Τάσεις διατροφής 2017: Μακροσυστατικά, βότανα σαν συμπλήρωμα, matcha, εναλλακτική πρωτεΐνη, γάλα από ξηρούς καρπούς και όσα θα τρώμε φέτος

Τάσεις διατροφής 2017: Κάνε update στο πιάτο σου και δες πως (και τι) θα τρώμε όλο το 2017.

24.04.2017

Γράφει: Βίκυ Πασχάλη

εχεις διαβασει

Σίδηρος, βιταμίνες Β και Ω3 λιπαρά οξέα: Πότε χρειάζεσαι συμπλήρωμα και από ποιες τροφές παίρνεις αυτά τα απαραίτητα στοιχεία;

Είναι επίσημο. Το φαγητό είναι η νέα μόδα. Mπορεί να μην έχουμε πλέον τη δυνατότητα να ανανεώνουμε την γκαρνταρόμπα μας κάθε σεζόν, οι τροφές όμως έχουν γίνει το νέο it thing στη ζωή μας.

Πόσοι από εμάς τρώγαμε αβοκάντο ή ξέραμε το kale πριν από 5 χρόνια; Πότε γέμισαν όλοι οι φούρνοι με μπάρες δημητριακών;

Συνειδητοποίησες πότε το γάλα αμυγδάλου μπήκε σε όλα τα σούπερ μάρκετ ή τα ζυμαρικά και μπισκότα χωρίς γλουτένη έγιναν κάτι που βρίσκεις και στο ψιλικατζίδικο; Τι ευθύνεται
για όλα αυτά; H τάση της υγιεινής διατροφής – πλέον οι Έλληνες μαγειρεύουν, παίρνουν #Shapetaperakia στο γραφείο και μειώνουν το delivery.

Έτσι, μαθαίνουμε να αξιοποιούμε περισσότερο υγιεινές τροφές, superfoods και συμπληρώματα, αλλά και να συνδυάζουμε σωστά πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και λιπαρά.

1/ Διαχειρίσου τα μακροσυστατικά

Οι γρήγορες δίαιτες φεύγουν, η σωστή διατροφή μένει. Η μεγαλύτερη τάση στη δίαιτα; Ξέχνα το μέτρημα θερμίδων και γίνε expert στα μακροσυστατικά. Αυτό που χρειάζεται να ξέρεις είναι το πώς να τρως τους σωστούς συνδυασμούς από τα τρία macros (σγγλιστί): πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, λιπαρά.

Η παλιά σκέψη του να γνωρίζεις πόσες θερμίδες τρως ώστε να ξέρεις και πόσες να κάψεις είναι σε αναστολή. Ο λόγος απλός: δεν έχουν όλες οι θερμίδες την ίδια αξία. Ένα μήλο, ένα βραστό αβγό και μία φέτα ψωμί του τοστ έχουν περίπου 100 θερμίδες το καθένα, αλλά το αποτέλεσμα του καθενός στο σώμα μας είναι εξαιρετικά διαφορετικό λόγω των διαφορετικών διατροφικών στοιχείων που περιέχουν.

Μάθε τον γενικό κανόνα:

  • 40% του πιάτου σου να περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες, όπως καστανό ρύζι και λαχανικά,
  • και το υπόλοιπο 60% να μοιράζεται ανάμεσα σε πρωτεΐνες (αβγό, όσπρια, πουλερικά και κρέας) και καλά λιπαρά, όπως αβοκάντο, ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

2/ Τα βότανα είναι οι νέες βιταμίνες

Η φύση μπαίνει στη διατροφή μας και νικάει το κρυολόγημα, μας δίνει ενέργεια και λάμψη.
Τα βότανα εκχυλίζονται, τα ιχθυέλαια γίνονται trendy και μπαίνουν σε chic μπουκαλάκια. Να το κάνεις; Aν νιώθεις ότι χρειάζεσαι boost, ναι. Προτίμησε γνωστές μεγάλες εταιρείες
που ελέγχονται. Άλλη μία σχετική τάση; Οι σούπερ σκόνες: από τζίνσενγκ μέχρι σκόνες λαχανικών, μπαίνουν σε smoothies και βελτιώνουν από το δέρμα έως και την υγεία σου.

Τάσεις διατροφής 2017: Μακροσυστατικά, βότανα σαν συμπλήρωμα, matcha, εναλλακτική πρωτεΐνη, γάλα από ξηρούς καρπούς και όσα θα τρώμε φέτος

3/ Η εποχή του matcha

Μάθαμε το kale, φέτος θα δούμε ΠΑΝΤΟΥ το matcha. Το νέο πράσινο τσάι είναι γευστικό και περιέχει όση καφεΐνη έχει 1 φλιτζάνι καφές. Θα το βρεις έτοιμο ή σε σκόνη και μπορείς να το βάλεις σε smoothie ή ακόμα και σε γιαούρτι – θεωρείται αντιφλεγμονώδες και αγχολυτικό.

Matcha latte: H συνταγή της της Jessica Alba ή τσάι μάτσα όπως το φτιάχνει η Κατερίνα Καινούργιου

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece