Σπόροι στη διατροφή: Τα οφέλη τους και πώς να τους τρώμε σωστά!

Γνώρισε αυτά τα μικροσκοπικά αλλά ισχυρά φυσικά superfoods

19.09.2018

εχεις διαβασει

σπόροι υγείας

Συνεργάστηκε η Αναστασία Δ. Κόκκαλη, κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος, BSc (Hons), SRD (kokkali.blogspot.gr).

Τα περισσότερα φυτά ξεκινούν από ένα σπόρο, ο οποίος είναι γεμάτος με όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να αναπτυχθούν. Τα λουλούδια ενός ώριμου φυτού παράγουν καινούριους σπόρους οι οποίοι έχουν επίσης υψηλή συγκέντρωση σε βιταμίνες, μέταλλα, πρωτεΐνες, αιθέρια έλαια και ένζυμα.

Όταν ξεραθεί το λουλούδι, οι σπόροι πέφτουν στο έδαφος συνεχίζοντας τον κύκλο της ζωής. Με όλες αυτές τις βιταμίνες και τα μέταλλα που περιέχουν, δεν είναι παράξενο που οι σπόροι θεωρούνται μέρος μιας υγιεινής διατροφής και μία από τις μεγαλύτερες τάσεις στο clean eating.

Δες επίσης: Πόση πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και λιπαρά πρέπει να προσλαμβάνω καθημερινά; Η ειδικός απαντά

Ο καλύτερος τρόπος για να τους συμπεριλάβεις στην καθημερινή σου διατροφή είναι να τους τρως ωμούς, αφού, όταν ζεσταίνονται ή ψήνονται, διασπώνται τα φυσικά τους συστατικά. Είναι, μάλιστα, καλύτερο να επιλέγεις ανάλατους σπόρους και να αποφεύγεις όσους έχουν υποστεί επεξεργασία ή έχουν επικάλυψη.

Οι σπόροι υγείας έχουν θερμίδες, αλλά κάνουν καλό

Είναι αλήθεια ότι οι σπόροι, όπως και οι ξηροί καρποί, έχουν ένα δυνατό θερμιδικό φορτίο, ανάμεσα στις 450-600 θερμίδες στα 100 γραμμάρια, όπως είναι επίσης αλήθεια ότι αρκεί μια πολύ μικρή ποσότητα στη διατροφή σου για να απολαύσεις τις ιδιότητές τους στην υγεία σου.

  • Πλούσιοι σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, απαραίτητα για τη διατήρηση της υγείας των κυτταρικών μεμβρανών, μειώνουν τη φλεγμονή και προστατεύουν την καρδιαγγειακή υγεία.
  • Παράλληλα, περιέχουν πολλά μέταλλα, όπως κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορος και σίδηρος, που χρειαζόμαστε για την υγεία των οστών, του μυϊκού και νευρικού συστήματος.

Δες επίσης: Βίδες από παντζάρια με φρέσκο κρεμμυδάκι, κάππαρη και φέτα

Πότε να τους τρως;

Το πρωί θα σου δώσουν ενέργεια και ζωντάνια, ενώ στο μεσημεριανό θα σπάσεις τη μέρα με κάτι υγιεινό και θρεπτικό που παράλληλα βοηθά στη διατήρηση σταθερών επιπέδων στο σάκχαρο του αίματος ώστε να μην πεινάσεις πολύ γρήγορα το απόγευμα.

Πώς διατηρούνται; 

Δε θέλουν υγρασία ούτε πολύ φως, επομένως, αν έχεις μεγάλες ποσότητες, μπορείς να τα αποθηκεύσεις σε αεροστεγή δοχεία τοποθετημένα σε ένα συρτάρι ή ντουλάπι, ίσως σε μια χάρτινη σακούλα ψωμιού έτσι ώστε οι σπόροι να παραμένουν στο σκοτάδι. Αν θέλεις να διατηρήσεις μικρότερη ποσότητα, προτίμησε το ψυγείο, αρκεί να έχεις ένα τάπερ που κλείνει αεροστεγώς και δεν το διαπερνά το φως.

Πώς να τους καταναλώσεις; 

  • Οι σπόροι είναι εξαιρετική ιδέα για να προσθέσεις «σώμα» σε διάφορα υγιεινά γεύματα, όπως smoothies ή σούπες.
  • Εναλλακτικά, μπορείς να τους χρησιμοποιήσεις ως συμπλήρωμα σε μαγειρευτά φαγητά, ζεστά ή κρύα δημητριακά, σαλάτες και σάντουιτς.
  • Σου δίνουν επίσης την απαραίτητη ενέργεια όταν τους τρως σκέτους, σαν σνακ, κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Οι καλύτερες επιλογές

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

κετογονική δίαιτα
3 μύθοι που θα ακούσεις για την κετογονική δίαιτα

Γιατί δεν ισχύουν; Η διατροφολόγος Ελένη Παπαγιαννίδου σού δίνει την απάντηση

καλύτερη απορρόφηση σιδήρου
Πώς απορροφώνται καλύτερα τα μέταλλα; Με αυτούς τους συνδυασμούς τροφών

Ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο, ψευδάργυρος, φώσφορος. Τα μέταλλα δεν είναι τόσο εύκολα στην απορρόφηση από τον οργανισμό και γι’ αυτό είναι σημαντικό να ξέρεις τους ιδανικούς συνδυασμούς για να αφομοιωθούν.

7 τροφές που σου ανοίγουν την όρεξη (και φαίνονται χορταστικές)
7 τροφές που σε κάνουν να πεινάς περισσότερο αφού τις φας

Μπορεί να χορταίνεις πολύ για λίγο, όμως μετά πεινάς απότομα. Γιατί συμβαίνει;

τροφές πλούσιες σε κάλιο
Τροφές πλούσιες σε κάλιο και γιατί είναι τόσο σημαντικό για το σώμα σου

Η διατροφολόγος μάς απαντά για τη σημασία του καλίου για τον οργανισμό και τις καλύτερες πηγές του

ιδέες για υγιεινό μεσημεριανό φαγητό
10 ιδέες για υγιεινό μεσημεριανό φαγητό από την personal trainer της Kim Kardashian

Πιάτα που συνδυάζουν γεύση, θρεπτικά συστατικά και λίγες θερμίδες

#shapegreece