Ποια είναι τα οφέλη της άσκησης στη σωματική και ψυχική υγεία;

Ας δούμε αναλυτικά μερικά από τα οφέλη.

BeFunky-collage (2)

Η άσκηση έχει πολλά οφέλη, τόσο θεραπευτικά όσο και προληπτικά, για τη σωματική και ψυχική υγεία. Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) "Η τακτική σωματική δραστηριότητα είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για την υγεία σας"

Ας δούμε αναλυτικά μερικά από τα οφέλη της τακτικής άσκησης για την ψυχική και σωματική υγεία.

1.Βελτιώνει την καρδιαγγειακή υγεία

Η τακτική άσκηση είναι καλή για την υγεία της καρδιάς, με τους παρακάτω τρόπους:

  • Βελτιώνει τα επίπεδα χοληστερόλης
  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση
  • Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών και καρδιακών παθήσεων
  • Μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
  • Μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου

Τα παραπάνω οφέλη αυξάνονται όσο περισσότερο δραστήριοι είναι οι άνθρωποι.

2.Βοηθά στη διαχείριση του διαβήτη

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Διαβήτη, διαφορετικοί τύποι άσκησης μπορούν να ωφελήσουν τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 (ή άτομα που είναι σε κίνδυνο να νοσήσουν από αυτόν), με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Βελτίωση του ελέγχου της γλυκόζης στο αίμα
  • Μείωση των παραγόντων καρδιαγγειακού κινδύνου
  • Βοήθεια στην απώλεια βάρους
  • Συμβολή στη γενική ευημερία
  • Καθυστέρηση ή πρόληψη της ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2

Η άσκηση μπορεί επίσης να ωφελήσει τα άτομα με διαβήτη τύπου 1, με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Βελτίωση της καρδιαγγειακής ικανότητας
  • Ενίσχυση των μυών
  • Βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Διαβήτη "Η σωματική δραστηριότητα και η άσκηση θα πρέπει να συνιστώνται και να συνταγογραφούνται σε όλα τα άτομα με διαβήτη ως μέρος της διαχείρισης του γλυκαιμικού ελέγχου και της συνολικής υγείας".

3.Μειώνει τον κίνδυνο ορισμένων καρκίνων

Τα υψηλότερα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο των ακόλουθων καρκίνων:

  • Παχέος εντέρου
  • Στο στομάχι
  • Οισοφάγου
  • Μαστού
  • Κύστη
  • Μήτρας (ενδομητρίου)
  • Νεφρού

4.Βελτιώνει την ψυχική υγεία και τη διάθεση

Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του άγχους. Αυτό το όφελος μπορεί να ξεκινήσει αμέσως μετά από μια μέτριας ή έντονης έντασης άσκηση. Μακροπρόθεσμα, η τακτική άσκηση μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου κατάθλιψης.

5.Βελτιώνει την υγεία των οστών

Η τακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της απώλειας οστικής πυκνότητας που εμφανίζεται με τη γήρανση. Η μέτριας ή έντονης έντασης άσκηση με βάρη και η αερόβια άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της υγείας των οστών.

Τα πραγματικά οφέλη στην οστική πυκνότητα αρχίζουν με μόνο περίπου 90 λεπτά άσκησης την εβδομάδα. Μορφές άσκησης όπως το περπάτημα και ο χορός, καθώς και οι ασκήσεις αντίστασης είναι ιδιαίτερα καλές για την υγεία των οστών.

6.Βοηθά στην οικοδόμηση και την ενίσχυση των μυών

Οι ασκήσεις με βάρη βοηθούν στην οικοδόμηση ισχυρών μυών, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους ενήλικες καθώς γερνούν.

7.Αυξάνει τις πιθανότητες να ζήσει κανείς περισσότερο

Η σωματική δραστηριότητα καθυστερεί τον θάνατο από όλες τις αιτίες σύμφωνα με έκθεση του 2018 από το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ. Τα οφέλη αυτά αρχίζουν να μεγιστοποιούνται με μέτριας συχνότητας άσκηση, μέτριας έως έντονης έντασης.

