Ένας τρόπος να αντιμετωπίσεις τον πόνο στα γόνατα

Αν υποφέρεις από πόνο στα γόνατα, κάποιες ασκήσεις που συστήνουν φυσιοθεραπευτές και ορθοπαιδικοί θα σε βοηθήσουν.

arthritis iStock

Ο πόνος στα γόνατα είναι μια συχνή πάθηση που μπορεί να εμφανιστεί σε όλες τις ηλικίες, σε νεαρές γυναίκες, από την εφηβεία ή πριν, και να καταστρέψει μια πολλά υποσχόμενη αθλητική καριέρα ή να προκύψει από χρόνια άσκηση, αφού είναι ένας ιδιαίτερα συχνός τραυματισμός στους δρομείς.

Τα προβλήματα στα γόνατα μπορεί επίσης να είναι ανατομικά ή κληρονομικά και ο πόνος σταδιακά να αυξάνεται καθώς μεγαλώνει κανείς.

Αν και επηρεάζει τα άτομα όλων των ηλικιών, ο πόνος στα γόνατα εμφανίζεται πιο συχνά στους ενήλικες λόγω διαφόρων μορφών αρθρίτιδας, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής τους. Η πιο κοινή μορφή αρθρίτιδας που φαίνεται να οδηγεί σε πόνο στα γόνατα ονομάζεται οστεοαρθρίτιδα.

Επίσης επηρεάζει τους αθλητές, πιο συχνά λόγω των πολυάριθμων καταπονήσεων που ασκούν στο σώμα τους καθημερινά. Υπάρχουν συχνές παθήσεις, όπως το σύνδρομο της λαγονοκνημιαίας ταινίας, η τενοντίτιδα και το γόνατο του δρομέα.

Πόνος στα γόνατα: 5 τροφές για να τον αντιμετωπίσεις φυσικά

Πώς να αντιμετωπίσεις τον πόνο στα γόνατα

Η Αμερικανική Ακαδημία Ορθοπαιδικών Χειρουργών προτείνει για θεραπεία την άσκηση και τις ασκήσεις ενδυνάμωσης του γόνατος ως βάση για την οστεοαρθρίτιδα και των προβλημάτων που σχετίζονται με τον πόνο στα γόνατα και, εάν είναι απαραίτητο, η απώλεια βάρους συνιστάται σε όσους αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε είδος πόνου στο γόνατο.

Ένας φυσιοθεραπευτής μπορεί να καθορίσει τις ασκήσεις ενδυνάμωσης του γόνατος που είναι κατάλληλες για ορισμένα στάδια πόνου και περιορισμένης κινητικότητας. Η Osteoarthritis Research Society International συνιστά μη φαρμακολογικές μεθόδους, μείωση βάρους, στρατηγικών αντιμετώπισης και προγραμμάτων θεραπευτικής άσκησης και εναλλακτικές θεραπείας όπως το rolfing.

Ο λόγος που η άσκηση μειώνει τον πόνο στα γόνατα είναι τόσο σπουδαία, είναι επειδή πρέπει να διατηρείς ένα εύρος κίνησης και για να το κάνεις αυτό, χρειάζεται να ενισχύσεις τους μυς που υποστηρίζουν τα γόνατα.

Η έρευνα δείχνει ότι η ενίσχυση των τετρακέφαλων με τακτικές ασκήσεις, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο οστεοαρθρίτιδας στα γόνατα και την εξέλιξή της καθώς και τον πόνο. Η άσκηση είναι αποτελεσματική και για όσους πάσχουν από αρθρίτιδα, λόγω της υποστήριξης που παρέχει στην περιοχή της άρθρωσης. 

Οι τρεις τύποι βασικών θεραπευτικών ασκήσεων

Σύμφωνα με τη φυσιοθεραπεύτρια Παναγιώτα Σάπικα, υπάρχουν τρεις τύποι βασικών θεραπευτικών ασκήσεων που μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της περιοχής του γόνατος:

  1. Ισοτονική: Είναι μια μορφή άσκησης που περιλαμβάνει την ελεγχόμενη σύσπαση των μυών, καθώς και την κινητοποίηση των αρθρώσεων γύρω απ’ αυτούς τους μυς. 
  2. Ισοκινητική: Η άσκηση εκτελείται σε προκαθορισμένο εύρος κίνησης, και με σταθερή γωνιακή ταχύτητα σε όλο το εύρος.
  3. Ισομετρική: Αυτό το είδος της άσκησης ενεργοποιεί τους μυς χωρίς να χρειάζεται η κίνηση των αρθρώσεων.

Από αυτές τις τρεις, η ισομετρική άσκηση ενδέχεται να είναι η πιο κατάλληλη για τους ασθενείς και μπορεί να εκτελεστεί εύκολα και με ασφάλεια στο σπίτι επειδή δεν απαιτεί καθόλου ή ελάχιστο εξοπλισμό. Επιπλέον, η ισομετρική άσκηση προκαλεί τη λιγότερη φλεγμονή και πίεση. Οι ισομετρικές ασκήσεις είναι απλές στην εκτέλεση και βελτιώνουν γρήγορα τη δύναμη.

Ξεκίνα με απλές κλασικές ασκήσεις όπως έκταση γόνατος, κάμψη γόνατος, εκτάσεις ισχίου, καθίσματα στον τοίχο κ.λπ. και καθώς αποκτάς περισσότερη δύναμη και νιώθεις λιγότερο πόνο.

Πώς να προστατέψεις τα γόνατά σου ενώ τρέχεις

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i