4 ασκήσεις που καλό είναι να αποφύγεις μετά τα 50

Οι ασκήσεις αυτές δεν είναι φιλικές προς τις αρθρώσεις και μπορούν να επιβαρύνουν την προπόνηση σου.

ασκήσεις iStock

Μεγαλώνοντας το σώμα μας αλλάζει. Τα επίπεδα των ορμονών πέφτουν, ο μεταβολισμός λειτουργεί με λίγο πιο αργούς ρυθμούς ενώ απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια η διατήρηση δυνατών μυών. Σημαντικό ρόλο στα παραπάνω παίζει ο τρόπος ζωής που έχουμε υιοθετήσει όλα αυτά τα χρόνια, καθώς μερικές συμπεριφορές μπορούν να οδηγήσουν σε πόνους των αρθρώσεων και δυσκολία σε κάποιες κινήσεις. Βέβαια, τα παραπάνω "αποθαρρυντικά" δεδομένα δεν σημαίνουν ότι επειδή μεγαλώνουμε πρέπει να σταματήσουμε να απολαμβάνουν όλα όσα μας έκαναν να αισθανόμαστε χαρούμενοι σε μικρότερες ηλικίες.

Για παράδειγμα, η γυμναστική καλό είναι να μας συνοδεύει σε όλες τις ηλικίες καθώς μόνο οφέλη μπορούμε να κερδίσουμε από αυτή με το πέρασμα των χρόνων. Οι προπονήσεις, ωστόσο, είναι σημαντικό να αλλάζουν και να προσαρμόζονται στις ανάγκες της κάθε ηλικίας. Για αυτό και είναι λογικό να πρέπει να αποφύγεις ορισμένες ασκήσεις που συνήθιζες να κάνεις στα 20, τα 30 ή τα 40. Ο λόγος είναι πολύ απλός: Οι κινήσεις αυτές δεν είναι φιλικές προς τις αρθρώσεις και μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρούς τραυματισμούς, επηρεάζοντας σαφώς τις επιδόσεις στην γυμναστική. Και ποιες είναι αυτές;

1.Πιέσεις σε πάγκο άρσης βαρών

Παρόλο που οι πιέσεις σε πάγκο άρσης βαρών αποτελεί ευρέως διαδεδομένη άσκηση για την εκγύμναση του στήθους, μετά τα 50 καλό είναι να αποφεύγεται. Όταν πιέζεις τη μπάρα, το σώμα είναι "κλειδωμένο", κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πόνο και τραυματισμό (ειδικά όταν γίνεται χωρίς την καθοδήγηση ειδικού trainer).

2. Πιέσεις ώμων με μπάρα

Οι πιέσεις ώμων με μπάρα είναι μια καλή άσκηση για να δουλέψεις το πάνω μέρος του σώματος σου. Ωστόσο, από μια ηλικία και μετά καλό είναι να τις αποφεύγεις καθώς προσθέτουν περιττή πίεση στη σπονδυλική στήλη.

3. Βυθίσεις τρικεφάλων

Οι βυθίσεις τρικεφάλων απαιτούν οι ώμοι να έχουν κλίση προς τα εμπρός και να περιστρέφονται εσωτερικά ακόμα περισσότερο. Καθώς "βυθίζεσαι", το βραχιόνιο οστό γλιστρά πολύ προς τα εμπρός, προκαλώντας επιπλέον πίεση στην άρθρωση του ώμου.

4. Οπισθολαίμιες έλξεις στην τροχαλία

Οι κινήσεις αυτές μπορούν να ασκήσουν μεγάλη πίεση σε λάθος περιοχές, όπως ο λαιμός και το μπροστινό τμήμα του ώμου, δημιουργώντας σοβαρό πρόβλημα τόσο σε μεγαλύτερες, όσο και μικρότερες ηλικίες, όταν δεν πραγματοποιούνται υπό την ειδικού. Αντί για την άσκηση αυτή δοκίμασε να τραβήξεις την τροχαλία μπροστά στο στέρνο, γέρνοντας ελαφρά προς τα πίσω.

Διάβασε επίσης: 

Γυμναστική για γυναίκες άνω των 50 ετών: Πώς θα "χτίσεις" το σώμα σου

Μεγαλώνουμε με υγεία: Τι αλλάζει στο σώμα μας μετά τα -ήντα;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i