8.Βοηθά στη διατήρηση ενός κανονικού βάρους

Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση του βάρους με την πάροδο του χρόνου. Σίγουρα σε γενικές γραμμές, η απώλεια βάρους και στη συνέχεια η διατήρηση της απώλειας αυτής απαιτούν επίσης και μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή, ενώ δεν είναι δύσκολο να υπερεκτιμηθεί ο αριθμός των θερμίδων που καίγονται με την άσκηση.

9.Μπορεί να βοηθήσει στον χρόνιο πόνο

Το 2017, μια έρευνα του Cochrane Reviews εξέτασε κατά πόσον η άσκηση και η σωματική δραστηριότητα βοηθούν στον χρόνιο πόνο στους ενήλικες. Οι συγγραφείς της μελέτης σημειώνουν ότι αν και η ποιότητα των αποδεικτικών στοιχείων ήταν γενικά χαμηλή, "Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις της βελτιωμένης σωματικής λειτουργίας και μια επίδραση στην ψυχολογική λειτουργία και την ποιότητα ζωής."

Καμία από τις παρεμβάσεις δεν φάνηκε να προκαλεί βλάβη.

10.Βοηθά στην πρόληψη των πτώσεων για τους ηλικιωμένους

Σύμφωνα με τα Centers of Disease Control, η σωματική δραστηριότητα που περιλαμβάνει περισσότερους από έναν τύπους, όπως η αερόβια άσκηση, η προπόνηση ισορροπίας ή η ενίσχυση των μυών με βάρη, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση τόσο του κινδύνου πτώσεων όσο και του κινδύνου τραυματισμού από πτώσεις σε ηλικιωμένους ενήλικες.

11.Βοηθά στον ύπνο

Η άσκηση βοηθά τους ανθρώπους να απολαμβάνουν καλύτερο και ποιοτικότερο ύπνο με μερικά από τα οφέλη της να μπορούν να ξεκινήσουν αμέσως. Η τακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει συμβάλλοντας στα ακόλουθα:

  • Αύξηση της αποτελεσματικότητας του ύπνου
  • Βελτίωση της ποιότητας του ύπνου
  • Μείωση της ημερήσιας υπνηλίας
  • Μείωση της ανάγκης για φάρμακα ύπνου

12.Βοηθά στην οστεοπόρωση

Επειδή η άσκηση μπορεί να βελτιώσει την υγεία των οστών, μπορεί να θεραπεύσει ή να αποτρέψει την οστεοπόρωση. Η τακτική άσκηση βοηθά επίσης στην πρόληψη πτώσεων και καταγμάτων που σχετίζονται με μυϊκή αδυναμία και έλλειψη ισορροπίας, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα άτομα με οστεοπόρωση.

13.Βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου και μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Η τακτική άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας και της νόσου του Alzheimer σε ενήλικες. Σε άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών, η άσκηση βελτιώνει επίσης ορισμένες πτυχές της γνωστικής λειτουργίας, όπως η ταχύτητα επεξεργασίας.

Συμπερασματικά, η τακτική άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο πολλών σοβαρών ασθενειών, να βελτιώσει την ψυχική υγεία και τη διάθεση και να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής. Η άσκηση ωφελεί ανεξαιρέτως όλους τους ανθρώπους, κάθε ηλικιακής ομάδας.  Ακόμα κι αν ένα άτομο απέχει πολύ από την κάλυψη των συνιστώμενων επιπέδων εβδομαδιαίας δραστηριότητας, αυτά τα μικρά οφέλη που μπορεί να αποκομίσει είναι σημαντικά και αξιόλογα.

Διάβασε ακόμα: Ασκήσεις για όλο το σώμα; Δες το σώμα σου να αλλάζει σε 3 εβδομάδες με ΑΥΤΟ το πρόγραμμα 30 επαναλήψεων! Διάβασε ακόμα: 20λεπτη HIIT προπόνηση που μπορείς εύκολα να κάνεις από το σπίτι

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i