Είναι υγιεινό σνακ το ποπ κορν, τελικά;

Ποια η θρεπτική του αξία και πόσο συχνά επιτρέπεται να τρως.

ποπ κορν iStock

Το ποπ κορν, χωρίς αμφιβολία, συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο αγαπημένων σνακ που λατρεύουν να τρώνε μικροί και μεγάλοι. Η εύκολη παρασκευή του και χορταστική ιδιότητα του, σε συνδυασμό με τις λίγες θερμίδες που διαθέτει – ένα φλιτζάνι περιέχει 30-35 θερμίδες – έχουν οδηγήσει το ποπ κορν στην κορυφή της λίστας με τα πιο νόστιμα και υγιεινά σκαν της στιγμής. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι όσοι αντικαθιστούν το βραδινό γεύμα, με ένα μεγάλο μπολ ποπ κορν, ικανοποιώντας τόσο την πείνα, όσο και την επιθυμία για μικρά τσιμπολογήματα, χωρίς ενοχές.

Είναι υγιεινό το ποπ κορν;

Από τη φύση του ναι! Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μη επεξεργασμένο δημητριακό ολικής αλέσεως, το οποίο "σκάει" όταν έρχεται σε επαφή με τον ζεστό πάτο της κατσαρόλας, βγάζοντας προς τα έξω το αμυλούχο περιεχόμενο που βρίσκεται κάτω από το σκληρό φλοιό του. Είναι μια τροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, περιέχει σχεδόν 4 γραμμάρια ανά φλιτζάνι, για αυτό και δημιουργεί εύκολα αίσθημα κορεσμού. Παράλληλα, θεωρείται αντιοξειδωτική τροφή, αφού διαθέτει σημαντική ποσότητα πολυφαινόλων, οι οποίες όχι μόνο καταπολεμούν την φλεγμονή αλλά μειώνουν και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, διευκολύνοντας με τον τρόπο αυτό την διαδικασία της πέψης.

Βέβαια, το ποπ κορν χάνει την "αθωότητα" του ως σνακ, όταν προστίθενται λιπαρά κατά το μαγείρεμα του. Το λάδι, το βούτυρο και το αλάτι είναι μερικές βλαβερές προσθήκες σε αυτό, αυξάνοντας αυτομάτως τις θερμίδες που περιέχει.

Πως να φτιάξεις το κλασσικό ποπ κόρν:

Για περίπου τέσσερις μερίδες θα χρειαστείς ¾ του φλιτζανιού ποπ κορν και 2 κουταλιές της σούπας λάδι – επίλεξε ελαιόλαδο για πιο ελαφρύ και υγιεινό αποτέλεσμα. Πρόσθεσε το λάδι σε μια μεγάλη κατσαρόλα και μαζί δύο-τρεις σπόρους. Άναψε το μάτι σε δυνατή φωτιά και αφού σκάσουν οι σπόροι αυτοί κατέβασε την κατσαρόλα από την φωτιά και ρίξε μέσα και τους υπόλοιπους. Περίμενε για 30 δευτερόλεπτα και έπειτα τοποθέτησε και πάλι την κατσαρόλα στο ζεστό μάτι, μέχρι να σκάσουν όλα. Πρόσθεσε λίγο αλάτι και είναι έτοιμα. Για έξτρα γεύση στο ποπ κορν μπορείς να προσθέσεις μυρωδικά και μπαχαρικά όπως πάπρικα, μείγμα καρυκευμάτων ή χυμό από lime.

Διάβασε επίσης: 4 βραδινά σνακ που τονώνουν την διάθεση

Τα συστατικά που πρέπει να αποφύγεις από τα "υγιεινά" σνακ της αγοράς

 

 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i