Σωματότυπος «μήλο»: Τα μυστικά για να νικήσεις το λίπος στην κοιλιά που επιμένει!

Όταν μιλάμε για λίπος στην κοιλιά, τότε μιλάμε για DNA. Να πώς θα νικήσεις τα γονίδια του σωματότυπου «μήλο».

10.09.2018

εχεις διαβασει

Εάν είσαι σαν τις περισσότερες γυναίκες, όσο κι αν προσπαθείς να διώξεις το λίπος στην κοιλιά με τη σωστή διατροφή και γυμναστική, τότο αυτό αποδεικνύεται πιο επίμονο από εσένα.

Η γενετική είναι ο μεγάλος παράγοντας εδώ: μελέτες σε διδύμους και οικογένειες δείχνουν πως η ποσότητα του κοιλιακού λίπους που έχει ο καθένας μας είναι κληρονομική: περίπου το 30-70% των συνολικών διαφοροποιήσεων στο φάρδος της μέσης από άνθρωπο σε άνθρωπο οφείλεται σε γενετικούς παράγοντες.

Για όλα φταίνε τα γονίδια

Τα γονίδια που επηρεάζουν το κοιλιακό λίπος δεν είναι ένα ή δύο. Υπάρχουν 49, για να είμαστε ακριβείς, σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση Nature. «Δεκαεννιά από αυτά έχουν ισχυρότερη επίδραση στις γυναίκες, επομένως μπορεί να επηρεάζονται από τις ορμόνες» επισημαίνει η Kari North, PhD, καθηγήτρια Επιδημιολογίας στο Κέντρο Γονιδιακών Μελετών του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας.

Η βασική ορμόνη

Ένας βασικός παίκτης στο παιχνίδι του κοιλιακού λίπους είναι η κορτιζόλη, μια ορμόνη που πιθανότατα γνωρίζεις από τη σχέση της με το άγχος. «Η χρόνια έκθεση σ’ αυτήν μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα μια απόλυτη αλλαγή στο σωματότυπο, από τύπου “κλεψύδρα” σε συγκέντρωση πάχους γύρω από τη μέση με λεπτά άκρα, ακόμα κι αν δεν έχεις γενετική προδιάθεση γι’ αυτή την εμφάνιση» σημειώνει ο Shawn Talbott, PhD, συγγραφέας του The Cortisol Connection.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Όταν βιώνεις αγχωτικές καταστάσεις, ο οργανισμός σου παράγει περισσότερη κορτιζόλη, η οποία «βγάζει» το λίπος από τις αποθήκες και το διοχετεύει στο κυκλοφορικό για να προσφέρει στο συκώτι και σε άλλα όργανα ενέργεια για την αντίδραση «μάχη ή φυγή». Τυχόν λίπος που δε θα χρησιμοποιηθεί για ενέργεια εναποτίθεται ξανά στις λιπαποθήκες, κυρίως όμως στο στομάχι.

Τι συμβαίνει με το σωματότυπο «μήλο»;

Ο σωματότυπος αυτός κληρονομείται πιο εύκολα από τους άλλους τύπους σώματος. «Μπορεί να κληρονομήσεις τις γονιδιακές μεταλλάξεις για αυξημένη πιθανότητα κοιλιακού λίπους από τη μητέρα σου, τον πατέρα σου ή και από τους δύο» επισημαίνει ο καθηγητής Επιδημιολογίας Lu Qi, MD, PhD, διευθυντής στο Κέντρο Έρευνας Παχυσαρκίας του Πανεπιστημίου της Τουλέιν. Εάν κληρονομήσεις αυτά τα γονίδια από έναν γονιό, αυξάνονται οι πιθανότητες να ζεις με κοιλίτσα, αν όμως έχεις πάρει τα γονίδια και από τις δύο πλευρές, μπορεί να έχεις ακόμα περισσότερες πιθανότητες για κοιλιακό λίπος που δε θα φεύγει εύκολα.

Ο σωματότυπος «μήλο», είτε έχεις γεννηθεί με αυτόν είτε οφείλεται στο άγχος που επηρεάζει το πού αποθηκεύει ο οργανισμός σου το λίπος, μπορεί να πυροδοτήσει ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες που να σε δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο να ξεφορτωθείς την «κοιλίτσα». Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Ντρέξελ βρήκαν πως στις γυναίκες η αύξηση του ποσοστού του σωματικού λίπους που αποθηκεύεται στην κοιλιά σχετιζόταν με 53% αύξηση της πιθανότητας για ανεξέλεγκτο τσιμπολόγημα σε περίοδο 2 ετών, ενώ, αντίθετα, η ύπαρξη συνολικού σωματικού λίπους δε σχετίστηκε με διατροφικές διαταραχές. Οι ερευνητές πιστεύουν πως το υψηλό ποσοστό κοιλιακού λίπους μπορεί να παρεμβαίνει στα μηνύματα πείνας και κορεσμού του εγκεφάλου, μια κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε υπερφαγία.

 

Πώς θα νικήσεις το λίπος στην κοιλιά; Όλα τα μυστικά στη σελίδα 2.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Μαίρη Συνατσάκη
Μαίρη Συνατσάκη: Πόσα είδη άσκησης κάνει; Ποια είναι η beauty ρουτίνα της; Τα μάθαμε όλα!

Η Μαίρη Συνατσάκη πρωταγωνιστεί στο Shape Νοεμβρίου που κυκλοφορεί.

5 λάθη στον τρόπο που γυμνάζεσαι (αυτά εμποδίζουν την απώλεια βάρους)

Αν προσπαθείς να χάσεις κιλά, η καύση θερμίδων μέσα από την άσκηση είναι το κλειδί για το πετύχεις. Αλλά αν δεν καις αρκετές θερμίδες, τότε δε θα δεις την ένδειξη της ζυγαριάς να μειώνεται.

πρόγραμμα προπόνησης για γυναίκες
Tracy Anderson, Gunnar Peterson και άλλοι διάσημοι personal trainers αποκαλύπτουν 10 μυστικά για super σώμα

Οι top 10 συμβουλές από κορυφαίους personal trainers που βρίσκονται πίσω από το σώμα της Madonna, της Jennifer Lopez και της Cameron Diaz.

ασκήσεις για γλουτούς με καρέκλα
Βίντεο: Ασκήσεις για σέξι γλουτούς στην καρέκλα

Απόκτησε καλοσχηματισμένους γλουτούς κάνοντας γυμναστική στο σπίτι.

#shapegreece