλη που μπορεί να συνεισφέρει το κεφίρ στην υγεία;

Το κεφίρ είναι πολύ θρεπτικό καθώς περιέχει ένα πολύ καλό αριθμό προβιοτικών, περισσότερα μάλιστα απο το γιαούρτι. Λόγω αυτού του χαρακτηριστικού συμβάλλει στην σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, μειώνοντας την αίσθηση πρηξίματος και ενεργοποιώντας την καλή λειτουργία του εντέρου. Επίσης μπορεί να βελτιώσει τα συπτώματα σε άτομα τα οποία έχουν κάποιου είδους δυσανεξία στην λακτόζη.

Έρευνες έχουν δείξει πως η κατανάλωση του κεφίρ έχει προστατευτική δράση ενάντια στον καρκίνο και βοηθάει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης. Επίσης, υπάρχουν δεδομένα τα οποία αναφέρουν τη ευεργετική δράση του στα συμπτώματα των αλλεργιών και του άσθματος.

Λόγω των θρεπτικών συστατικών του βοηθάει στην αποτοξίνωση του σώματος και σε μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να συμβάλλει στην μέιωση του λίπους.

Κάποια άλλα δεδομένα αναφέρουν πως  το κεφίρ έχει ευεργετικές δράσεις στη γνωστική λειτουργία και ίσως μπορεί να αποτρέψει την εξέλιξη της άνοιας. Τέλος, μπορεί να καταπολεμήσει τις επιπτώσεις της γήρανσης.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ:Τι να ελέγχεις στις διατροφικές ετικέτες για να χάσεις βάρος και να τρως υγιεινά

Μια δόση γάλακτος κεφίρ (175 ml) περιέχει τα εξής: 
Ενέργεια: 100 θερμίδες
Πρωτεΐνη: 6 γραμμάρια
Ασβέστιο: 21% ΣΗΠ
Φώσφορος: 20% ΣΗΠ
Βιταμίνη Β2: 19% ΣΗΠ
Βιταμίνη Β12: 14%ΣΗΠ
Κάλιο: 8% ΣΗΠ

(ΣΗΠ: Συνιστώμενη Ημερήσια Ποσότητα)

Πως μπορείς να το εντάξεις στην διατροφή σου;

1)     Κατανάλωσε το σκέτο ως ενδιάμεσο σνακ (δεκατιανό –απογευματινό)

2)     Φτιάξε smoothies με φρούτα επιλογής σου και κεφίρ

3)     Φτιάξε dressing για τις σαλάτες σου και έτσι δεν θα σου φαίνονται καθόλου ΄΄βαρετές’’ και άγευστες

4)     Χρησιμοποίησε το ως μαρινάδα. Το κεφίρ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αρωματίσει το κρέας.  Βυθίστε οποιοδήποτε κρέας σε κεφίρ γάλακτος πριν το ψήσεις

5)     Δημιούργησε γλυκές απολαύσεις. Το κεφίρ μπορεί να υποκαταστήσει το γάλα και την κρέμα γάλακτος συνταγές όπως το παγωτό και τα μπισκότα

 

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Να γιατί ΠΡΕΠΕΙ να τρως (ή να πίνεις) ένα ρόδι τη μέρα όσο τα βρίσκεις!

Βάλε το ρόδι στη διατροφή σου και γνώρισε καλύτερα τις ιδιότητες και τα οφέλη που πρέπει να μπουν στη ζωή σου (και όχι μόνο την πρωτοχρονιά).

Βρώμη από το βράδυ χωρίς μαγείρεμα ή overnight oats που θυμίζει γλυκιά πίτα με μύρτιλλα

Βρώμη από το βράδυ, φτιαγμένη με γάλα, που δεν χρειάζεται μαγείρεμα που που θα λατρέψεις τη γλυκιά γεύση από τα μύρτιλλα.

Μελομακάρονο, κουραμπιές ή δίπλες; Ποιο γλυκό είναι πιο υγεινό;

Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, υπάρχει το ίδιο δίλημμα, «Να φάω μελομακάρονο, κουραμπιέ ή δίπλα;». Τι να επιλέξεις σύμφωνα με την ειδικό.

Οι συμβουλές του Jamie Oliver για να μαγειρεύεις τέλεια το κάθε φαγητό
Οι συμβουλές του Jamie Oliver για να μαγειρεύεις τέλεια το κάθε φαγητό

Όλα τα κόλπα για να γίνεις άρχοντας στην κουζίνα

Εχεις λιγούρα για πατατάκια και αλμυρά; Να τι σημαίνει αν ο οργανισμός σου επιζητά αλάτι

Η λιγούρα για πατατάκια κρύβει την ανάγκη του οργανισμού σου για αλάτι. Πότε όμως ο οργανισμός σου έχει ανάγκη από αλάτι;

#shapegreece