Λαχανικά και όσπρια για αδυνάτισμα, για ενέργεια, για υγεία: Ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές για κάθε ανάγκη;

Διάλεξε σωστά λαχανικά και όσπρια ανάλογα με τις ανάγκες σου!

13.07.2018

εχεις διαβασει

λαχανικά και όσπρια για αδυνάτισμα

Συνεργάστηκε η Δήμητρα Γλυνού, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, www.facebook.com/dimglynutritionist

Λαχανικά και όσπρια είναι δύο πολύ βασικές ομάδες της διατροφής σου που θα πρέπει να έχουν σε αυτήν πρωταγωνιστικό ρόλο. Ποια θα πρέπει να διαλέξεις, ωστόσο, ανάλογα με τις ανάγκες σου;

Δες επίσης: Πώς θα φτιάξεις το πανεύκολο vegan παγωτό με μπανάνα

Λαχανικά και όσπρια για αδυνάτισμα, για ενέργεια, για υγεία στην καρδιά: Ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές για κάθε ανάγκη;

Λαχανικά:

Για αδυνάτισμα:

Σταυρανθή λαχανικά: Πολλές φυτικές ίνες και γλυκοσινολάτες, συστατικά που βοηθούν τη λειτουργία του ήπατος και βελτιώνουν την αποτοξίνωση.

Μαρούλι: Μία από τις καλύτερες πηγές χρωμίου, το οποίο βελτιώνει τη λειτουργία της ινσουλίνης.

Σπανάκι: Καλό σε πρωτεΐνη και θυλακοειδή, ένα φυτοθρεπτικό που μειώνει τις λιγούρες.

Για ενέργεια:

Μανιτάρια: Eίναι εξαιρετική πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β και ταιριάζουν σε σούπες.

Μπρόκολο: Συνδυάζει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο και σίδηρο – υπέροχο με σκόρδο και κρεμμύδι.

Για υγεία καρδιάς:

Κόκκινο κρεμμύδι: Πλούσιο σε κερσετίνη, που βοηθά στη μείωση της φλεγμονής.

Ντομάτα: Περιέχει λυκοπένιο, γνωστό για τα οφέλη του στην υγεία της καρδιάς. Για καλύτερη απορρόφηση προτίμησέ τη σε σάλτσα.

Δες επίσης: Διατροφικές συνήθειες στην Ελλάδα: Ποια θρεπτικά συστατικά πρέπει να αυξήσουμε στη διατροφή μας;

Όσπρια:

Για αδυνάτισμα:

Φασόλια: Γεμάτα φυτικές ίνες, ώστε να σε κρατάνε χορτάτη. Πολύ ωραία σε μορφή ντιπ ή σε σούπα.

Ρεβύθια: Επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες, ενώ βοηθούν στην ισορροπία του σακχάρου. Είναι υπέροχα ψητά στο φούρνο με μυρωδικά και μπαχαρικά.

Για ενέργεια:

Μαυρομάτικα: Σίδηρος, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μαγγάνιο θα σε γεμίσουν ενέργεια, ενώ μπορείς να τα φτιάξεις είτε σούπα είτε σε χειροποίητα vegan μπιφτέκια.

Μαύρα φασόλια: Καλή πηγή μαγνησίου, που, εκτός από το ότι προσφέρει ενέργεια, βοηθά και στον καλό ύπνο.

Κόκκινες φακές: Σίδηρος σε υψηλή περιεκτικότητα, που θέλει τη βιταμίνη C του για να απορροφηθεί (οι πιπεριές είναι μια εύκολη λύση και ταιριάζουν γευστικά).

Για υγεία καρδιάς:

Κόκκινα φασόλια: Φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μαγνήσιο σε ένα τρόφιμο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε σαλάτα σου.

Ενταμάμε (φασόλια σόγιας): Βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης.

Φακές: Όπως οι κόκκινες, προσφέρουν σίδηρο, αλλά έχουν και καλή ποσότητα καλίου.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πλάνο διατροφής επανεκκίνησης για μία εβδομάδα: Η αποτοξίνωση από επεξεργασμένες τροφές ξεκινά τώρα

Μπορείς να αρχίσεις να τρως λίγο πιο καθαρά και έχουμε το σχέδιο για μια καινούργια αρχή.

Τι τρώει η διαιτολόγος όταν κάνει δίαιτα: Όλα τα γεύματα της εβδομάδας από την Κλειώ Δημητριάδου

Τι τρώει η διαιτολόγος; Ακολουθεί πιστά τη δίαιτά της ή μήπως κάνει διατροφικές ατασθαλίες; Η αλήθεια στις φωτογραφίες που θέλεις να δεις.

Νούντλς, κινόα, ρύζι, ζυμαρικά: Ποια είναι πιο υγιεινή επιλογή;

Η διατροφολόγος Ξένια Παπαναστασίου βάζει σε τάξη τις απορίες μας

Χάλασα τη δίαιτα, τι να κάνω; Πόσες φορές μπορείς να χαλάσεις τη δίαιτα την εβδομάδα χωρίς πρόβλημα λέει η διαιτολόγος

Χάλασες τη δίαιτα;,Θες να μπορείς να τρως 2 και 3 free γεύματα την εβδομάδα; Η διαιτολόγος λέει αν μπορείς

Το τοστ μόλις έγινε η καλύτερη επιλογή για υγιεινό πρωινό! Να γιατί

Μόλις δημιουργήθηκε το πιο θρεπτικό ψωμί του τοστ και να οι δικές μου καλύτερες προτάσεις για τοστ!

#shapegreece