Δοκίμασα τένις: Μια ολοκληρωμένη και διασκεδαστική προπόνηση για δυνατό σώμα

Ανήκει στα high-end αθλήματα και υπόσχεται ακριβώς αυτό: Να σου χαρίσει μια συναρπαστική προπόνηση και δυνατό ευκίνητο σώμα. Το δοκίμασα!

19.03.2019

εχεις διαβασει

Συνεργάστηκε ο Παντελής Μοσχούτης, head coach της Διεθνούς Ομοσπονδίας Τένις (ITP). |
Φωτογράφηση: Δανάη Ίσαρη

Μαρία Σάκκαρη και Στέφανος Τσιτσιπάς: Οι Έλληνες αθλητές που έχουν ανεβάσει κατακόρυφα τη δημοτικότητα του τένις τον τελευταίο καιρό. Καταγράφοντας συνεχώς νέα ρεκόρ στο αθλητικό βιογραφικό τους και βλέποντάς τους να δίνουν άλλο νόημα στον όρο «sweat session», θα ήταν ψέματα αν έλεγα πως το τερέν δε μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Κάπως έτσι έφτασα στο Atlantis Club και γνώρισα τον head coach της ITP Παντελή Μοσχούτη. Αφού του εξήγησα πως είμαι εντελώς αρχάρια, του ζήτησα να μου δείξει μια ενδεικτική προπόνηση τένις – day 1.

Αποφασίζεις να ξεκινήσεις τένις: Τι θα κάνεις στην πρώτη προπόνηση;

Η αλήθεια είναι πως, τελικά, δεν ήμουν όσο κακή πίστευα. Για την ακρίβεια, ήμουν τόσο καλή, καθώς αυτά που θεωρητικά διδάσκονται σε μία εβδομάδα, τουλάχιστον, εγώ τα δοκίμασα από την πρώτη μέρα προπόνησης. Κάνοντας, λοιπόν, ντεμπούτο στην τενιστική καριέρα μου, έμαθα πώς να κάνω forehand, δηλαδή να στρέφω το πάνω μέρος του σώματός μου και του αριστερού ποδιού προς τα αριστερά, για να χτυπήσω το μπαλάκι με τη ρακέτα (είμαι αριστερόχειρας), backhand drive με δύο χέρια, δηλαδή να στρέφω το πάνω μέρος του σώματός μου προς τα δεξιά και να χτυπάω το μπαλάκι κρατώντας τη ρακέτα με τα δύο χέρια, αλλά και μια βασική θέση service.

Διάβασε επίσης: Ενόργανη για ενήλικες; Η Ευμορφία Σαββαΐδη το δοκίμασε (και ως ενήλικη!)

Φυσικά, στην αρχή αυτές οι κινήσεις διδάσκονται σε slow motion, στο μισό μέρος του γηπέδου και ο προπονητής αξιολογεί πότε είσαι έτοιμη για να μπουν και τα πόδια στο «παιχνίδι» και να μεγαλώσει η απόσταση. Μετά από μερικές προπονήσεις που πλέον θα τρέχεις προς κάθε κατεύθυνση για να προλάβεις να χτυπήσεις το μπαλάκι, αρχίζεις και διαπιστώνεις πως πρόκειται για μια σπουδαία αερόβια άσκηση.


Η Ευμορφία φοράει τοπ, φούστα, αθλητικά παπούτσια και κάλτσες, όλα Wilson (www.e-tennis.gr).

Ένα ολοκληρωμένο workout

Σκέψου πως θα κάνεις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, αλλά και εκρηκτικές κινήσεις, προσπαθώντας παράλληλα να συντονίσεις τα άκρα σου και να ελέγξεις τη δύναμή σου. Άλλωστε, ο σκοπός ενός παιχνιδιού είναι να κερδίσεις το σετ και όχι απλώς να χτυπήσεις το μπαλάκι με όση δύναμη τύχει και προς οποιαδήποτε κατεύθυνση. Και το καλύτερο; Σύμφωνα με το tool του Shape.gr, με το τένις καις σε μία ώρα περίπου 790 θερμίδες. Πράγματι, πρόκειται για ένα σπορ που θα αυξήσει την αερόβια ικανότητά σου, θα βελτιώσει τη φυσική σου κατάσταση και θα ενεργοποιήσει την καύση λίπους όσο δε φαντάζεσαι.

Διάβασε επίσης: Nα γιατί θα ξεκινήσω Gravity! (το δοκίμασα πριν γίνει trend!)

Team-working

Το τένις είναι η ευκαιρία που έψαχνες για να αποκτήσεις ένα κοινό ενδιαφέρον με την κολλητή σου, να κάνεις bonding με το σύντροφό σου ή να… τσακώνεσαι περισσότερο με τη μαμά σου. Πρότεινε σε κάποιον να ξεκινήσετε μαζί ή δες το σαν μια ενδιαφέρουσα οικογενειακή δραστηριότητα.

Τα παρελκόμενα

Η ρακέτα είναι το must-have αξεσουάρ που χρειάζεσαι και πρέπει να είναι κατάλληλη τόσο για το σωματότυπο όσο και για το επίπεδό σου. Βέβαια, στα περισσότερα tennis clubs παραχωρούνται ρακέτες στους αρχάριους. Μην αμελήσεις, όμως, να πάρεις αθλητικά παπούτσια που πρέπει να κρατούν οπωσδήποτε σταθερό τον αστράγαλο. Shape tip: Πριν επενδύσεις σε εξοπλισμό, κάνε ένα δοκιμαστικό μάθημα, ώστε να βεβαιωθείς πως το τένις σου αρέσει και θέλεις να το συνεχίσεις.

Πόσο θα κοστίσει

Τα μαθήματα ξεκινούν συνήθως από 40 ευρώ το μήνα (ομαδικά) και 20 ευρώ τη φορά
(ατομικά), αλλά υπάρχουν και δημοτικοί όμιλοι που προσφέρουν μαθήματα είτε δωρεάν είτε με ένα συμβολικό ποσό.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece