Ποιο είναι το μυστικό για να ξεκλειδώσεις τις δυνατότητές σου;

Μάθε να διαχειρίζεσαι το στρες αποτελεσματικά, με επτά διαφορετικούς τρόπους.

γυναίκα χωρίς στρες istock

Το στρες, τόσο διανοητικά όσο και σωματικά, μας εξουθενώνει αλλά οι ειδικοί λένε ότι το να προσέχουμε απλώς τους στρεσογόνους παράγοντες μπορεί να μας βοηθήσει να τους ξεπεράσουμε.

"Η ενσυνειδητότητα είναι μια βασική ανθρώπινη ικανότητα που όλοι διαθέτουμε που μας βοηθά να είμαστε πλήρως παρόντες, χωρίς να αντιδρούμε υπερβολικά ή να αγχωνόμαστε για αυτό που συμβαίνει γύρω μας", λέει η life coach Αρβανίτη Γαβριέλλα ACC, NLP, CBT.

Η ενσυνειδητότητα έχει αποδειχθεί μέσω έρευνας, συμπεριλαμβανομένης μιας μετα-ανάλυσης 47 κλινικών δοκιμών, ότι βοηθά στη μείωση του άγχους και της κατάθλιψης. Και σε μια εποχή που το 77% των ανθρώπων αναφέρουν ότι βιώνουν τακτικά ψυχοσωματικά συμπτώματα λόγω στρες, σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Στρες, δεν αποτελεί έκπληξη να βλέπουμε τις mindfull πρακτικές να ανθούν. Και ποιες είναι ακριβώς αυτές οι πρακτικές; Ακολουθούν 7 τρόποι για να καταπολεμήσεις το άγχος με ενσυνειδητότητα και επίγνωση.

Μπορεί ο διαλογισμός να κάψει το λίπος στην κοιλιά;

1. Πάρε μια (βαθιά) ανάσα

"Η αναπνοή από το διάφραγμα, ή η κοιλιακή αναπνοή, είναι η βάση για όλες σχεδόν τις πρακτικές διαλογισμού και χαλάρωσης και έχει μια σειρά από οφέλη που επηρεάζουν ολόκληρο το σώμα", λέει η life coach. Όταν νιώθεις καταβεβλημένη, κάθισε, κλείσε τα μάτια και πάρε μια βαθιά ανάσα. Εστίασε στην αναπνοή που κινείται μέσα και έξω από το σώμα σου.

Το να κάθεσαι και να αναπνέεις έστω και για ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τα επίπεδα του άγχους, την αρτηριακή πίεση και να βοηθήσει στη ρύθμιση άλλων σημαντικών σωματικών διεργασιών. 

2. Γείωσε τον εαυτό σου

Καθώς το άγχος έχει τον τρόπο να απομακρύνει τα πόδια σου από τη γη, αφιέρωσε λίγο χρόνο για να νιώσεις ότι πατάς στέρεα στο έδαφος.

"Εστίασε σε αυτό που σου συμβαίνει σωματικά, είτε στο σώμα σου είτε στο περιβάλλον, αντί να παγιδευτείς από τις σκέψεις που σε αγχώνουν", προτείνει η life coach. "Η απλούστερη τεχνική είναι να κάθεσαι σε μια καρέκλα και να νιώθεις τα πόδια σου γερά ριζωμένα στο έδαφος" λέει η life coach.

3. Κάνε body scan

Η ενσυνειδητότητα έχει να κάνει τόσο με την επίγνωση του εξωτερικού  περιβάλλοντος όσο και με το να εναρμονιστείς με το σώμα σου.

"Ένας από τους καλύτερους τρόπους με τους οποίους μπορείς να αποκτήσεις μεγαλύτερη επίγνωση του σώματός σου είναι να κάνεις διαλογισμό body scan", λέει η life coach και συνεχίζει. "Ο στόχος αυτού του τύπου διαλογισμού είναι να επικεντρωθείς σε ένα μέρος του σώματός σου κάθε φορά και να το νιώθεις χωρίς να προσπαθείς να το αλλάξεις".

Ο διαλογισμός body scan θα σε βοηθήσει να εντοπίσεις τυχόν πόνο που δεν αντιμετωπίζεται, είτε σωματικό είτε ψυχικό, που μπορεί να σε κρατά πίσω.

4. Μπες σε λειτουργία πτήσης

"Η παρούσα στιγμή είναι το μόνο που έχουμε, και γίνεται η πόρτα για την αληθινή ηρεμία", λέει η life coach.

Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι ενώ το άγχος μπορεί να εκδηλωθεί σωματικά, είναι κυρίως ψυχικό. Το να ξεφύγεις από τις σκέψεις που σε αγχώνουν και να εστιάσεις ξανά στο παρόν είναι ένα ουσιαστικό κομμάτι της διαχείρισης του άγχους. Όσο περισσότερο το κάνεις, τόσο περισσότερο θα διαπιστώσεις ότι συμβαίνει αυτόματα.

5. Κάνε απολογισμό

Το άγχος προκύπτει όταν νιώθεις ότι παλεύεις να πετύχεις ή να διατηρήσεις έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής ή εμφάνιση. Το να έχεις στόχους είναι παραγωγικό, αλλά η αποτυχία να αναγνωρίσεις νίκες ή ορισμένες πραγματικότητες θα μειώσει την ικανότητά σου να βιώνεις διαρκή ευτυχία. 

"Όταν έχουμε επίγνωση, αποδεχόμαστε τον εαυτό μας, τη ζωή μας και όλους τους άλλους όπως είναι. Δεν προσπαθούμε να είμαστε τέλειοι. Δεν προσπαθούμε να γίνουμε κάποιος που δεν είμαστε. Δεν προσπαθούμε να αποσπάσουμε την προσοχή μας από τα προβλήματά μας. Μπορούμε να επιτρέψουμε στα συναισθήματά μας, όποια κι αν είναι, να τα βιώσουμε" λέει η life coach.

6. Κάνε θετικές δηλώσεις

Οι θετικές δηλώσεις που λένε κάποιοι στον εαυτό τους για να πετύχουν μια αλλαγή στη συμπεριφορά τους, έχουν σχεδιαστεί για να αλλάζουν σταδιακά τις πεποιθήσεις μας και, κατά συνέπεια, τις πράξεις μας.

"Όταν αλλάζεις τη διαδικασία σκέψης σου, αλλάζουν τα πάντα στη ζωή σου. Επαναπρογραμματίζεις τον εγκέφαλό σου" λέει η ειδικός. Δεν χρειάζεται να λες πολλά. Το "Είμαι ευγνώμων για όλα όσα έχω στη ζωή μου" είναι μια αποτελεσματική θετική δήλωση που καλλιεργεί τη γνήσια ευγνωμοσύνη.

7. Δημιούργησε μια ζώνη Zen 

Δημιούργησε μια "ζώνη ζεν" ή έναν ειδικό χώρο διαλογισμού στο σπίτι, κάπου όπου μπορείς να αποκλείσεις τους περισπασμούς της ημέρας. "Φρόντισε να είναι ένα μέρος που ανυπομονείς να το επισκεφτείς ξανά, λόγω της σχέσης του με την ηρεμία που σου παρέχει", λέει η life coach και ολοκληρώνει: "Φρόντισε να είναι το καταφύγιό σου".

Brain Fitness: Κάνε αυτήν την άσκηση και μάθε εάν το μυαλό σου είναι σε φόρμα

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i