Γλυκά και παιδιά: Τι να κάνεις αν ζητάει γλυκό, πόσο να δίνεις, πώς να αποφεύγεις τη ζάχαρη

Χριστούγεννα, γλυκά και παιδιά: Η ειδικός Δέσποινα Μαρσέλου μας φτιάχνει τους x-mas κανόνες για να τα βγάλουμε πέρα και να είναι και τα παιδιά χαρούμε κι εμείς ακόμα πιο χαρούμενοι. Τελικά, πόσα γλυκά πρέπει να φάνε τα παιδιά στις γιορτές;

05.12.2019

εχεις διαβασει

Γλυκά και παιδιά: Τι να κάνεις αν ζητάει γλυκό, πόσο να δίνεις, πώς να αποφεύγεις τη ζάχαρη

Συνεργάστηκε η Δέσποινα Μαρσέλου, κλινικός διαιτολόγος με ειδίκευση στα αυτοάνοσα νοσήματα, BSc, ΜSc, PgD (www.getactive.gr, www.notanordinarymum.gr).

Έρχονται τα Χριστούγεννα και μαζί με τα τραγούδια, το εορταστικό κλίμα και τις αγκαλιές, πληθαίνουν οι βόλτες και τα γλυκά! Η διαιτολόγος διατροφολόγος και μαμά δύο παιδιών,  Δέσποινα Μαρσέλου μας θέτει τους κανόνες διατροφής που πρέπει να ακολουθήσουν τα παιδιά (κι εμείς) στις γιορτές.

Το παιδί ζητάει γλυκό: Τι να κάνεις;

«Εάν το παιδί ζητάει γλυκό, μην του το αρνείσαι και κυρίως μην του το προσφέρεις ως επιβράβευση», τονίζει η ειδικός.

Τα παιδιά που τρώνε το γλυκό τους στο τέλος του γεύματος ως ανταμοιβή, μπορεί να πιέζονται να φάνε παραπάνω απ’ όσο θέλουν ή πρέπει, μόνο και μόνο για να αδειάσουν το πιάτο τους και να «κερδίσουν», αγνοώντας τα σημάδια κορεσμού που τους στέλνει το σώμα τους.

Αυτό, αργότερα στη ζωή, μπορεί να αποτελέσει παγίδα.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ:Τι πρέπει να τρώει το παιδί για να μην αρρωσταίνει; Το πλάνο διατροφής από τη διατροφολόγο Δέσποινα Μαρσέλου

«Αυτό που χρειάζεται, είναι να  απαντήσεις στην φυσική ανάγκη του παιδιού για γλυκό και μαζί να βάλετε τα όρια σε μέρα και ώρα. Προσπάθησε να κάνεις το παιδί συμμέτοχο στην  παρασκευή γλυκού. Βρείτε μια ωραία συνταγή και ξεκινήστε να προσθέτετε τα υλικά μαζί κάνοντας τη συμφωνία να βάλετε 1 αγαπημένο του συστατικό, όπως για παράδειγμα κακάο ή σοκολάτα.

Φρόντισε κατά τη διάρκεια της παρασκευής του γλυκού να εξηγείς στο παιδί πόσο μεγάλη σημασία έχει το γλυκό να είναι υγιεινό και να έχει συστατικά που μας κάνουν δυνατούς!

Απόφυγε συζητήσεις που αφορούν το βάρος του παιδιού (πχ καλό ειναι να μην τρως πολλά γλυκα για να μην πάρεις βάρος) και επικεντρώσου σε φράσεις όπως:

Είναι σημαντικό να επιλέγουμε νόστιμα και υγιεινά υλικά για το γλυκό, ώστε να έχεις καλή μνήμη και να αισθάνεσαι καλα!

Smoothies αντί για γλυκά!

  • «Εκτός των γλυκών θα μπορούσες να φτιάξεις πολύχρωμα smoothies, μιας και τα παιδιά αγαπάνε κάθε τι χρωματιστό, τονίζει η ειδικός.
  • Δοκίμασε ένα πράσινο με ακτινίδιο και μπανάνα που θα είναι το αγαπημένο των ξωτικών!
  • Αντί για μελομακάρονα και μπισκότα, μπορείτε να αφήσετε στον Άγιο Βασίλ ένα σαντουιτσάκι με μπανάνα, μέλι ή φυστικοβούτυρο ή μαρμελάδα.
  • Και μην μείνεις εκεί! Δώσε στα σαντουιτσάκια σχήμα μαγικό, όπως αστέρι ή δεντράκι ενώ αντί για ζάχαρη άχνη, πασπάλισέ τα με τρίμα καρύδας!
  • Δεν είναι το γλυκό το παν!
  • «Δεν χρειάζεται να επικεντρώνεστε στα γλυκά συνέχεια αλλά μπορείς να φτιάξεις αλμυρά σνακ για το παιδί, όπως πιτσάκι σε σχήμα χριστουγενιάτικου δέντρου ή να συνδυάσεις φρούτα και διάφορα τυριά και κράκερς χαρουπιού πάνω σε ένα γιορτινό πιάτο»!

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Τι να φάει το παιδί το μεσημέρι; Η διαιτολόγος μας δίνει ιδέες για το μεσημεριανό γεύμα του παιδιού (για να το τρώει σίγουρα και να γεμίζει βιταμίνες!)

-Τι να προσέξεις: Απόφυγε να έχεις κλειδωμένα τα γλυκά σε κάποιο νοτυλάπι, ψηλά στην κουζίνα γιατί αμέσως μπαίνει η σκέψη του απογορευμένου στο παιδί και το γλυκό γίνεται ακόμα πιο….γλυκό!

Χριστουγεννιάτικοι κανόνες για τους γονείς!

  • Τα γλυκά δεν χρειάζεται να ειναι καθημερινά σε κοινή θέα στο σπίτι βάζοντας σε πειρασμό τα μικρά  να τσιμπολογήσουν. Ξέχνα τις πιατέλες με μελομακάρονα, δίπλες και κουραμπιέδες πάνω σε κάθε τραπέζι και τραπεζάκι του σπιτιού.
  • Φρόντισε να μην αρνείσαι το γλυκό στο παιδί αλλά πρέπει να υπάρξει η ανάγκη και η επιθυμία. Κάθε οικογένεια έχει τις δικές της πεποιθήσεις όσον αφορά τα επιδόρπια και του τι θεωρείται επιδόρπιο.
  • -Αν τα παιδιά δεν έχουν έντονη επιθυμία ή δεν τα νοιάζουν πολύ τα γλυκά, δεν είναι ανάγκη να τους τα προσφέρετε με το ζόρι!
  • -Το επιδόρπιο είναι μια μικρή λιχουδιά, όχι ένα μεγάλο κομμάτι τούρτα ή ένα τεράστιο μπισκότο. Μπορεί να είναι 2-3 πλακάκια σοκολάτας ή μερικές κουταλιές από το αγαπημένο τους γιαούρτι ή ένα μικρό κουλουράκι.
  • Ενίοτε μπορείς να τους δώσετε μια μεγαλύτερη ποσότητα, αρκεί να το κάνεις στην ώρα ενός σνακ, ώστε να μην υπάρχει σύγκριση και ανταγωνισμός με άλλα φαγητά, ούτε να βγαίνει εκτός διατροφικής δομής.
  • Κρατήστε οικογενειακώς την ισορροπία στα γεύματα σας και τις ημέρες που είστε έξω κάνοντας ψώνια και μην παραμελείτε τα 3 βασικά γεύματα. Προσπαθείστε να ακολουθείτε σωστή δομή και ώρες ώστε να μην ξεφύγουν και τα μικρά σας καταναλώνοντας γλυκά και λιχουδιές.

Shape Tip: Θυμήσου ότι για να έχουμε καλή επάρκεια βιταμίνης C, το πιο σημαντικό πράγμα που συμβάλλει στην καλή ανοσία είναι η αποφυγή της ζάχαρης!

Η ζάχαρη καταστρέφει την δυνατότητα σύνθεσης βιταμίνης C, οπότε η αποφυγή γλυκών και επεξεργασμένων προϊόντων (όπως είναι οι μπάρες δημητριακών, τα δημητριακά με σοκολάτα ή τα αποξηραμένα φρούτα, τα αναψυκτικά και οι τυποποιημένοι χυμοί) πρέπει να αποτελεί κύριο μέλημα κάθε γονιού.

Θυμήσου: Η σύσταση για γλυκό που έχει δωθεί από τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας είναι 5 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη (25 γρ) την ημέρα.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

Best of network

#shapegreece