"Γήρανση με χάρη": Πώς να έχουμε καλή ποιότητα ζωής καθώς μεγαλώνουμε

Για πάντα νέες, χωρίς κόπο αλλά με τρόπο.

beauty woman mature iStock

Τι σημαίνει να γερνάει κανείς με χάρη;

Η "γήρανση με χάρη" δεν έχει να κάνει με την προσπάθεια να μοιάζει κανείς σαν να είναι στη δεκαετία των 20: Έχει να κάνει με τη βέλτιστη ποιότητα ζωής και τη διασφάλιση της σωματικής και ψυχικής υγείας.

Συμβουλές για τη "γήρανση με χάρη"

1. Περιποίηση της επιδερμίδας

Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματος και αν αντιμετωπιστεί με προσοχή, μπορεί να το προστατεύσει καλύτερα.

Προκειμένου να φαίνεται και να λειτουργεί στα καλύτερά του είναι απαραίτητα:

  • Η χρήση αντηλιακού
  • Η καθιέρωση ετησίων προσυμπτωματικών ελέγχων καρκίνου του δέρματος
  • Η καθημερινή αντιγηραντική ρουτίνα περιποίησης με τα κατάλληλα προϊόντα
  • Η επαρκής ενυδάτωση

2. Άσκηση

Η τακτική άσκηση μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο ασθενειών, όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος, μειώνει επίσης το άγχος και βελτιώνει τον ύπνο, την υγεία του δέρματος και των οστών και τη διάθεση. 2,5 έως 5 ώρες την εβδομάδα άσκησης μέτριας έντασης ή 1,5 έως 2,5 ώρες την εβδομάδα αερόβιας άσκησης έντονης έντασης ή συνδυασμός και των δύο είναι αυτά που συνιστούν οι ειδικοί.

3. Υγιεινή διατροφή

Οι ειδικοί διατροφής συνιστούν να καταναλώνονται:

  • Φρούτα και λαχανικά, νωπά, κατεψυγμένα ή κονσερβοποιημένα
  • Άπαχη πρωτεΐνη, όπως ψάρια και φασόλια
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως, ψωμί, ρύζι και ζυμαρικά ολικής αλέσεως
  • Τρεις μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή χωρίς λιπαρά, όπως γάλα, γιαούρτι ή τυρί που είναι ενισχυμένα με βιταμίνη D
  • Υγιεινά λίπη. Αντίθετα, πρέπει να αποφεύγονται τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα ραφιναρισμένα σάκχαρα και τα ανθυγιεινά λίπη. Θα πρέπει επίσης να διατηρείται η πρόσληψη αλατιού στο ελάχιστο για κατάλληλα επίπεδα αρτηριακής πίεσης.

4. Καλή ψυχική υγεία

Η ευτυχία και τα χαμηλά επίπεδα άγχους βοηθούν στο να γερνά κανείς καλά.

Για ανεβασμένη διάθεση συνίσταται να:

  • Αφιερώνεται χρόνος σε φίλους και αγαπημένα πρόσωπα
  • Αποδέχεται κανείς την ηλικία του. Η γήρανση είναι αναπόφευκτη και η αποδοχή της μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά.
  • Αφιερώνεται χρόνος σε αγαπημένες δραστηριότητες, που τροφοδοτούν την εσωτερική χαρά και ευτυχία: Χρόνος στη φύση, εκμάθηση νέων χόμπι κλπ.

5. Κίνηση

Πολυάριθμες μελέτες έχουν συνδέσει την καθιστική ζωή με αυξημένο κίνδυνο χρόνιας ασθένειας και πρόωρου θανάτου. Ορισμένες επιλογές για να παραμείνει κανείς δραστήριος είναι να κάνει περιπάτους και πεζοπορίες και να συμμετέχει σε ομαδικά μαθήματα άσκησης.

6. Μείωση του άγχους

Οι επιπτώσεις του στρες στο σώμα είναι τεράστιες και κυμαίνονται από την πρόωρη γήρανση και τις ρυτίδες έως τον υψηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Υπάρχουν διάφοροι αποδεδειγμένοι τρόποι αντιμετώπισης του άγχους όπως:

  • Τεχνικές χαλάρωσης, όπως διαλογισμός, ασκήσεις αναπνοής και γιόγκα
  • Άσκηση
  • Επαρκής ύπνος
  • Συζήτηση με φίλους

7. Διακοπή καπνίσματος – μείωση κατανάλωσης αλκοόλ

Το κάπνισμα και το αλκοόλ έχει αποδειχθεί ότι προκαλούν πρόωρη γήρανση και αυξάνουν τον κίνδυνο ασθένειας.

