Έρευνα: Η τροφή που μειώνει κατά 12% τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου

Με τρεις μερίδες ψάρι την εβδομάδα φαίνεται πως μειώνεται ο κίνδυνος για καρκίνο του εντέρου σύμφωνα με βρετανική έρευνα.

ψάρι ψητό ψάρι λιπαρά οξέα καρκίνο του εντέρου VictoriaBee

Αγαπάς το ψάρι; Αυτή η εποχή είναι η πιο κατάλληλη για να το απολαύσεις, στο σπίτι ή στις διακοπές. Και φαίνεται πως όσο περισσότερο ψαράκι παραγγείλεις, τόσο προστατεύεσαι από τον καρκίνο του εντέρου.

Η μελέτη

Η μελέτη που αναφέρει τα παραπάνω δεδομένα δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Clinical Gastroenterology and Hepatology» και χρηματοδοτήθηκε από το World Cancer Research Fund (WCRF) στο πλαίσιο της προσπάθειας πρόληψης του καρκίνου του εντέρου. Για την διεξαγωγή της, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και το Διεθνές Γραφείο Έρευνας για τον Καρκίνο (IARC) εξέτασαν τις διατροφικές συνήθειες 476.160 ατόμων. Από αυτούς, 6.291 παρουσίασαν καρκίνο του εντέρου μέσα στα επόμενα 15 χρόνια από τότε που διεξήχθη η έρευνα.

-12% κίνδυνος για καρκίνο του εντέρου

Εξετάζοντας τα δεδομένα αυτά, οι ερευνητές βρήκαν πως εκείνοι που έτρωγαν 359,1 γραμμάρια ψάρι την εβδομάδα είχαν 12% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν καρκίνο του εντέρου, συγκριτικά με εκείνους που έτρωγαν λιγότερα από 63,49 γραμμάρια. (Μία μερίδα εστιατορίου αντιστοιχεί σε 100 γρ. ψάρι.)

Διάβασε επίσης: Καρκίνος και διατροφή: Πώς να κάνεις σωστή πρόληψη μέσω των γευμάτων σου

Διάβασε επίσης: Διάγνωση μεταστατικός καρκίνος του μαστού: 10 πράγματα που είναι καλό να γνωρίζεις

Το πολύτιμο ιχθυέλαιο

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα λιπαρά ψάρια είναι μια εξαιρετικά πλούσια πηγή μιας μορφής λιπαρών οξέων (n-3 LC-PUFA), τα οποία θεωρείται πως έχουν προστατευτική δράση στο σώμα και προλαμβάνουν τις φλεγμονές. Αλλά και τα άπαχα ψάρια, παρέχουν επίσης τα συγκεκριμένα λιπαρά οξέα. «Η έρευνά μας δείχνει πως η κατανάλωση ψαριού φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο για τον καρκίνο του εντέρου» σχολίασε ο Dr Marc Gunter, ο επικεφαλής ερευνητής από το IARC. «Τα βιολογικά αίτια γι' αυτή την επίδραση των ψαριών στην υγεία μας δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητά. Μία όμως από τις θεωρίες είναι πως συγκεκριμένα λιπαρά οξέα όπως τα ω3, που βρίσκονται σχεδόν αποκλειστικά στα ψάρια, ευθύνονται γι' αυτή την προστατευτική δράση χάρη στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους» συμπλήρωσε η Dr Anna Diaz Font, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας από το WCRF.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i