Τι κίνδυνο κρύβει η ώρα που τρως πρωινό και βραδινό;

Το να τρως τη "λάθος ώρα" μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες για διάφορες ασθένειες, μεταξύ αυτών καρδιοπάθειες, καρκίνο και διαβήτη!

breakfast istock

Εάν αργείς να φας το πρωινό ή το δείπνο σου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και καρκίνο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Έρευνα, η οποία ανέλυσε την υγεία και τη διατροφή 100.000 ανθρώπων, διαπίστωσε ότι κάθε ώρα μετράει όταν πρόκειται για τα γεύματα. Το να τρως πρωινό και βραδινό νωρίτερα είναι καλύτερο για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων όπως τα εγκεφαλικά και η καρδιακή ανεπάρκεια.

Ειδικοί επιστήμονες από πολλά ευρωπαϊκά ιδρύματα δήλωσαν ότι τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι "οι χρόνοι γευμάτων" καθώς και η "διατροφική ποιότητα της διατροφής" μπορεί να επηρεάσουν την υγεία της καρδιάς.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι το φαγητό σε "λάθος χρόνο" μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο διαβήτη και καρκίνου. Θεωρείται ότι ο χρόνος των γευμάτων μας, μαζί με την έκθεση στο φως, επηρεάζει τους κιρκάδιους ρυθμούς μας (εσωτερικό ρολόι του σώματος) και, επομένως, την υγεία μας.

Τι έδειξε η μελέτη

Η τελευταία μελέτη εξέτασε τα δεδομένα υγείας 103.389 ατόμων από τη μελέτη NutriNet-Santé - ένα έργο που ξεκίνησε το 2009 για τη μελέτη της σχέσης μεταξύ διατροφής και υγείας. Ευρωπαίοι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι για κάθε ώρα που κάποιος απωθούσε το πρωινό, υπήρχε 6% κίνδυνος να αναπτύξει καρδιαγγειακή νόσο.

Για παράδειγμα, εάν ένα άτομο είχε το πρώτο του γεύμα στις 7 το πρωί και κάποιο άλλο στις 10 το πρωί, το δεύτερο άτομο θα είχε 18% υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξει καρδιαγγειακή νόσο στη ζωή του.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Nature Communications, διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν το τελευταίο τους γεύμα μετά τις 21:00 είδαν 28% αύξηση στον κίνδυνο εμφάνισης αγγειακών παθήσεων όπως εγκεφαλικό επεισόδιο και ανεύρυσμα εγκεφάλου σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν το δείπνο τους πριν τις 20:00.

Πίσω από τη διατροφή οι κικάρδιοι ρυθμοί

Αυτή η ενδιαφέρουσα μελέτη προστίθεται σε άλλες έρευνες που υποδηλώνουν ότι ο χρόνος των διατροφικών μας συνηθειών παίζει ρόλο στον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακών και κυκλοφορικών παθήσεων. Φαίνεται να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του εσωτερικού ρολογιού του σώματός μας, της πέψης και της απορρόφησης των θρεπτικών συστατικών. Οι κιρκάδιοι ρυθμοί του σώματός μας - ο φυσικός ημερήσιος κύκλος του - είναι σχεδιασμένοι για φαγητό την ημέρα και ύπνο τη νύχτα. Εάν διαταραχθούν, αυτό θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στην υγεία της καρδιάς μας.

Δες ακόμη: Τι να φάω για πρωινό: 12+1 πρωινά για να διαλέξεις γεύσεις και θερμίδες

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i