Φρέσκα βότανα: Πώς να μεγαλώσεις τα δικά σου μπαχαρικά και μυρωδικά στο σπίτι

Θέλεις να προσθέσεις μία νόστιμη πινελιά, γεμάτη γεύση στα αγαπημένα σου πιάτα με κάποια φρέσκα μυρωδικά; Υπάρχει καλύτερος τρόπος από το να τα μεγαλώσεις μόνη σου;

13.05.2015

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

Έχεις ένα ηλιόλουστο περβάζι στο σπίτι; Τότε μπορείς να καλλιεργήσεις φυλλώδη βότανα χαμηλής συντήρησης στο σπίτι, όπως ο βασιλικός, η ρίγανη και ο μαϊντανός. (Άλλα βότανα, όπως το δεντρολίβανο και το θυμάρι, που ευδοκιμούν σε ζεστές και ξηρές συνθήκες, καλλιεργούνται σε υπαίθριους κήπους καλύτερα). Οι συμβουλές για να αποκτήσεις τα δικά σου μυρωδικά στο σπίτι είναι οι εξής:

1. Βρες τους ένα καλό σπιτικό

Τα περισσότερα βότανα που αγοράζεις από μαγαζιά, βρίσκονται σε πολύ μικρά κεσεδάκια, λέει η Ann McCormick, συγγραφέας του βιβλίου Homegrown Herb Garden. Για να δώσεις στις ρίζες του φυτού χώρο να μεγαλώσουν, να μεταφέρεις το φυτό σου σε γλάστρα που έχει τουλάχιστον 15 εκατοστά διάμετρο και 15 εκατοστά βάθος.

2. Γέμισέ τα με φως

Ο ήλιος ποτέ δεν είναι αρκετός. Για να είσαι σίγουρη ότι τα φυτά σου θα είναι χαρούμενα, να τα βάλεις σε ένα ράφι κοντά στο πιο φωτεινό δωμάτιο που έχεις στο σπίτι.

3. Βάλε τους λίγο νερό

Το υπερβολικό πότισμα σίγουρα μπορεί να σκοτώσει γρήγορα τα αρωματικά φυτά σου. Μία φορά τη βδομάδα, να τα ποτίζεις μέχρι να αρχίζει να βγαίνει λίγο υγρό από το κάτω μέρος της γλάστρας. Η McCormick συμβουλεύει να μην ξεχνάς να τα λιπαίνεις μία φορά το μήνα.

4. Κι όταν τα κόψεις; Ενυδάτωσε τα μυρωδικά σου

Βάλε τα μυρωδικά όπως ο μαϊντανός ή ο δυόσμος μέσα σε ένα ποτήρι με νερό και σκέπασέ τα με πλαστικό σακουλάκι. Το νερό τα διατηρεί για περισσότερο διάστημα φρέσκα (απλώς άλλαζέ το κάθε λίγες ημέρες). Βλέποντας τα μυρωδικά θα θέλεις να τα χρησιμοποιήσεις στη μαγειρική σου – κάτι που είναι καλό, αφού προσθέτουν γεύση αλλά έχουν ελάχιστες θερμίδες ή αλάτι.

Γιατί τα μυρωδικά κάνουν καλό στη δίαιτά σου;

Έχεις βαρεθεί να τρως συνέχεια ψητό κοτόπουλο ή ψάρι για βραδινό; Κάνε μια αλλαγή και πειραματίσου με τη χρήση μυρωδικών και μπαχαρικών. Θα φτιάξεις εντελώς διαφορετικά πιάτα –σκέψου πόσο διαφορετική γεύση έχει το ψητό κοτόπουλο με πέστο ή με κάρυ– και θα αποκομίσεις ένα σωρό οφέλη για το σώμα σου.

Τόσο τα μυρωδικά όσο και τα μπαχαρικά περιέχουν ελάχιστες θερμίδες και δεν έχουν καθόλου νάτριο. Επιπλέον, τα μυρωδικά, που προέρχονται από τα φύλλα των φυτών, είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά που δρουν ενάντια στις ασθένειες.

Για παράδειγμα, «μία κουταλιά της σούπας μόνο ρίγανης έχει την ίδια ποσότητα αντιοξειδωτικών όσο και μία μερίδα λαχανικών», όπως λέει ο Ρον Πράιορ, Ph.D., ερευνητής χημικός και διατροφολόγος του USDA (το Αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας). Τα μπαχαρικά που προέρχονται περισσότερο από τους σπόρους ή το φλοιό περιέχουν συστατικά που προστατεύουν από διάφορες ασθένειες, από τη νόσο του Αλτσχάιμερ μέχρι το διαβήτη. Οι παρακάτω συμβουλές θα σου δείξουν πώς να προσθέσεις περισσότερη γεύση –και περισσότερα υγιεινά συστατικά– σε κάθε γεύμα σου.

Αν δεν θέλεις να μεγαλώσεις τα δικά σου αρωματικά φυτά, δες στη γκάλερι που ακολουθεί πώς θα τα χρησιμοποιείς σωστά στη δίαιτά σου:

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece