Οι 10 σούπερ τροφές που πρέπει να δοκιμάσεις φέτος

Από το πλούσιο σε αντιοξειδωτικά μαύρο ρύζι μέχρι τη θρεπτική και νόστιμη καρύδα, βρήκαμε 10 σούπερ τροφές που πρέπει να δοκιμάσεις.

superfoods
Πλούσιο σε φυτικές ίνες freekeh

Υπάρχει καλός λόγος που τις λένε «σούπερ» τροφές. Το να τρως υγιεινά πρέπει να είναι απλό.

1. Acai Berry

Αυτός ο τέλεια αφράτος καρπός είναι τέλειος για να πάρεις ένα σωρό αντιοξειδωτικά που σου φτιάχνουν τη διάθεση (10 φορές περισσότερα από το κόκκινο σταφύλι!). Με ένα ειδικό αντιοξειδωτικό που περιέχει, τις ανθοκυανίνες έχει μεγάλη ικανότητα να μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης στην κυκλοφορία του αίματος και συμβάλει στην υγεία της καρδιάς. Όμως υπάρχουν κι άλλα.

Με την υψηλή του βαθμολογία ORAC, η οποία είναι υψηλότερη από τα περισσότερα άλλα φρούτα, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της οξειδωτικής βλάβης προσφέροντάς σου ένα σωρό υγιεινές βιταμίνες και μέταλλα όπως βιταμίνες Β, Κ, ωμέγα λιπαρά και ηλεκτρολύτες! Αν αναζητάς μια ισορροπημένη σούπερ τροφή χωρίς να συμβιβαστείς στη γεύση δοκίμασε να προσθέσεις λίγη σκόνη acai berry στο πρωινό σου smoothie ή στα δημητριακά. Το σώμα σου θα σε ευχαριστεί γι’ αυτό!

2.  Σημύδα για αποτοξίνωση

Ξέρουμε τη σημύδα ως υλικό για την κατασκευή επίπλων και χαρτιού, αλλά ο φλοιός, τα φύλλα και ο χυμός της είναι δυναμίτης, χάρη στις ιαματικές τους ιδιότητες για την υγεία και την ομορφιά μας. «Το νερό της σημύδας θεωρείται πως βοηθάει από θεραπεία της κυτταρίτιδας και της γρίπης μέχρι στους πονοκεφάλους και το έκζεμα, ενώ βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος», λέει η διατροφολόγος Lovisa Nilsson.

«Έχει επίσης αποδειχτεί πως είναι ένα εξαιρετικό προϊόν αδυνατίσματος, καθώς ο χυμός της σημύδας μειώνει τις κακές τοξίνες όπως αυτές που προκύπτουν από τα κορεσμένα λιπαρά και τα συντηρητικά, διευκολύνοντας την απώλεια βάρους. Τα φύλλα σημύδας έρχονται πιο κοντά στην κουζίνα μας καθώς χρησιμοποιούνται τώρα για πέστο, σαλάτες ακόμη και smoothies!» Μπορείς να βρεις φύλλα σημύδας σε πολλές μορφές όπως σε φρέσκα αφεψήματα ή ακόμη και σε χυμούς. Κάνε μια δοκιμή!

Δες τις υπόλοιπες από τις 10 σούπερ τροφές στη γκάλερι που ακολουθεί:

Μαύρο ρύζι για δυνατό ανοσοποιητικό

Μαύρο ρύζι για δυνατό ανοσοποιητικό

Το πρόσφεραν σε αυτοκράτορες για μακροζωία και καλή υγεία και δεν θα είναι υπερβολή αν πούμε πως το μαύρο ρύζι είναι ένα από τα πιο καλοφυλαγμένα μυστικά υγείας σε όλο τον κόσμο. «Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν πρόσφατα τα πολλά οφέλη στην υγεία από την κατανάλωση μαύρου ρυζιού», λέει η Lovisa.«Το ρύζι αυτό είναι πλούσιο στο αντιοξειδωτικό ανθοκυανίνη –περισσότερο απ’ ότι τα μύρτιλλα- το οποίο έχει συνδεθεί με την καταπολέμηση του καρκίνου και των καρδιοπαθειών. Επίσης περιέχει φυτικές ίνες και βιταμίνη Ε, που μπορούν να βοηθήσουν το πεπτικό και το ανοσοποιητικό σου σύστημα, το δέρμα και τα μάτια».

