8 κακές συνήθειες που αυξάνουν τα τριγλυκερίδια και πώς μειώνονται

Μπορεί να ανησυχήσεις αν μάθεις ότι έχεις αυξημένα τριγλυκερίδια, καθώς έτσι αυξάνονται και οι πιθανότητες για κάποια καρδιακή ασθένεια.

13.09.2018

Αλλά υπάρχουν και καλά νέα. Αν αλλάξεις κάποιες κακές συνήθειες σε καλύτερες, τότε μπορείς να ρίξεις τα τριγλυκερίδια και να διατηρήσεις την καρδιά σου σε καλή κατάσταση.

Κακή συνήθεια Νο1: Πίνεις αναψυκτικά, τσάι ή χυμούς με ζάχαρη

Η ζάχαρη και η φρουκτόζη, που χρησιμοποιούνται ως γλυκαντικά, μπορούν να αυξήσουν τα τριγλυκερίδια. Οι περιττές θερμίδες που περιέχουν αυτά τα ποτά σου προσθέτουν βάρος, το οποίο δημιουργεί αυξημένη ένταση στην καρδιά και αυξάνει τη χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια.

Καλύτερη συνήθεια: Σβήσε τη δίψα σου με ποτά που δεν περιέχουν ζάχαρη

Τα ποτά που περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά είναι καλύτερα από αυτά που περιέχουν ζάχαρη ή φρουκτόζη, γιατί είναι λιγότερο πιθανό να αυξήσουν τα τριγλυκερίδια. Αλλά το απλό νερό αποτελεί την πιο εύκολη και ανέξοδη επιλογή. Αν θέλεις να προσθέσεις λίγη γεύση, στύψε λίγο λεμόνι ή λάιμ στο νερό σου.

triglikeridia-sinithies

Κακή συνήθεια Νο2: Τρως «άσπρες» τροφές όπως τα μακαρόνια, το ρύζι ή το λευκό ψωμί στα περισσότερα γεύματα.

Όπως η ζάχαρη, τροφές όπως το λευκό αλεύρι ή το σιμιγδάλι μπορούν να αυξήσουν τα τριγλυκερίδια. Το ίδιο κάνουν και οι αμυλώδεις τροφές όπως το λευκό ρύζι και οι πατάτες.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Έχεις δυσανεξία στη λακτόζη; Πρόσεξε τη μαύρη σοκολάτα!

Καλύτερη συνήθεια: Προτίμησε τις τροφές ολικής αλέσεως

Τα ζυμαρικά ολικής άλεσης αποτελούν μία θαυμάσια εναλλακτική επιλογή, ειδικά για σάλτσες όπως η κλασική σάλτσα ντομάτας. Επίσης, μπορείς να επιλέξεις ένα γευστικό ψωμί ολικής άλεσης για το τοστ σου και το καστανό ρύζι αντί για το λευκό. Αντί για πατάτες προτίμησε δημητριακά όπως η κινόα.

Κακή συνήθεια Νο3: Τρως πολύ κόκκινο κρέας

Τα τριγλυκερίδια είναι μία μορφή λίπους στην κυκλοφορία του αίματος. Τροφές πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά, όπως το κόκκινο κρέας, αυξάνουν τα επίπεδά τους. Το βούτυρο και το τυρί περιέχουν τα ίδια λιπαρά.

Καλύτερη συνήθεια: Προτίμησε άπαχα κρέατα ή εναλλακτικές τροφές για πρωτεΐνη

Το κοτόπουλο και η γαλοπούλα, για παράδειγμα, περιέχουν λιγότερα κορεσμένα λιπαρά. Άλλη μία υγιεινή εναλλακτική είναι να φτιάχνεις γεύματα χωρίς κρέας. Τα ζυμαρικά για χορτοφάγους και οι σάλτσες με τσίλι αποτελούν ιδανικές επιλογές για γεύματα χωρίς κρέας. Απόφυγε, ακόμα, τροφές που είναι γεμάτες με κρέμες ή τυριά και προτίμησε συνταγές που περιέχουν φυτικό λάδι και πολλά λαχανικά.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 10 + 1 σημάδια ότι σου λείπει ύπνος (κι αυτό κάνει κακό στην υγεία σου)

Κακή συνήθεια Νο4: Πίνεις πολλά ποτήρια αλκοόλ την ημέρα

Η υπερβολή στο κρασί, τη μπύρα και άλλα ανθρακούχα ποτά με αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τα τριγλυκερίδια.

Καλύτερη συνήθεια: Θέσε όρια

Να μην πίνεις περισσότερο από 1 ποτήρι την ημέρα αν είσαι γυναίκα και 2 ποτήρια αν είσαι άντρας. Αν τα τριγλυκερίδια δεν μειώνονται παρά την προσπάθειά σου, ο γιατρός σου μπορεί να σου συστήσει να αποφύγεις εντελώς το αλκοόλ. Αυτοί που αγαπούν τη μπύρα, μπορούν να επιλέξουν αρκετές μπύρες χωρίς αλκοόλ. Αν προτιμάς το κρασί, πιες ανθρακούχο νερό με κάποια προσθήκη γεύσης.

Για τις υπόλοιπες 4 κακές συνήθειες, κάνε κλικ στο βελάκι δεξιά:

 

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

πόνος στη μέση
Πόνος στη μέση; Έτσι θα περάσει ΧΩΡΙΣ φάρμακα!

Υπάρχουν πολλές θεραπείες που στοχεύουν στην ανακούφιση στον πόνο στη μέση. Μάθε τις πιο απατελεσματικές εναλλακτικές μεθόδους.

Σε ποια ηλικία άντρες και γυναίκες φτάνουν στο σεξουαλικό τους peak
Σε ποια ηλικία άντρες και γυναίκες φτάνουν στο σεξουαλικό τους peak

Νέα μελέτη έρχεται να καταρρίψει διαδεδομένους μύθους για το σεξ.

Σε ποια σημεία ΔΕΝ πρέπει να κάνεις piercing; Γιατί πρέπει να γίνεται μόνο με βελόνα;

Κάθε piercing που παρεμβαίνει στις λειτουργίες του σώματος έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να προκαλέσει προβλήματα.

Τα πάντα για τη μύτη: Πώς λειτουργεί, τι κάνουν τα ιγμόρεια, γιατί είσαι μπουκωμένη;

Μύτη: τη φυσάμε, την πιάνουμε με τα χέρια μας, την τρυπάμε ή τη βάζουμε κάτω από το νυστέρι. Πόσο καλά γνωρίζουμε τη μύτη μας;

Τι κάνουν τα προβιοτικά; Ιδού πως βοηθούν το σώμα σου

Τα πολλαπλά οφέλη που φέρνουν τα προβιοτικά στο σώμα σου.

Ζέτα Δούκα
H ενημερωτική δράση της ΑΝΑΣΑ για τις διαταραχές πρόσληψης τροφής

Τα 10+1 χρόνια γιορτάζει η ΑΝΑΣΑ η πρώτη Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση για την υποστήριξη των ανθρώπων που πάσχουν από Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής.

#shapegreece