5 καθημερινές συνήθειες που ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ υγιεινές (είναι όμως;)

Πίνεις πολύ νερό, μετράς τις θερμίδες σου, ζυγίζεσαι καθημερινά… Είναι όλες οι «καλές» καθημερινές συνήθειες πραγματικά καλές;

09.11.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

βάρος δίαιτα ζυγαριά

Έχεις υιοθετήσει κάποιες καθημερινές συνήθειες με σκοπό να ζεις καλύτερα, πιο υγιεινά και να είσαι σε φόρμα. Είναι όμως όντως οι συνήθειες αυτές καλές ή μήπως έτσι νομίζεις;

Καλές καθημερινές συνήθειες: Είναι ή όχι υγιεινές τελικά;

Πίνεις 8 ποτήρια νερό τη μέρα

Τι λένε οι ειδικοί: Κατά μέσο όρο χρειαζόμαστε καθημερινά 2,4 λίτρα νερό. Παρότι τα 8 ποτήρια δεν εξασφαλίζουν αυτή την ποσότητα -ούτε είναι όλα τα ποτήρια ίδια- είναι ένας κανόνας, εύκολος να θυμάσαι και που λειτουργεί για τους περισσότερους. «Κάποιοι χρειάζονται περισσότερο ή λιγότερο νερό, ανάλογα με τα επίπεδα της δραστηριότητάς τους και την λήψη υγρών από άλλες τροφές» επισημαίνει ο Elroy Vojdani, MD. Εάν το δέρμα σου είναι ξηρό ή τα χείλη σου σκάνε, θα μπορούσε να σημαίνει ότι δεν πίνεις αρκετό νερό.

Η ετυμηγορία: Πίνε το νερό σου, είναι μια καλή συνήθεια. Ακόμη καλύτερα, προτίμησε να πίνεις από γυάλινα μπουκάλια για να μειώσεις τη χρήση πλαστικού.

Κάνεις καθημερινά οδοντικό νήμα

Τι λένε οι ειδικοί: «Με το βούρτσισμα καθαρίζονται μόνο οι τρεις από τις πέντε επιφάνειες του δοντιού, οπότε για να καθαρίσεις τις άλλες δύο χρειάζεται να κάνεις οδοντικό νήμα» εξηγεί ο οδοντίατρος Bill Dorfman, DDS. Αν δεν το κάνεις, είναι πιθανό να παρουσιάσεις τερηδόνα και ουλίτιδα. Θέλεις έναν ακόμη καλό λόγο; «Η πλάκα που μένει στα δόντια μπορεί να οδηγήσει σε χρόνιες λοιμώξεις του στόματος, οι οποίες έχουν συνδεθεί με καρδιαγγειακά προβλήματα», συμπληρώνει.

Η ετυμηγορία: Αυτή ανήκει στις πραγματικά καλές καθημερινές συνήθειες.

Ζυγίζεσαι καθημερινά

Τι λένε οι ειδικοί: Αφού οι μελέτες δίνουν συγκρουόμενα στοιχεία, το αν αυτή η συνήθεια είναι πραγματικά καλή ή όχι, εξαρτάται από τους στόχους σου. Εάν προσπαθείς να διατηρήσεις το βάρος σου ή να χάσεις κιλά, οι μελέτες δείχνουν πως το καθημερινό ζύγισμα μπορεί να βοηθήσει. Η παγίδα; «Το συχνό ζύγισμα μπορεί να προκαλέσει εμμονή και να να αποβεί πολύ καταστροφική συνήθεια», τονίζει η Kellie Gragg, RDN. Απλά να θυμάσαι πως τα κιλά δεν σου λένε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το σώμα σου.

Η ετυμηγορία: Το αν είναι καλή συνήθεια, εξαρτάται από το πώς σε επηρεάζει το νούμερο που βλέπεις στη ζυγαριά.

Μετράς τις θερμίδες σου

Τι λένε οι ειδικοί: Το μέτρημα των θερμίδων μπορεί να είναι η βάση σε πολλά προγράμματα αδυνατίσματος, αλλά δεν λειτουργεί. «Είναι μια ανακριβής μέτρηση και μπορεί να σου προκαλέσει σύγχυση» σχολιάζει ο διαιτολόγος Robin Foroutan, MS, RDN και εκπρόσωπος του αμερικανικού φορέα Academy of Nutrition and Dietetics. «Δεν έχουν όλες οι θερμίδες την ίδια αξία θρεπτική αξία και δεν τις χρησιμοποιεί το σώμα μας με τον ίδιο τρόπο, γι’ αυτό και είναι ένας πολύ περιοριστικός τρόπος δίαιτας που δεν σου μαθαίνει καλές διατροφικές συνήθειες».

Η ετυμηγορία: Δοκίμασε κάτι άλλο.

Κάνεις αποτοξίνωση

Τι λένε οι ειδικοί: Το detox έχει γίνει της μόδας και πολλοί θεωρούν ότι δίνει μια καλή ώθηση στο ξεκίνημα μιας δίαιτας για απώλεια βάρους. «Με εξαίρεση κάποια συγκεκριμένα και δομημένα προγράμματα αποτοξίνωσης, οι έρευνες δεν υποστηρίζουν τα θετικά οφέλη του detox» εξηγεί η Kellie Gragg, RDN. Τα καλά νέα; Το σώμα μας έχει τους δικούς του μηχανισμούς αποτοξίνωσης.

Η ετυμηγορία: Μην το κάνεις.

Διάβασε επίσης: 10 συνήθειες για καλύτερο ύπνο

Διάβασε επίσης: Γυναικολογικός προληπτικός έλεγχος: Γιατί είναι τόσο σημαντικός

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece