Ποια είναι η φυσιολογική αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη;

Πόσα κιλά θα πάρεις στην εγκυμοσύνη; Ποια αύξηση βάρους θεωρείται «φυσιολογική» και από τι εξαρτάται το ιδανικό βάρος για σένα;

εγκυμοσύνη βάρος κιλά NataliaDeriabina

Συνεργάστηκε η Κλειώ Χούπη, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc Παθολογία της Κύησης, 

Συγχαρητήρια, θα γίνεις μανούλα! Τώρα που περιμένεις μωρό είναι διπλά απαραίτητο να φροντίζεις τον εαυτό σου και την υγεία σου. Και μέρος αυτής της φροντίδας είναι τα κιλά στην εγκυμοσύνη. Γιατί μια φυσιολογική αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη είναι πολύ σημαντική για τη δική σου υγεία και για την υγεία του αγέννητου μωρού σου.

Να τρως για δύο;

Μπορεί αυτή να ήταν η... παραδοσιακή διατροφική οδηγία, τελικά όμως δεν ισχύει! Σήμερα γνωρίζουμε ότι οι διατροφικές ανάγκες της μέλλουσας μαμάς αυξάνονται. Αυτό συμβαίνει όμως κυρίως στο δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο, όπου η έγκυος χρειάζεται γύρω στις 300 θερμίδες επιπλέον τη μέρα. Στις θερμιδικές αυτές απαιτήσεις παίζει ρόλο το αρχικό βάρος της μητέρας αλλά και το αν κυοφορεί ένα ή περισσότερα έμβρυα.

Εμβόλια στην εγκυμοσύνη; Ποια είναι τα δύο απαραίτητα εμβόλια και γιατί;

Πόση καφεΐνη μπορείς να πίνεις στην εγκυμοσύνη;

Ποια είναι η φυσιολογική αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη

Εάν ξεκινήσεις την εγκυμοσύνη σου με χαμηλό βάρος το φυσιολογικό είναι να πάρεις από 12,5-18 κιλά. Στις γυναίκες με φυσιολογικά κιλά η αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη μπορεί να είναι από 11,5-16 κιλά. Εάν, πάλι, ξεκινάς με περισσότερα κιλά, δεν πρέπει να πάρεις περισσότερα από 7-11,5 κιλά.

Φυσικά, σχετικά με την αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη θα σε ενημερώσει ο γυναικολόγος σου. Συνήθως, στο πρώτο τρίμηνο, ανάλογα με το αν υπάρχουν ενοχλήσεις ή όχι, μπορεί να χάσεις ή να πάρεις 1-2 κιλά. Από το δεύτερο τρίμηνο και σε όλη τη συνέχεια της εγκυμοσύνης ο μέσος φυσιολογικός ρυθμός αύξησης του βάρους είναι 3,5 -4 κιλά στο 2ο τρίμηνο και 5-6 κιλά στο 3ο τρίμηνο αντίστοιχα.

Γιατί είναι σημαντικό να προσέχεις την αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη

Το βάρος της μέλλουσας μητέρας παίζει σημαντικό ρόλο στην ομαλή εξέλιξη της κύησης. Και αυτό ισχύει τόσο για τις γυναίκες που παίρνουν πολύ λιγότερα κιλά από το επιθυμητό όσο και για εκείνες που παίρνουν πολύ περισσότερα. Εάν δεν ακολουθείς μια ισορροπημένη και πλήρη διατροφή, μπορεί να επιβαρυνθεί η ανάπτυξη του εμβρύου αφού δεν θα παίρνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Εάν, αντίθετα, πάρεις πολλά κιλά, τότε επιβαρύνεται τόσο η δική σου υγεία, μιας και αυξάνονται οι πιθανότητες για διαβήτη της κύησης ή για προεκλαμψία, όσο και η υγεία και η ανάπτυξη του εμβρύου. Έχει αποδειχθεί ότι παχύσαρκες μητέρες έχουν μεγάλες πιθανότητες να γεννήσουν μεγαλόσωμα μωρά.

Εάν δυσκολεύεσαι να τηρήσεις ένα ισορροπημένο και θρεπτικό διατροφικό πρόγραμμα τώρα που είσαι έγκυος, είναι σημαντικό να το συζητήσεις με τον γυναικολόγο σου ή/και με διατροφολόγο. Έτσι θα είσαι σίγουρη ότι παίρνεις όλα τα συστατικά και τις βιταμίνες που χρειάζεται ο οργανισμός σου αυτή την τόσο σημαντική περίοδο και πως δεν θα πάρεις περιττά κιλά που θα σε επιβαρύνουν, τώρα και στο μέλλον.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i