Ζάχαρη καρύδας που αγαπά τα μέταλλα

Ζάχαρη καρύδας που αγαπά τα μέταλλα

Αναζητώντας πιο υγιεινά εναλλακτικά για να γλυκαίνουμε τις τροφές μας, η ζάχαρη της καρύδας έγινε γρήγορα το «σούπερ γλυκαντικό» στον κόσμο της υγιεινής διατροφής. Ο διατροφολόγος Rob Hobson συμφωνεί.«Αυτό το φυσικό σάκχαρο φτιάχνεται από το χυμό του φυτού της καρύδας. Σε αντίθεση με την επεξεργασμένη επιτραπέζια ζάχαρη έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη και περιέχει τα μέταλλα σίδηρο, ψευδάργυρο, κάλιο και ασβέστιο. Ωστόσο, για να πάρεις επαρκείς ποσότητες από αυτά θα έπρεπε να φας πολλή ζάχαρη που θα αύξανε σημαντικά τη θερμιδική σου πρόσληψη. Είναι παρεμφερής με το μέλι και αποτελεί ένα καλό φυσικό εναλλακτικό για χρήση στην κουζίνα».

Λιπαρή καρύδα (με λιπαρά που σου κάνουν καλό)

Λιπαρή καρύδα (με λιπαρά που σου κάνουν καλό)

Η καρύδα έχει θέση στη δεκάδα. Είτε μιλάμε για το λάδι, το γάλα, το νερό ή τη σάρκα,ξέρεις ότι θα φας κάτι γευστικό, θρεπτικό και 100% ικανοποιητικό. Με τη μεγάλη της ποικιλία σε βιταμίνες, μέταλλα και καλά λιπαρά η καρύδα είναι σίγουρα μία από τις αγαπημένες μας σούπερ τροφές.Μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις σε γλυκά, σαν σνακ, σε φαγητά και στα smoothies σου ή να τη φας σκέτη, διακριτικά αρωματική και τραγανή!

Ρίζα τζίντζερ και ξέχνα τα προβλήματα στο στομάχι

Ρίζα τζίντζερ και ξέχνα τα προβλήματα στο στομάχι

Ό,τι κι να πούμε για αυτή τη σούπερ τροφή είναι λίγο! Από τις βασικές της ιδιότητες είναι ότι αποτοξινώνει όλο το σώμα και ανακουφίζει το αναστατωμένο στομάχι και τη ναυτία, όμως αυτό το πικάντικο βότανο κάνει καλό σχεδόν στα πάντα – συμπεριλαμβανομένου και του ανοσοποιητικού σου!«Το τζίντζερ είναι η must γεύση της χρονιάς!», λέει η Lovisa.«Τα οφέλη του στην υγεία είναι ατελείωτα. Το τζίντζερ είναι ένας από τους καλύτερους και πιο φυσικούς τρόπους ανακούφισης του στομαχιού και της ναυτίας ενώ τα αντιφλεγμονώδη συστατικά του μειώνουν επίσης τον πόνο και τα συμπτώματα της αρθρίτιδας».Αν δεν σε ξετρελαίνει η γεύση του, μπορείς να φτιάξεις ένα ρόφημα με τζίντζερ μαζί με λίγο μέλι. Είναι γευστικό, ήπιο και πεντανόστιμο!

