H 5λεπτη καθημερινή συνήθεια που θα μειώσει το στρες σου

Το Πανεπιστήμιο Stanford έδωσε τη λύση για όλους εκείνους που δεν έχουν χρόνο να κάνουν διαλογισμό.

Δυσάρεστη αναπνοή iStock

Έχεις 5 λεπτά στη διάθεσή σου; Αυτό χρειάζεσαι μόνο για να αλλάξεις τη διάθεση σου και να διώξεις μακριά το στρες. Μία νέα έρευνα που διεξήγαγε το Πανεπιστήμιο Stanford απέδειξε πως 5 λεπτά αναπνοών ήταν αρκετά αποτελεσματικά, αν συγκρίνουμε τη συγκεκριμένη τεχνική με ένα πλήρες session διαλογισμού. 

Πιο αναλυτικά, πάνω από 100 συμμετέχοντες εξασκήθηκαν σε μία από τις 4 μεθόδους ενσυνειδητότητας με διαφορετικούς τύπους αναπνοών κάθε μέρα για έναν μήνα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως μία ήταν εκείνη που κατάφερε πραγματικά να έχει τα πιο θεαματικά αποτελέσματα. Ο λόγος για το cycling sighing που έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να μεταβάλουν τη διάθεσή τους μέσω αναπνοών και να μειώσουν το άγχος τους. 

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

Cyclic sighing : Επικεντρώνεσαι στην εκπνοή, αφού πραγματοποιήσεις δύο εισπνοές από τη μύτη και μία μεγάλη εκπνοή από το στόμα. 

Box breathing: Η μέθοδος πραγματοποιείται με εισπνοή, κράτημα, εκπνοή, κράτημα, δηλαδή 4 ισόποσες κατηγορίες αναπνοών.

Cyclic hyperventilation: Βαθιές εισπνοές από τη μύτη και μεγάλες εκπνοές από το στόμα (25 κύκλοι) που ακολουθούν 25-30 δευτερόλεπτα κρατήματος της αναπνοής με άδειους πνεύμονες. 

Standard meditation: Όχι αναπνοές, απλά επικέντρωση στις μεθόδους ενσυνείδητου διαλογισμού.

Τα αποτελέσματα

Αν και όλοι οι συμμετέχοντες από όλα τα γκρουπ παρατήρησαν θετικά αποτελέσματα, οι μέθοδοι με τις αναπνοές βίωσαν μεγαλύτερες βελτιώσεις από εκείνους που χρησιμοποίησαν τον διαλογισμό. 

Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει πως άτομα που έχουν τον διαλογισμό στην καθημερινότητά τους πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξουν τη μέθοδο ενσυνειδητότητας που χρησιμοποιούν, δεδομένου ότι χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να μιλάμε για απόλυτα αποτελέσματα. Σίγουρα, οι μέθοδοι των αναπνοών που διαρκούν για 5 λεπτά είναι ιδανικές για ανθρώπους που δεν έχουν χρόνο και χρειάζονται κάτι άμεσο για να καταλαγιάσουν τα συναισθήματά τους. 

Το θετικό είναι ότι μπορείς να δοκιμάσεις τις μεθόδους αυτές στο σπίτι, χωρίς να πληρώσεις ευρώ, κάτι που θα ευχαριστήσει πολλούς ανθρώπους. Ξεκίνα, λοιπόν, την ημέρα σου, "σπαταλώντας" 5 λεπτά από τον χρόνο σου για τις αναπνοές, ώστε να σιγουρέψεις πως το πρωινό σου θα έχει μια ήρεμη συνέχεια. 

Διαβάστε Επίσης

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i