5 απλοί τρόποι για να νικήσεις το κρυολόγημα

Η εποχή της γρίπης και των ιώσεων έχει ξεκινήσει, που σημαίνει πως είναι ώρα να λάβεις τα μέτρα σου για να θωρακίσεις το ανοσοποιητικό σου απέναντι στους... κακόβουλους εισβολείς.

Η εποχή της γρίπης και των ιώσεων έχει ξεκινήσει, που σημαίνει πως είναι ώρα να λάβεις τα μέτρα σου για να θωρακίσεις το ανοσοποιητικό σου απέναντι στους... κακόβουλους εισβολείς.

κρυολόγημα, γρίπη

Συνεργάστηκε η Κλειώ Δημητριάδου, κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος Xαροκοπείου Πανεπιστημίου

Έρευνα δείχνει πως οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες, σε συνδυασμό με τη μείωση της ηλιοφάνειας τους χειμερινούς μήνες, καταστέλλουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Μπορεί να παίρνεις συμπλήρωμα βιταμίνης C, να πίνεις αμέτρητα μπολ με ζωμό κρέατος και να πλένεις τα χέρια σου συνεχώς για να κρατήσεις όσο γίνεται τους ιούς μακριά σου, μπορείς όμως να κάνεις και περισσότερα.

1. Ανάπνεε καθαρό αέρα

Η έκθεση στο φυσικό φως του ήλιου (ακόμη και το χειμώνα) είναι σημαντική για να σχηματίσει ο οργανισμός σου την απαραίτητη για το ανοσοποιητικό βιταμίνη D. Από την άλλη πλευρά, η καθημερινή έκθεση στους περιβαλλοντικούς ρύπους μπορεί να σκοτώσει τα λεμφοκύτταρα του ανοσοποιητικού, με αποτέλεσμα να είσαι πιο επιρρεπής στις φλεγμονές και οι πνεύμονές σου να γίνονται λιγότερο ανθεκτικοί στα βακτήρια. Ένας καλός ιονιστής αέρα είναι η λύση που χρειάζεσαι: απορροφά ρύπους και άλλες ακαθαρσίες μέσα στο σπίτι σου αντισταθμίζοντας τυχόν βλάβες που προκαλούνται από τον επιβαρημένο ατμοσφαιρικό αέρα.  

2. Τρώγε καθημερινά γιαούρτι

Το έντερό μας "φιλοξενεί" το εντυπωσιακό 85% του ανοσοποιητικού συστήματος – οπότε, η καλή πέψη ισοδυναμεί με καλύτερο ανοσοποιητικό. Σε μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Science and Medicine in Sport αναφέρεται πως αθλητές από τη Νέα Ζηλανδία παρουσίαζαν περίπου 40% λιγότερα κρυολογήματα και λοιμώξεις του γαστρεντερικού λαμβάνοντας συμπλήρωμα προβιοτικών συγκριτικά με τη λήψη placebo. Τα πλούσια σε προβιοτικά σνακ, όπως το φυσικό γιαούρτι, "θρέφουν" τον γαστρεντερικό σου σωλήνα προσφέροντάς του ωφέλιμα βακτήρια, ενώ διεγείρουν επίσης τη δραστηριότητα των προστατευτικών λευκών αιμοσφαιρίων. "Για την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήνω, επίσης, προβιοτικές τροφές, όπως ωμό ξινολάχανο, πίκλες, κεφίρ, μαύρη σοκολάτα, τουρσί, ψωμί" συμπληρώνει η Κλειώ Δημητριάδου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος.  

5 απλοί τρόποι για να νικήσεις το κρυολόγημα - εικόνα 1

3.Μην αποφεύγεις τα λιπαρά

Τα υγιεινά λιπαρά, όπως τα Ω3 λιπαρά οξέα, που βρίσκονται στους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους και στα λιπαρά ψάρια, καταστέλλουν τις βλαβερές φλεγμονές και προσφέρουν στο σώμα σου καλής ποιότητας συστατικά. "Τα Ω3 λιπαρά δρουν αντισταθμιστικά και έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να είναι ισορροπημένη η διατροφή σου σε Ω3 και Ω6" συμβουλεύει η ειδικός.  

4.Παράγγειλε κάρι

Το τσίλι καταπολεμά αποτελεσματικά τις λοιμώξεις, χάρη στην αντιφλεγμονώδη δράση που έχει η καψαϊκίνη, το συστατικό που το κάνει καυτερό. Είναι, επίσης, πηγή βιταμίνης C, η οποία έχει προληπτική δράση αλλά έχει αποδειχτεί πως μειώνει το χρόνο ασθένειας και την ένταση των συμπτωμάτων. "Είναι σημαντικό να αναπληρώνεις τα αποθέματά σου σε βιταμίνη C, η οποία είναι υδατοδιαλυτή, που σημαίνει πως ο οργανισμός σου δεν μπορεί να την αποθηκεύσει" επισημαίνει η ειδικός.  

5.Σήκω από το γραφείο

Αν κάνεις καθιστική δουλειά, προσπάθησε να σηκώνεσαι κάθε 90 λεπτά για λίγη ώρα από το γραφείο. Έτσι, ενδυναμώνονται τα λεμφοκύτταρα στο σώμα σου, τα οποία είναι σχεδιασμένα ώστε να επιτίθενται στα βακτήρια. Άρα, όσο περισσότερα έχεις, τόσο λιγότερο πιθανό είναι να "κολλήσεις" κάποια ίωση.  

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i