Σπόροι στη διατροφή: Τα οφέλη τους και πώς να τους τρώμε σωστά!

Γνώρισε αυτά τα μικροσκοπικά αλλά ισχυρά φυσικά superfoods

19.09.2018

εχεις διαβασει

σπόροι υγείας

Συνεργάστηκε η Αναστασία Δ. Κόκκαλη, κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος, BSc (Hons), SRD (kokkali.blogspot.gr).

Τα περισσότερα φυτά ξεκινούν από ένα σπόρο, ο οποίος είναι γεμάτος με όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να αναπτυχθούν. Τα λουλούδια ενός ώριμου φυτού παράγουν καινούριους σπόρους οι οποίοι έχουν επίσης υψηλή συγκέντρωση σε βιταμίνες, μέταλλα, πρωτεΐνες, αιθέρια έλαια και ένζυμα.

Όταν ξεραθεί το λουλούδι, οι σπόροι πέφτουν στο έδαφος συνεχίζοντας τον κύκλο της ζωής. Με όλες αυτές τις βιταμίνες και τα μέταλλα που περιέχουν, δεν είναι παράξενο που οι σπόροι θεωρούνται μέρος μιας υγιεινής διατροφής και μία από τις μεγαλύτερες τάσεις στο clean eating.

Δες επίσης: Πόση πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και λιπαρά πρέπει να προσλαμβάνω καθημερινά; Η ειδικός απαντά

Ο καλύτερος τρόπος για να τους συμπεριλάβεις στην καθημερινή σου διατροφή είναι να τους τρως ωμούς, αφού, όταν ζεσταίνονται ή ψήνονται, διασπώνται τα φυσικά τους συστατικά. Είναι, μάλιστα, καλύτερο να επιλέγεις ανάλατους σπόρους και να αποφεύγεις όσους έχουν υποστεί επεξεργασία ή έχουν επικάλυψη.

Οι σπόροι υγείας έχουν θερμίδες, αλλά κάνουν καλό

Είναι αλήθεια ότι οι σπόροι, όπως και οι ξηροί καρποί, έχουν ένα δυνατό θερμιδικό φορτίο, ανάμεσα στις 450-600 θερμίδες στα 100 γραμμάρια, όπως είναι επίσης αλήθεια ότι αρκεί μια πολύ μικρή ποσότητα στη διατροφή σου για να απολαύσεις τις ιδιότητές τους στην υγεία σου.

  • Πλούσιοι σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, απαραίτητα για τη διατήρηση της υγείας των κυτταρικών μεμβρανών, μειώνουν τη φλεγμονή και προστατεύουν την καρδιαγγειακή υγεία.
  • Παράλληλα, περιέχουν πολλά μέταλλα, όπως κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορος και σίδηρος, που χρειαζόμαστε για την υγεία των οστών, του μυϊκού και νευρικού συστήματος.

Δες επίσης: Βίδες από παντζάρια με φρέσκο κρεμμυδάκι, κάππαρη και φέτα

Πότε να τους τρως;

Το πρωί θα σου δώσουν ενέργεια και ζωντάνια, ενώ στο μεσημεριανό θα σπάσεις τη μέρα με κάτι υγιεινό και θρεπτικό που παράλληλα βοηθά στη διατήρηση σταθερών επιπέδων στο σάκχαρο του αίματος ώστε να μην πεινάσεις πολύ γρήγορα το απόγευμα.

Πώς διατηρούνται; 

Δε θέλουν υγρασία ούτε πολύ φως, επομένως, αν έχεις μεγάλες ποσότητες, μπορείς να τα αποθηκεύσεις σε αεροστεγή δοχεία τοποθετημένα σε ένα συρτάρι ή ντουλάπι, ίσως σε μια χάρτινη σακούλα ψωμιού έτσι ώστε οι σπόροι να παραμένουν στο σκοτάδι. Αν θέλεις να διατηρήσεις μικρότερη ποσότητα, προτίμησε το ψυγείο, αρκεί να έχεις ένα τάπερ που κλείνει αεροστεγώς και δεν το διαπερνά το φως.

Πώς να τους καταναλώσεις; 

  • Οι σπόροι είναι εξαιρετική ιδέα για να προσθέσεις «σώμα» σε διάφορα υγιεινά γεύματα, όπως smoothies ή σούπες.
  • Εναλλακτικά, μπορείς να τους χρησιμοποιήσεις ως συμπλήρωμα σε μαγειρευτά φαγητά, ζεστά ή κρύα δημητριακά, σαλάτες και σάντουιτς.
  • Σου δίνουν επίσης την απαραίτητη ενέργεια όταν τους τρως σκέτους, σαν σνακ, κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Οι καλύτερες επιλογές

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πώς τα ω-3 λιπαρά οξέα δρουν θετικά στη διάθεση; Η διατροφολόγος εξηγεί

Η αύξηση ω-3 λιπαρών οξέων, πέρα απο το πλήθος ευεργετικών ιδιοτήτων που παρέχει στον οργανισμό, δρα θετικά στην καλή ψυχική υγεία των ανθρώπων.

Μεσογειακή διατροφή για γερή καρδιά: Αυτές είναι οι καλύτερες τροφές που πρέπει όλοι να τρώμε

Θεωρείται το μυστικό για την μακροζωία λόγω του ότι οι καρδιολογικές παθήσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν πιο αποτελεσματικά με τη μεσογειακή διατροφή.

7 τροφές να φας αν έχεις στομαχικές διαταραχές

Ποιες τροφές μπορείς να καταναλώσεις όταν έχεις προβλήματα όμως εμετούς, διάρροια και πόνο στο στομάχι.

4 super ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΓΙΑ ΠΑΓΩΤΟ φτιαγμένο μόνο από μπανάνα (χωρίς αυγά και αφάνταστα light!)

Κι όμως, βρήκαμε τις καλύτερες συνταγές για παγωτό, φτιαγμένες μόνο με μπανάνα χωρίς καθόλου γάλα, αυγά ή παγωτομηχανή. Δοκίμασέ τες!

Γκουρμέ πεντανόστιμα σνακ για δίαιτα από τη διαιτολόγο Κλειώ Δημητριάδου μέχρι 160 θερμίδες!

Αυτά είναι τα ιδανικά σνακ για δίαιτα που όχι μόνο θα σε χορτάσουν αλλά και θα σε γεμίσουν απόλαυση με λίγες θερμίδες!

Πώς θα χάσω λίπος και όχι μυς; Η Δρ Μαρία Ψωμά μας δίνει τα μικρά μυστικά!

Υιοθέτησε τη δίαιτα εκείνη που θα σε οδηγήσει σε ένα υγιές βάρος και θα σε βοηθήσει να κάψεις λίπος οριστικά.

#shapegreece