Μηδέν διάθεση, κακή μνήμη και στρες: 10 λόγοι που ο μεσημεριανός ύπνος θα σε βοηθήσει

Ένας σύντομος μεσημεριανός μεσημεριανός ύπνος μπορεί να τονώσει τη μνήμη, να βελτιώσει την εργασιακή απόδοση, να ανεβάσει τη διάθεσή μας και να μειώσει το άγχος.

nap woman iStock

Ο μεσημεριανός ύπνος δεν είναι μόνο για τα μωρά και τα μικρά παιδιά. Μελέτες δείχνουν ότι είναι απαραίτητος και για ενήλικες. Δεν χρειάζεται να νιώθουμε τύψεις αν θέλουμε να ξαπλώσουμε για λίγο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ένας σύντομος μεσημεριανός μεσημεριανός ύπνος μπορεί να τονώσει τη μνήμη, να βελτιώσει την εργασιακή απόδοση, να ανεβάσει τη διάθεσή μας και να μειώσει το άγχος. Ας δούμε όμως αναλυτικά:

Μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη μας

Μελέτες έχουν δείξει ότι ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στην αποθήκευση αναμνήσεων. Ένας μεσημεριανός ύπνος μπορεί να μας βοηθήσει να θυμόμαστε πράγματα που μάθαμε κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο ένας πλήρης νυχτερινός ύπνος. 

Οξύνει την αντίληψη

Ο μεσημεριανός ύπνος όχι μόνο μπορεί να μας βοηθήσει να θυμηθούμε πράγματα που μόλις μάθαμε, αλλά θα μπορούσε να βοηθήσει τον εγκέφαλό μας να κάνει συνδυαστικές σκέψεις και να οξύνει την αντίληψή μας. 

Μπορεί να συμβάλλει στην επαγγελματική μας ανέλιξη 

Όταν κάνουμε μια εργασία ξανά και ξανά κατά τη διάρκεια της ημέρας, η απόδοσή μας χειροτερεύει σταδιακά. Μελέτες δείχνουν ότι ένας μεσημεριανός ύπνος μπορεί να μας βοηθήσει να είμαστε πιο παραγωγικοί αλλά και πιο συνεπείς.

Διαβάστε Επίσης

Μπορεί να ανεβάσει τη διάθεσή μας

Όταν νιώθουμε πεσμένοι ψυχολογικά μια πολύ καλή ιδέα είναι να δοκιμάσουμε να κοιμηθούμε για λίγο ώστε να φτιάξουμε τη διάθεσή σας. Ο μεσημεριανός ύπνος ή ακόμα και η ξεκούραση για μια ώρα χωρίς να αποκοιμηθούμε, μπορεί να μας ανεβάσει. Οι ειδικοί λένε ότι η χαλάρωση που προέρχεται από το γεγονός πως ξαπλώνουμε, ενισχύει τη διάθεση, είτε κοιμηθούμε είτε όχι.

Ο μεσημεριανός ύπνος είναι καλύτερος από την καφεΐνη

Όταν νιώθουμε κουρασμένοι αλλά έχουμε δουλειά και πολλά πράγματα να κάνουμε, ίσως είναι καλύτερα να κοιμηθούμε για λίγο παρά να πιούμε έναν καφέ. Σε σύγκριση με την καφεΐνη, ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί να βοηθήσει τη μνήμη, τη συγκέντρωση και τη μάθηση.

Διαβάστε Επίσης

Μπορούν να απαλύνει το άγχος 

Όταν είμαστε υπό μεγάλη πίεση, ένας υπνάκος μπορεί να μειώσει το άγχος και να βελτιώσει την υγεία του ανοσοποιητικού μας. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι 30 μόλις λεπτά μπορούν να είναι ευεργετικά για τη συνολική μας υγεία. 

Κάνει καλό στην καρδιά μας

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κοιμόντουσαν για 45 έως 60 λεπτά είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και λιγότερο στρες. Ένας καλός υπνάκος μπορεί να βοηθήσει το σώμα μας να ανακάμψει από καθημερινές καταστάσεις γεμάτες πίεση.

Μπορεί να μας κάνει πιο δημιουργικούς

Σε όλους μας έχει τύχει να ξυπνήσουμε με κάποιες υπέροχες ιδέες. Το στάδιο REM, το οποίο συνήθως ξεκινά 70 έως 90 λεπτά αφότου αποκοιμηθούμε, ενεργοποιεί μέρη του εγκεφάλου μας που σχετίζονται με την απεικόνιση και τα όνειρα. Ένας τέτοιος ύπνος μπορεί να μας βοηθήσει να συνδυάσουμε ιδέες με νέους τρόπους για να βρούμε απαντήσεις.

Ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί να μας βοηθήσει να κοιμηθούμε καλύτερα τη νύχτα

Αν και μπορεί να φαίνεται παράλογο, ένας υπνάκος κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να μας βοηθήσει να βελτιώσουμε τον ύπνο μας τη νύχτα. Μελέτες δείχνουν πως ένας ύπνος 30 λεπτών μεταξύ 13:00. και 15:00 σε συνδυασμό με μέτρια άσκηση, όπως περίπατος και διατάσεις το βράδυ, βοηθά στη βελτίωση του νυχτερινού ύπνου. Η ψυχική και σωματική υγεία μπορεί επίσης να βελτιωθεί.

Ας κάνουμε τον μεσημεριανό ύπνο συνήθεια

Υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις ότι ο μεσημεριανός ύπνος βελτιώνει ορισμένους τύπους μάθησης μόνο όταν το άτομο κάνει αυτή τη συνήθεια τακτικά. Αυτό περιλαμβάνει τη δυνατότητα να διακρίνει κανείς παρόμοια πράγματα όπως εικόνες ή υφές.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i