Τι έδειξε έρευνα marketing για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές;

Πώς ορίζουμε τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές; Αναρωτιέσαι γιατί αποτυγχάνουν τόσες καμπάνιες σχετικές με την υγιεινή διατροφή; Αναρωτιέσαι γιατί η παχυσαρκία πλήττει ολοένα περισσότερους ανθρώπους;

ygieinovsjunk

Το δίδυμο «υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές»μας απασχολεί πλέον περισσότερο από ποτέ.  Όπως φαίνεται μάλιστα, έχουμε την τάση να πιστεύουμε πως οι υγιεινές τροφές έχουν χάλια γεύση.

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο "Journal of Public Policy & Marketing" αποκαλύπτεται πως οι καταναλωτές συνεχίζουν να κάνουν τις διατροφικές τους επιλογές στηριζόμενοι μόνο στη γεύση του προϊόντος που αγοράζουν.

"Παρά την γενικότερη πρόσφατη τάση που μας σπρώχνει προς υγιεινές τροφές και συμπεριφορές, πολλοί καταναλωτές συνεχίζουν να απολαμβάνουν και να υπερκαταναλώνουν παχυντικές και ανθυγιεινές τροφές εξαιτίας δύο παραγόντων:

Το ανθυγιεινό έχεις συνδεθεί με το νόστιμο και η γεύση είναι ο κύριος παράγοντας με τον οποίο παίρνουμε τις διατροφικές μας αποφάσεις'', τονίζουν οι συγγραφείς Robert Mai και Stefan Hoffmann του Kiel University στη Γερμανία.

Ταυτόχρονα οφείλουμε να παραδεχτούμε πως μικρή μελέτη έχει γίνει σχετικά με την σύνδεση των υγιεινών τροφών και της ωραίας γεύσης.

Όσον αφορά την πρόσφατη έρευνα, οι συμμετέχοντες είχαν μπροστά τους μια ποικιλία γιαουρτιών με διαφορετική σύσταση όσον αφορά τα λιπαρά και τη ζάχαρη. Ακόμα κι όταν οι συμμετέχοντες είχαν στα χέρια τους τα πλήρη στοιχεία του γιαουρτιού, δύσκολα επέλεγαν το πιο υγιεινό γιαούρτι.

Η στρατηγική έδειξε να αποτυγχάνει εντελώς, όσον αφορά εκείνους τους καταναλωτές που έχουν μάθει να κάνουν τις λιγότερες δυνατόν υγιεινές επιλογές, αφού αυτοί δεν λάμβαναν υπόψη τους καμία νέα πληροφορία σχετικά με το πόσο υγιεινό ήταν το προϊόν που είχαν μπροστά τους.

Ακόμα κι αν υπήρξαν κάποιοι συμμετέχοντες που άλλαξαν λίγο την επιλογή τους με βάση τα υγιεινά ή μη συστατικά του γιαουρτιού που είχαν μπροστά τους, τόσο οι ενημερωμένοι όσο και οι ανενημέρωτοι καταναλωτές ανθυγιεινών προϊόντων εξέφρασαν την άποψη πως τα λιγότερο υγιεινά γιαούρτια ήταν εκείνα που είχαν την καλύτερη γεύση.

Τελικά, ήταν η ωραία γεύση αυτή που καθοδήγησε τους συμμετέχοντες στην απόφαση του να προτιμήσουν κάποιο γιαούρτι και αυτή η γεύση δεν μπορούσε να ξεπεραστεί από την γνώση των υγιεινών ή μη συστατικών του γιαουρτιού.

Τελικά, τι μπορούμε να κάνουμε με τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές;

Αν θέλουμε να έχουμε πιο ευσυνείδητους καταναλωτές, θα πρέπει να βρούμε τρόπους να κάνουμε τις υγιεινές τροφές πιο γευστικές και ελκυστικές, τόσο βελτιώνοντας την γεύση τους όσο και βελτιώνοντας και την συσκευασία και το μάρκετινγκ γύρω από αυτές.

Οι καμπάνιες που γίνονται σχετικά με το υγιεινό φαγητό θα πρέπει να χτυπούν στα συναισθήματα των καταναλωτών και να τους βοηθούν να κατανοήσουν πως το υγιεινό είναι και νόστιμο και ωραίο.

Σίγουρα, οι εταιρίες τροφίμων θα πρέπει να δουλέψουν συλλογικά για να έχουν αποτέλεσμα οι καμπάνιες τους ως προς τα υγιεινά τρόφιμα κι όχι η μία εναντίον της άλλης. Ο αγώνας θα πρέπει να γίνει κόντρα στην παχυσαρκία, πρώτα και πάνω απ' όλα.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i