Τι προκαλεί τη δυσκοιλιότητα; Οι απαντήσεις μπορεί να σε ξαφνιάσουν!

Ανακάλυψε τι μπορεί να προκαλεί τη δυσκοιλιότητα και δράσε ανάλογα.

21.11.2020

εχεις διαβασει

τουαλέτα μικρόβια υγεία

Το ήξερες ότι το πρόβλημα αυτό μπορεί να συνδέεται με πολλές και διαφορετικές παθήσεις ή καταστάσεις; Μάθε τι προκαλεί τη δυσκοιλιότητα και δράσε ανάλογα.

Άλλες παθήσεις

Το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου αποτελεί μία από τις πιο συχνές αιτίες του προβλήματος. Οι σπασμοί του παχέος εντέρου καθυστερούν την ταχύτητα με την οποία το περιεχόμενο του εντέρου κατευθύνεται προς την… έξοδο! Στο ίδιο αποτέλεσμα οδηγούν και κάποιες ορμονικές διαταραχές, όπως, π.χ., ο υποθυρεοειδισμός, αλλά και ο σακχαρώδης διαβήτης ή προβλήματα στη σπονδυλική στήλη. Στη λίστα μαζί με τα παραπάνω μπορεί να προστεθούν και αρκετά σοβαρότερες παθήσεις που μεταβάλλουν την κινητικότητα του εντέρου, όπως νευρολογικές ή μυϊκές ασθένειες (νόσος του Πάρκινσον, σκλήρυνση κατά πλάκας), τραυματισμοί του νωτιαίου μυελού ή όγκοι που τον πιέζουν, καρκίνος του εντέρου, σκληροδερμία, αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο κ.ά.

Εγκυμοσύνη

Στην περίπτωση κυοφορίας υπάρχουν δύο περιπτώσεις που μπορεί να οδηγούν σε δυσκοιλιότητα. Στην πρώτη περίπτωση ενδέχεται το βάρος της μήτρας να πιέζει το έντερο δυσκολεύοντας την αφόδευση, ενώ στη δεύτερη ο λόγος εντοπίζεται στις ορμονικές μεταβολές που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της κύησης.

Φάρμακα

Τα παυσίπονα, τα μυοχαλαρωτικά, τα αντικαταθλιπτικά, τα αντιυπερτασικά, τα συμπληρώματα σιδήρου, τα αντισπασμωδικά, τα φάρμακα ασβεστίου, τα καρδιολογικά όπως και τα φάρμακα για τη νόσο του Πάρκινσον και την επιληψία έχουν μεγάλη πιθανότητα να ανοίγουν το… δρόμο προς τη δυσκοιλιότητα, γι’ αυτό αν αντιμετωπίζεις αυτό το πρόβλημα, ενημέρωσε το γιατρό σου για τα φάρμακα που παίρνεις. Οι άτακτες και συνεχείς δόσεις καθαρτικών μπορούν, επίσης, να δράσουν ανάποδα και, τελικά, να αδρανήσουν το έντερο.

Διατροφή και τρόπος ζωής

Εάν τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες περιλαμβάνονται σε πολύ μικρή ποσότητα στη διατροφή σου και τη θέση τους έχουν πάρει τα ζωικά λίπη (γαλακτοκομικά, αβγό, κρέας) και οι υδατάνθρακες (ζάχαρη, γλυκά κ.λπ.), τότε πιθανότατα το έντερο να μην εργάζεται αποτελεσματικά. Το ίδιο συμβαίνει κι αν δεν καταναλώνεις πολλά υγρά, όπως επίσης κι αν από τη ζωή σου λείπει η γυμναστική. Επιπρόσθετα, τα συχνά και μεγάλης διάρκειας ταξίδια, εφόσον επηρεάζουν το πρόγραμμά σου, τη διατροφή σου και τα υγρά που καταναλώνεις, αποτελούν έναν από τους λόγους που σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, αλλά και ανεξάρτητα από αυτούς, μπορούν να σου προκαλέσουν δυσκοιλιότητα.

Καθημερινές συνήθειες

Αποφεύγεις τις τουαλέτες του γραφείου; Βρίσκεσαι κάπου για καφέ ή ποτό και περιμένεις να γυρίσεις σπίτι, στην καθαριότητα του δικού σου χώρου, ακόμη κι αν νιώθεις την ανάγκη να πας τουαλέτα; Δυστυχώς, αυτή η συνήθειά σου μπορεί να σε κρατάει μακριά από τα μικρόβια των δημόσιων τουαλετών, αλλά τελικά να σου βγαίνει σε κακό, αφού «καταπιέζεις» το φυσιολογικό αίσθημα και οδηγείς τον εαυτό σου σε προοδευτική δυσκοιλιότητα.

Ψυχοσωματικές διαταραχές

Η κακή διάθεση, το άγχος, η κούραση, η απροθυμία για αφόδευση, είτε μεμονωμένα είτε σε συνδυασμό, επηρεάζουν την πέψη και την απορρόφηση νερού στο παχύ έντερο, προκαλώντας σου πρόβλημα στη συχνότητα κενώσεων.

Διάβασε επίσης: Τι «λένε» τα αέρια στο έντερο για την υγεία σου;

Διάβασε επίσης: Πώς θα φροντίσεις το πεπτικό σύστημα (το πλάνο που νικά φούσκωμα, δυσπεψία και άλλα προβλήματα στο έντερο)

[related id="460589"]

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece