Πεζοπορία: 4 βήματα πριν ξεκινήσεις την προπόνηση που σμιλεύει σώμα

Κι όμως! Αυτή είναι η προπόνηση που έψαχνες για να φτιάξεις σώμα.

02.04.2019

Γράφει: Αμαλία Δούκα

εχεις διαβασει

Πεζοπορία: 4 βήματα πριν ξεκινήσεις την προπόνηση που σμιλεύει σώμα

Συνεργάστηκε η Χριστίνα Μαυρίδου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, personal trainer.

Δε χρειάζεται να ανέβεις στον Όλυμπο για να απολαύσεις τα οφέλη της πεζοπορίας! «Σκέψου τη σαν μια μεγάλη βόλτα στη φύση – μπορείς να περπατάς με οποιονδήποτε ρυθμό, σε όποια κλίση εδάφους και για όσα χιλιόμετρα, ώρες ή ακόμη και μέρες» σχολιάζει η Χριστίνα Μαυρίδου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, personal trainer.

Όσο δύσκολο (ή εύκολο) κι αν είναι το μονοπάτι που ακολουθείς, κάθε πεζοπορία έχει τα θετικά της. Πρώτον, ακόμα και με μια μέτριας έντασης πεζοπορία μιας ώρας μπορεί να κάψεις περίπου 400 θερμίδες και να σμιλεύσεις τον κορμό και το κάτω μέρος του σώματος. Και όσο αυξάνεται η κλίση του εδάφους, αυξάνονται και τα οφέλη.

Διάβασε επίσης: Τρέξιμο ή περπάτημα; Δες ποιο να προτιμήσεις για αντοχή, κάψιμο λίπους ή καλή υγεία

Πώς θα ξεκινήσεις

«Όσο πιο δύσκολη είναι η πεζοπορία, τόσο περισσότερες θερμίδες –και άγχος– θα διώξεις από πάνω σου» σχολιάζει η ειδικός. Βασικό bonus: Δε χρειάζεσαι πολλά για να ξεκινήσεις. Σε αντίθεση με άλλα σπορ εξωτερικού χώρου, που απαιτούν εξοπλισμό και μαθήματα, όπως αναρρίχηση και σκι, ο πήχης για να ξεκινήσεις πεζοπορία είναι χαμηλός.

  • «Στην πραγματικότητα χρειάζεσαι μόνο δύο βασικά αντικείμενα: τα κατάλληλα παπούτσια και ένα σακίδιο» επισημαίνει η expert. Μπορείς να ξεκινήσεις συμμετέχοντας στις πεζοπορίες ενός ορειβατικού συλλόγου ή βρίσκοντας ομάδες πεζοπορίας στην περιοχή σου.
  • Μια άλλη επιλογή είναι να κατεβάσεις ένα χάρτη πεζοπορίας από το κινητό σου. Θυμήσου να τον αποθηκεύσεις, γιατί μπορεί σε κάποιο σημείο της διαδρομής να μην έχεις σήμα.
  • Αν κάνεις ήδη εκδρομές γύρω από το σπίτι σου, είναι ώρα να βιώσεις το επόμενο στάδιο με μια ολοήμερη πεζοπορία.
  • Δώσε ιδιαίτερη σημασία στην ενυδάτωση του σώματός σου, πίνοντας συνέχεια λίγο νερό ή κάποιο ισοτονικό ρόφημα που θα σε τονώσει και θα σου δώσει extra ενέργεια. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει αρρυθμία στην καρδιά και να νιώσεις τάσεις λιποθυμίας.

Διάβασε επίσης: 10 πράγματα που μου έμαθε η ορειβασία στα ελληνικά βουνά

Διάβασε επίσης: Αυτή είναι η σωστή στάση για δυναμικό βάδισμα! (και το περπάτημα χρειάζεται τεχνική!)

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece