Ζάχαρη vs ανοσοποιητικό σύστημα

Το ήξερες ότι η ζάχαρη και τα γλυκαντικά μπορεί να επηρεάσουν τις λειτουργίες του ανοσοποιητικού συστήματος;

ζάχαρη διαβήτης παχυσαρκία αναψυκτικά weiXx

Η ζάχαρη μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό μας τόσο άμεσα όσο και έμμεσα με πολλούς διαφορετικούς μηχανισμούς. Η Ελένη Παπαγιαννίδου, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, PhD, Γ.Ν. Ασκληπιείο Βούλας (rebalance.gr) εξηγεί. 

Παλιά έρευνα (Sanchez, A. et al, 1973) αναφέρει πως η κατανάλωση ζάχαρης που ισοδυναμεί με μία μερίδα γλυκό ή δύο αναψυκτικά μείωσε άμεσα στον οργανισμό τα λευκά αιμοσφαίρια, τα οποία σκοτώνουν τα βακτήρια και τους ιούς μέσω φαγοκυττάρωσης. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα λευκά αιμοσφαίρια και τα ουδετερόφιλα ήταν λιγότερο επιθετικά προς τα βακτήρια και τους ιούς. Αυτή η μειωμένη ανοσοαπόκριση διήρκεσε για 5 ώρες μετά την κατανάλωση ζάχαρης, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στα παθογόνα να εισχωρήσουν στο σώμα μας. Η ικανότητα των λευκών αιμοσφαιρίων να απορροφά και να καταστρέφει ιούς και βακτήρια μειώθηκε κατά 75%!

Γλυκόζη και βιταμίνη C

Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και δεν είναι γνωστό ότι η γλυκόζη και η βιταμίνη C (ασκορβικό οξύ) έχουν παρόμοια χημική δομή, με αποτέλεσμα η γλυκόζη να ανταγωνίζεται τη βιταμίνη C εμποδίζοντας τη δράση της. Έτσι, η υψηλή γλυκόζη στο αίμα εμποδίζει τη βιταμίνη C να μπει μέσα στα κύτταρά μας, γιατί το αίμα μας είναι γεμάτο με γλυκόζη. Κάθε φορά που τρώμε ζάχαρη εξαντλούμε τη βιταμίνη C στα κύτταρά μας. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Άλλοι ρόλοι της ζάχαρης στην αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού και τη γήρανση

•    Μακροπρόθεσμα η χρόνια υπερκατανάλωση ζάχαρης αλλά και εξευγενισμένων υδατανθράκων οδηγεί σε χρόνια φλεγμονή χαμηλού βαθμού, που μειώνει την ικανότητα του σώματος να καταπολεμά τις μολύνσεις. 
• Η ζάχαρη προωθεί την πρόωρη γήρανση, γιατί προσκολλάται στα μόρια των πρωτεϊνών κάνοντάς τα "κολλώδη" και έτσι εμποδίζει τις πρωτεΐνες να φτιάξουν αντισώματα, που χρησιμοποιεί το ανοσοποιητικό για την καταπολέμηση λοιμώξεων. 
• Επίσης, καταστρέφει το καλό μικροβίωμα του εντέρου και έτσι αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό. Το έντερο ευθύνεται για το 80% του ανοσοποιητικού μας, γι’ αυτό όσο περισσότερα καλά βακτήρια έχουμε τόσο καλύτερα θα λειτουργεί το ανοσοποιητικό μας. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συμπέρασμα 

Φαίνεται πως τόσο η ζάχαρη όσο και οι εξευγενισμένοι υδατάνθρακες αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα. Ας κρατήσουμε στο μυαλό μας πως η τροφή δεν αφορά μόνο θερμίδες που παίρνουμε από αυτήν, αλλά τη θρέψη που προσφέρει και την επίδραση που ασκεί στην κατάσταση της μεταβολικής μας υγείας.
 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i