Η διακοπή του καπνίσματος δεν είναι εύκολη, αλλά υπάρχουν διαθέσιμοι τρόπο που μπορούν να βοηθήσουν. Όσον αφορά το αλκοόλ, η πρόσληψή του πρέπει να περιορίζεται στο ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες.

8. Επαρκής ύπνος

Ο καλός ύπνος είναι σημαντικός για τη σωματική και ψυχική υγεία. Παίζει επίσης ρόλο στην υγεία του δέρματος. Οι ενήλικες άνω των 18 ετών θα πρέπει να στοχεύουν σε επτά έως οκτώ ώρες ύπνου κάθε βράδυ.

Ο αρκετός ύπνος έχει αποδειχθεί ότι:

  • Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου
  • Μειώνει το άγχος και την κατάθλιψη
  • Μειώνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας
  • Μειώνει τη φλεγμονή
  • Βελτιώνει τη συγκέντρωση

9. Νέα χόμπι

Η εύρεση νέων και ουσιαστικών χόμπι μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση μιας αίσθησης σκοπού και αφοσίωσης καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής.

Οι άνθρωποι που ασχολούνται με χόμπι και κοινωνικές δραστηριότητες είναι πιο ευτυχισμένοι, βιώνουν λιγότερα καταθλιπτικά συμπτώματα και ζουν περισσότερο.

10. Εξάσκηση της ενσυνειδητότητας

Η ενσυνειδητότητας έχει να κάνει με την αποδοχή, την προσοχή και την εστίαση στο παρόν. Η άσκηση της ενσυνειδητότητας έχει πολλά αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία που μπορούν να βοηθήσουν κάποιον να γεράσει καλύτερα, όπως:

  • Βελτιωμένη εστίαση
  • Καλύτερη μνήμη
  • Χαμηλότερο άγχος
  • Βελτιωμένες συναισθηματικές αντιδράσεις
  • Αυξημένη ανοσολογική λειτουργία

11. Επαρκής ενυδάτωση

Η κατανάλωση επαρκούς νερού βελτιώνει τα επίπεδα ενέργειας και τη λειτουργία του εγκεφάλου. Ακόμη, διατηρεί το δέρμα υγειές και μειώνει τα σημάδια της γήρανσης.

Το πόσο νερό πρέπει να πίνει κανείς εξαρτάται από:

  • Τη δίψα του
  • Το επίπεδο σωματικής δραστηριότητάς του
  • Πόσο συχνά ουρεί και αφοδεύει
  • Πόσο ιδρώνει
  • Το φύλο του

12. Φροντίδα στοματικής υγιεινής

Η μη φροντίδα των δοντιών όχι μόνο "γερνά" το χαμόγελο, αλλά θέτει επίσης σε κίνδυνο για ασθένεια των ούλων, η οποία έχει συνδεθεί με καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικό επεισόδιο και βακτηριακή πνευμονία. Μαζί με την κατάλληλη στοματική φροντίδα, είναι σημαντικό να επισκέπτεται κανείς τακτικά έναν οδοντίατρο.

13. Συχνές επισκέψεις στον γιατρό

Οι τακτικές επισκέψεις στον γιατρό τον βοηθούν να βρει πιθανά προβλήματα νωρίς ή ακόμα και πριν ξεκινήσουν. Το πόσο συχνά πρέπει να βλέπει κανείς τον γιατρό του εξαρτάται από την ηλικία, τον τρόπο ζωής, το οικογενειακό ιστορικό και τις υπάρχουσες συνθήκες.

Εν κατακλείδι, η "γήρανση με χάρη" έχει να κάνει περισσότερο με την υγεία και την ευτυχία και λιγότερο με την αντιμετώπιση των ρυτίδων. Ο υγιεινός τρόπος ζωής, η επαφή με αγαπημένα πρόσωπα και οι δραστηριότητες που δημιουργούν χαρά είναι πολύ σημαντικά.

 

 

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i