Σνακ πριν τον ύπνο: 3 κανόνες για να σε ωφελήσει το τσιμπολόγημα πριν κοιμηθείς

Aν το κάνεις σωστά, μπορείς να ωφελήσεις το σώμα σου.

Σνακ πριν τον ύπνο iStock

Το τσιμπολόγημα πριν από τον ύπνο έχει... κακή φήμη, αν όμως επιλέξεις τις σωστές τροφές, θα ωφελήσεις τον οργανισμό σου και θα κοιμηθείς καλύτερα – κι αυτό αποδεικνύεται επιστημονικά. Η διατροφή και ο ύπνος είναι οι δύο παράγοντες που ουσιαστικά υπαγορεύουν το κατά πόσο θα έχεις ενέργεια και θα νιώθεις ευεξία όλη τη μέρα. Σύμφωνα με τον Chris Winter, MD και συγγραφέα του The Sleep Solution, υπάρχει μια ξεκάθαρη σύνδεση ανάμεσά τους: "Ο ύπνος και η εγρήγορση ελέγχονται από μια σειρά χημικών αντιδράσεων στο σώμα" τονίζει ο ίδιος και προσθέτει: "Ορισμένα θρεπτικά συστατικά μπορούν να τις επηρεάσουν διαφοροποιώντας την ώρα που χρειάζεται για να αποκοιμηθείς, το πόσο συχνά ξυπνάς μέσα στη νύχτα και το πώς νιώθεις το επόμενο πρωινό". Και παρότι η διατροφή σου κατά τη διάρκεια της ημέρας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, το βραδινό σνακ μπορεί να βελτιώσει ή να επιδεινώσει την ποιότητα του ύπνου σου. Διάβασε επίσης: 8 σνακ με λίγες θερμίδες για την καταπολέμηση κάθε λιγούρας από άγχος

Ακολούθησε τον κανόνα 30-30

Δραστήριες νέες γυναίκες που έφαγαν σνακ με 30 γρ. πρωτεΐνη περίπου 30 λεπτά πριν από τον ύπνο δεν είχαν αρνητική μεταβολική επίδραση, σύμφωνα με δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό British Journal of Nutrition. Για την ακρίβεια, σε άλλη μελέτη σε άνδρες που έκαναν προπόνηση ενδυνάμωσης βρέθηκε ότι η κατανάλωση πρωτεΐνης πριν από τον ύπνο οδήγησε σε αύξηση του μυϊκού ιστού – και οι επιστήμονες θεωρούν πως το ίδιο μπορεί να ισχύει για τις γυναίκες. Ποια είναι η ιδανική πηγή πρωτεΐνης σε αυτή την περίπτωση; Θα πρέπει να προέρχεται από την καζεΐνη, που βρίσκεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το τυρί τύπου κότατζ (διάβασε την ετικέτα, μία μικρή συσκευασία περιέχει περίπου 30 γρ. πρωτεΐνη). Το τυρί αυτό πέπτεται αργά και θα χορτάσεις χωρίς να αυξηθεί απότομα το σάκχαρο στο αίμα σου.

Πρόσθεσε υδατάνθρακες όταν τους χρειάζεσαι

"Εάν δυσκολεύεσαι να σε πάρει ο ύπνος, πρόσθεσε λίγους υγιεινούς υδατάνθρακες στο πρωτεϊνούχο σου σνακ, όπως, για παράδειγμα, μισή φέτα ψωμί ολικής αλέσεως ή μερικές ρώγες σταφύλι" προτείνει η Susan Kleiner, PhD, RD και συγγραφέας του The New Power Eating. Αυτό βοηθά τη μεταφορά της τρυπτοφάνης, ενός βασικού οξέος, στον εγκέφαλο ώστε να παραχθεί η σεροτονίνη, ένας νευροδιαβιβαστής που θα σε βοηθήσει να νυστάξεις.

Τι να μη φας

Οι χειρότερες τροφές που μπορείς να φας πριν από τον ύπνο είναι εκείνες που περιέχουν πολλά λιπαρά ή/και ζάχαρη. "Οι πολύ λιπαρές τροφές χρειάζονται πολύ χρόνο για την πέψη τους και η ζάχαρη ανεβάζει το σάκχαρο στο αίμα σου. Και τα δύο αυτά μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τον ύπνο σου" σύμφωνα με τη συγγραφέα. Επίσης, η πρωτεΐνη ορού γάλακτος προκαλεί απότομη άνοδο της ινσουλίνης, η οποία επίσης θα μπορούσε να σε κρατήσει ξύπνια.

*Γλυκό πριν τον ύπνο; 

Θέλεις κάτι γλυκό; Βάλε μερικές κουταλιές τυρί τύπου κότατζ σε ένα μπολ και πασπάλισε από πάνω κανέλα και μοσχοκάρυδο.

*Δεν τσιμπολογάς τη νύχτα; 

Παρότι κάποιες τροφές έχουν οφέλη, όπως επισημαίνεται από τις έρευνες, αν δεν είσαι τύπος που κάνεις βραδινές επιδρομές στο ψυγείο, δεν υπάρχει πραγματικά λόγος να προσθέσεις στη διατροφή σου ένα βραδινό σνακ, ακόμα και αν είναι πρωτεϊνούχο.

Διάβασε επίσης: Τα συστατικά και οι τροφές που επηρεάζουν την ποιότητα του ύπνου σου άμεσα

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i