Συμβουλές πριν τον αγώνα: Τι μας δίδαξε η εμπειρία μας; Τη μοιραζόμαστε μαζί σου

Η Βίκυ Πασχάλη μοιράζεται μαζί σου αυτά που θα ήθελε κι εκείνη να ξέρει πριν πάει στον πρώτο της αγώνα.

05.04.2019

εχεις διαβασει

Έτσι θα κάνεις ακόμα πιο αποτελεσματικές τις ασκήσεις για κοιλιακούς!

«Θυμάμαι ακόμη το πόδι μου στη γραμμή εκκίνησης στον πρώτο μου αγώνα 5 χλμ. Στο μυαλό μου περνούσαν σκέψεις «Μα τι σκεφτόμουν, δεν μπορώ να το κάνω αυτό, πώς θα φτάσω ως εκεί… τι θα πουν οι φίλοι μου αν τα παρατήσω;» και ένα σωρό άλλες ιδέες που με αποθάρρυναν. Φυσικά, το άγχος αυτής της στιγμής είναι λογικό και αυτές οι πρώτες φορές ξεχωρίζουν, τα νιώθεις όλα μεγεθυμένα.

Διάβασε επίσης: Τι να φάω πριν και μετά το τρέξιμο; Ακολούθησε τις συμβουλές της διατροφολόγου

Να τι θα ήθελα να ξέρω πριν πάω κι εγώ στον πρώτο μου αγώνα:

Πήγαινε νωρίς

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να αγχωθείς για το αν θα φτάσεις στην ώρα σου. Θα υπάρχουν ήδη αρκετά νεύρα και άγχος λόγω της πρώτης φοράς, καλύτερα να μην προσθέσεις κι άλλα, γι’ αυτό φρόντισε να είσαι στο χώρο τουλάχιστον μία ώρα πριν ξεκινήσει ο αγώνας.

Βρες τη θέση σου

Εκτός κι αν ήδη τρέχεις με την ταχύτητα του φωτός, αναζήτησε ανθρώπους που «μοιάζουν μ’ εσένα» και πάρε θέση δίπλα τους στην αρχή του αγώνα. Αν σταθείς πολύ κοντά στο μπροστινό μέρος, μπορεί να σε κάνει να κουραστείς από τα πρώτα χιλιόμετρα, αφού θα προσπαθείς να πιάσεις κι εσύ το ρυθμό των γύρω σου και θα τρέξεις τα πιο γρήγορα 2 χλμ. της ζωής σου. Το πρόβλημα είναι τι θα κάνεις με τα επόμενα 3 χλμ. που δε θα έχεις αντοχές.

Συγκεντρώσου

Ανάπνευσε βαθιά από την κοιλιά, θυμήσου γιατί τρέχεις σ’ αυτό τον αγώνα και σπάσε οπτικά την απόσταση των 5 χλμ. σε 5 μίνι αγώνες. Το 1ο χιλιόμετρο, το 2ο και το 3ο, το 4ο και το τελικό! Μετά την εκκίνηση εστίασε στο να φτάσεις σ’ εκείνο το 1ο χιλιόμετρο με χαμόγελο στο πρόσωπο. Όταν φτάσεις στο 1ο, ρίξε το βλέμμα σου στον αριθμό δύο. Και συνέχισε έτσι μέχρι το τέλος. Το σπάσιμο του συνολικού δρόμου σε μικρότερα κομμάτια σε εμποδίζει να αγχωθείς.

Διάβασε επίσης: 6 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου πριν δηλώσεις συμμετοχή σε αγώνα δρόμου

Γίνε η χελώνα, όχι ο λαγός

Ο καλύτερος τρόπος για να φτάσεις στον τερματισμό είναι να έχεις σωστό ρυθμό από την αρχή. Αφού σπάσεις τη διαδρομή σε μικρότερα μέρη, βρες το τέμπο σου σε κάθε κομμάτι. Πιο χαλαρά στην αρχή, λίγο πιο έντονα στη μέση, σταθερά προς το τέλος.

Φτιάξε τη διαδρομή σου

Καθώς τρέχεις τα 5 χλμ., έχε στο μυαλό σου ότι η συντομότερη διαδρομή είναι ευθεία. Απόφυγε στροφές και καμπύλες και να χαζεύεις το τοπίο. Ακόμα κι αυτό μπορεί να προσθέσει στην απόσταση».

Διάβασε επίσης: 4 λάθη στο τρέξιμο που πρέπει να σταματήσεις σήμερα

[related id="420086"]

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece