Surviving από τα κιλά των διακοπών: Τι συμβουλές δίνει η ειδικός

Η διατροφολόγος- διαιτολόγος Μαργαρίτα Οκτωράτου μας δίνει συμβουλές για να μην πάρουμε έξτρα κιλά στις φετινές διακοπές.

7 ημέρες πριν τα Χριστούγεννα By Izabela Magier

Ευχαριστούμε τη Μαργαρίτα Οκτωράτου, MSc, Κλινική Διαιτολόγο - Διατροφολόγο Δημόσιας Υγείας

Ήλιος, θάλασσα, διακοπές, ολιγοήμερες εξορμήσεις και πληθώρα πεντανόστιμων λαχανικών, φρούτων και ψαριών, δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες για συνδυάσουμε την άσκηση με υγιεινές, νόστιμες και θρεπτικές διατροφικές επιλογές.

Η ξεκούραση και η χαλάρωση των διακοπών δε θα πρέπει να μας φοβίζει καθώς δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα πάρουμε βάρος, αντιθέτως μας δίνουν περισσότερες ευκαιρίες για να διώξουμε τα περιττά κιλά – ή να συντηρήσουμε το υπάρχον βάρος μας.

Όπως συμβαίνει πάντα, το αν θα πάρουμε βάρος ή όχι θα εξαρτηθεί από τα κίνητρα και τους στόχους μας.

Τι να τρως στις διακοπές

‘Ετσι λοιπόν στην περίπτωση που ακολουθούμε ήδη κάποια δίαιτα προγραμματίζουμε εκ των προτέρων, και στο βαθμό που είναι εφικτό, τι θα καταναλώσουμε και πότε

  • π.χ. φρούτα, μπάρες και υγρά ενδιάμεσα των γευμάτων
  • ή ελαφριά βραδινά συνδυασμένα με γάλα, γιαούρτι
  • ή πολύχρωμες με ποικιλία σαλάτες, θαλασσινά
  • ή φιλέτα σχάρας συνδυασμένα με λαχανικά που είναι ιδιαιτέρως νόστιμα αυτή την εποχή κ.λπ.

και τι είδους άσκηση θα κάνουμε π.χ. κολύμπι, ποδήλατο (ξηράς ή θαλάσσης), windsurfing, ρακέτες στην παραλία, παιχνίδι με τα παιδιά, trekking και πεζοπορία (για διακοπές στο βουνό), οτιδήποτε μας «σηκώνει» από την ξαπλώστρα, μας ευχαριστεί και «καίει» θερμίδες.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 10 υγιεινές τροφές που δεν τρως! Από την κάπαρη μέχρι το φασόλι ροβίτσα: να τι τρώμε τώρα

«Σε κάθε περίπτωση, δεν αφήνουμε αρνητικές σκέψεις να σαμποτάρουν τη δίαιτά μας, αλλά φροντίζουμε να δίνουμε από πριν τις κατάλληλες απαντήσεις στα κλασικά ερωτήματα του τύπου «τώρα χάλασα τη δίαιτα, ας φάω ό,τι βρω, εξάλλου διακοπές είμαι, θα κάνω δίαιτα από Δευτέρα».

Το πλάνο των διακοπών

Δεν είναι κρίμα να τρώμε ανεξέλεγκτα και να πηγαίνουν χαμένοι οι μέχρι τώρα κόποι μας; Εξάλλου, οι διακοπές δεν κρατούν για πάντα, γιατί να κουβαλάμε περιττά κιλά στις επόμενες εξορμήσεις μας», τονίζει η ειδικός.

  • Επιλέγουμε τακτικά, μικρά και ελαφριά γεύματα κάνοντας σωστές επιλογές
  • Δεν ξεχνάμε να πίνουμε πολλά υγρά, κυρίως νερό, αλλά και, χυμούς (με μέτρο!) για την ενυδάτωσή μας
  • Αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη ή και… ευφάνταστα κοκτέιλ με βάση το ανθρακούχο νερό, παγάκια και μυρωδικά ή/και χυμό είναι ιδανικές επιλογές για να μην πίνεις... θερμίδες.
  • Αλλά ακόμη και αν ενδώσουμε σε γευστικούς πειρασμούς αυτό θα πρέπει να γίνεται συνειδητά και με μέτρο.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i