Θρεπτικό κακάο

Θρεπτικό κακάο

Δεν αρκεί μια σούπερ τροφή να είναι νόστιμη, πρέπει να είναι και υγιεινή. Σε αυτή την κατηγορία ταιριάζει το κακάο, μία από τις πιο γευστικές σούπερ τροφές!Το κακάο είναι πλούσιο σε φλαβονοειδή και αντιοξειδωτικά (ειδικά βιταμίνη Ε) τα οποία έχουν αποδειχτεί πως προφυλάσσουν από την απώλεια μνήμης, μειώνουν τις φθορές από τις ελεύθερες ρίζες και διατηρούν την καρδιά σου υγιή και σε φόρμα. Είναι επίσης πλούσια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα τα οποία είναι όλα πολύτιμα για την υγεία μας. Και υπάρχουν τόσοι τρόποι να το απολαύσεις!Προτίμησε βιολογικό κακάο και χρησιμοποίησέ το για να φτιάξεις γλυκά, κέικ, μπάρες δημητριακών και απολαυστικά ροφήματα σοκολάτας. Αν αποφεύγεις τα γλυκά, ψάξε για σκόνη κακάο χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

Τυρί κβαρκ (quark) πλούσιο σε πρωτεΐνες

Τυρί κβαρκ (quark) πλούσιο σε πρωτεΐνες

Αυτό το γερμανικό κρεμώδες τυρί έχει αρχίσει να ακούγεται ιδιαίτερα τώρα τελευταία. Από τα βασικά του πλεονεκτήματα είναι πως έχει από τη φύση του χαμηλά λιπαρά και είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες.«Το κβαρκ είναι δημοφιλές αυτή τη στιγμή σε διάφορες χώρες στην Ευρώπη», λέει η Lovisa. «Ανήκει στα φρέσκα γαλακτοκομικά με κρεμώδη υφή παρόμοια με την ξινή κρέμα και έχει μια ήπια ξινή γεύση.Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις με πολλούς τρόπους. «Αποτελεί ένα εξαιρετικό πρωτεΐνούχο σνακ, χαμηλό σε λιπαρά και σάκχαρα, που μπορεί να σε βοηθήσει να χορτάσεις και να πάρεις ενέργεια. Είναι πλούσιο σε ασβέστιο, βιταμίνη Α και Β, έτσι που είναι ένα θρεπτικό εναλλακτικό σνακ και μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε ντιπ, σάλτσες και ως συστατικό μαγειρέματος». Δεν θα πούμε όχι!

Πλούσιο σε φυτικές ίνες freekeh

Πλούσιο σε φυτικές ίνες freekeh

To freekeh είναι ένα δημητριακό από τη Μέση Ανατολή με καπνιστό άρωμα ξηρού καρπού. Πρόκειται για ένα είδος σιταριού που συγκομίζεται νωρίς (όσο είναι μαλακό και γεμάτο υγρασία) και αυτό είναι που του δημιουργεί τη χαρακτηριστική γεύση.«Το freekah είναι άλλος ένας πολύ θρεπτικός σπόρος που ανταγωνίζεται την κινόα. Έχει πολλές φυτικές ίνες και περιέχει ανθεκτικό άμυλο το οποίο δρα ως προβιοτικό, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη των καλών βακτηρίων στο έντερο. Είναι επίσης πλούσιο σε πρωτεΐνη, σίδηρο και ψευδάργυρο», λέει ο Rob. Δοκίμασέ το σε σαλάτες ή ως υποκατάστατο για ρύζι ή ζυμαρικά.

Αγκινάρα για αποτοξίνωση

Αγκινάρα για αποτοξίνωση

Αν υπάρχει κάτι που πρέπει να προσθέσουμε σε μεγαλύτερη ποσότητα στη ζωή μας είναι οι ισχυρές αντιοξειδωτικές και καθαριστικές ιδιότητες της ταπεινής αγκινάρας.Και τι δεν κάνει: κάνει πιο ήπιο το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, συμβάλει στην καλή υγεία του συκωτιού και κρατάει υπό έλεγχο το διαβήτη τύπου 2. Η αγκινάρα όμως είναι μία από τις πιο αποτοξινωτικές και καλές για τη διάθεση τροφές που θα βρεις στη φύση (και μην κοιτάς που εδώ την έχουμε συνηθίσει την ταπεινή αγκινάρα, σε πολλές χώρες θεωρείται γκουρμέ).Χρησιμοποίησέ τη σαν ένα νόστιμο ορεκτικό ή πρόσθεσέ τη σε πιάτα με ζυμαρικά για έξτρα γεύση και υφή.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i