Αρχάρια στην άσκηση; Τα λάθη που κάνεις στο τρέξιμο, τη γιόγκα, το κολύμπι κ.ά.

Τα σπορ έχουν τα «μυστικά» τους, ειδικά αν είσαι αρχάρια. Μάθε τα από τους experts.

24.05.2019

εχεις διαβασει

Είσαι αρχάρια στην άσκηση; Μάθε τα πιο συχνά λάθη που κάνει μια πρωτάρα στα σπορ, σύμφωνα με τους fitness experts.

Τρέξιμο

Το λάθος της πρωτάρας: Υπερβολική προσπάθεια στο διάδρομο

Τι λέει ο Γιάννης Τζανουδάκης, personal trainer, σύμβουλος ψυχολογίας αγωνιστικού αθλητισμού: «Θέλεις να συμμετάσχεις σε αγώνα 5 χιλιομέτρων; Μην κάνεις όλα τα χιλιόμετρα πάνω στο διάδρομο. Το τρέξιμο στο ύπαιθρο είναι πιο απαιτητικό, επειδή χρειάζεται να ωθήσεις το σώμα σου μπροστά. Επιπλέον, είναι καλή ιδέα για να προετοιμάζεσαι σωματικά και ψυχολογικά για έναν αγώνα. Μάθε αν θα γίνει σε επίπεδο ή ανηφορικό δρόμο και κάνε τουλάχιστον μία με δύο προπονήσεις σε τέτοιο έδαφος την εβδομάδα. Αν μπορείς, τρέξε την κανονική διαδρομή του αγώνα».

Yoga

Το λάθος της πρωτάρας: Νομίζεις ότι όλες οι αsanas είναι ίδιες

Τι λέει η Δάφνη Παρλιάρου, καθηγήτρια yoga: «Δεν αντέχεις λεπτό παραπάνω το διαλογισμό. Ευτυχώς, υπάρχουν δεκάδες είδη yoga. Πώς να διαλέξεις; Αν είσαι δυναμική, ίσως προτιμάς την power yoga, αλλά και τα άλλα στυλ, που είναι πιο αργά, μπορεί να είναι ωφέλιμα.

Vinyasa flow: Συγχρονίζει την αναπνοή με την κίνηση με ομαλό ρυθμό.
Power yoga Βασίζεται στο fitness και έχει asanas που αυξάνουν τη δύναμη.
Iyengar: Είναι πιο στατική. Χρησιμοποιούνται εργαλεία για τη σωστή ευθυγράμμιση και για τη διατήρηση των στάσεων περισσότερη ώρα.
Hatha: Έχει να κάνει με την αναπνοή και το διαλογισμό για τη χαλάρωση του νου και του σώματος.
Bikram: Μια σειρά από 26 στάσεις που πραγματοποιούνται σε δωμάτιο με θερμοκρασία 40ο C για μέγιστη ευλυγισία των μυών.

Διάβασε επίσης: Γιόγκα ή Πιλάτες; Τι να επιλέξεις ανάλογα με το στόχο σου

Κολύμβηση

Το λάθος της πρωτάρας: Υποθέτεις ότι η έλλειψη κραδασμών σημαίνει «εύκολη» άσκηση

Τι λέει ο Θέμης Μίχος, καθηγητής Φυσικής Αγωγής Πανεπιστημίου Αθηνών, προπονητής κολύμβησης και interval training: «Η κολύμβηση μπορεί να μην καταπονεί οστά και αρθρώσεις, αλλά δεν είναι εύκολη υπόθεση. Μάλιστα, ασκείς μυς που μπορεί να μην έχεις χρησιμοποιήσεις εδώ και καιρό – ή και ποτέ. Γι’ αυτό πολλοί πρωτάρηδες το παρακάνουν τις πρώτες φορές και μετά τα παρατούν από τον πόνο. Είναι σημαντικό να θέτεις ρεαλιστικούς στόχους εξαρχής. Κολύμπησε για 10 γύρους αρχικά και φτάσε σταδιακά τους 15. Μόλις το καταφέρεις, πρόσθεσε το στοιχείο του χρόνου. Για παράδειγμα, κολύμπησε όσους περισσότερους γύρους μπορείς σε 20 λεπτά και προσπάθησε να κάνεις τον ίδιο αριθμό την επόμενη μέρα σε 19 λεπτά. Προτίμησε το ελεύθερο που είναι το βασικό είδος κολύμβησης».

Τένις

Το λάθος της πρωτάρας: Φοράς παπούτσια για τρέξιμο

Τι λέει ο Μιχάλης Παπαγεωργίου, πτυχιούχος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, πρώην ομοσπονδιακός προπονητής αντισφαίρισης: «Νομίζεις ότι μπορείς να πας στο γήπεδο με παλιά αθλητικά; Λάθος. Τα παπούτσια τένις είναι σχεδιασμένα ειδικά για το άθλημα – υποστηρίζουν τους αστραγάλους στις απότομες περιστροφές και τις κινήσεις που απαιτεί το άθλημα. Τα παπούτσια για τρέξιμο προορίζονται για κίνηση μπρος-πίσω, οπότε αν παίζεις τένις με αυτά, μπορεί εύκολα να πάθεις διάστρεμμα».

Kickboxing

Το λάθος της πρωτάρας: Πας εξαρχής για νοκ άουτ.

Τι λέει ο Θανάσης Αγγελόπουλος, γυμναστής, δάσκαλος του kickboxing: «Είναι εύκολο να παρασυρθείς από το ρυθμό του μαθήματος και να αρχίσεις να κλοτσάς ή να ρίχνεις γροθιές σαν τρελή. Όταν, όμως, βάζεις πολλή δύναμη χωρίς σταθερό στόχο, μπορεί να τραυματιστείς. Το μποξ δεν είναι μόνο δύναμη: απαιτεί επίσης σωστή στάση, στυλ, ισορροπία, ταχύτητα και έλεγχο. Θα αυξήσεις τη δύναμή σου καθώς θα προχωράς και θα εξασκείσαι στο σάκο. Για να διατηρείς χαλαρούς τους μυς, κράτα χαλαρό το μικρό δαχτυλάκι στις γροθιές και ανασήκωνε τους ώμους όσο κινείσαι».

Διάβασε επίσης: Ο Δημήτρης Μώρος εντοπίζει τα 7 λάθη στην άσκηση που κάνουν οι γυναίκες

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece