Quiz: Βρες τι τύπος fitness είσαι για να δεις τι γυμναστική σου ταιριάζει

Η προσωπικότητα σου παίζει ρόλο στο πώς θα έχεις καλή φυσική κατάσταση, αλλά ξέρεις τον τύπο σου; Δες ποιο είδος άσκησης σου ταιριάζει!

03.01.2019

εχεις διαβασει

Νέα έρευνα δείχνει πως η προσωπικότητά σου μπορεί να προσδιορίζει το αν και πώς κρατάς τη φόρμα σου. Με περίπου το 60% των ανθρώπων να μην μπορούν να συνεχίσουν ένα πρόγραμμα άσκησης για περισσότερους από 6 μήνες, το ερώτημα «Πώς μένεις προσηλωμένη στην άσκησή σου;» έχει ενδιαφέρον.

«Το θέμα είναι να μπορείς να βρεις τι είναι αυτό που θα σε κρατήσει, πέρα από την άσκηση αυτή καθ’ αυτή, σε μια ρουτίνα προπόνησης» τονίζει η Suzanne Brue, συγγραφέας του The 8 Colors of Fitness.

Βρες τον τύπο σου

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Φλόριντας στις ΗΠΑ διαπιστώθηκε πως η προσωπικότητά σου προσδιορίζει πώς θα παραμείνεις σε φόρμα, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να επιλέξεις να γυμνάζεσαι με τον τρόπο που πραγματικά σου ταιριάζει και σε ευχαριστεί. «Χρησιμοποιήσαμε το τεστ Myers-Briggs που εφαρμόζουν οι υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού για να αξιολογήσουν εργαζομένους προσαρμοσμένο σε fitness ερωτήσεις και καταλήξαμε σε 8 τύπους ασκούμενων ώστε να επιλέξει κάθε άνθρωπος το είδος προπόνησης που του ταιριάζει καλύτερα» εξηγεί η Suzanne Brue. Βρες τον τύπο σου αναγνωρίζοντας τα δικά σου χαρακτηριστικά παρακάτω:

H συνειδητοποιημένη

Είσαι επιμελής, σταθερή στους στόχους σου και νοιάζεσαι για την ασφάλεια. Προσεγγίζεις την άσκηση σαν ένα καθήκον. Απλά την κάνεις – δεν εμπλέκεσαι σε εσωτερικούς διαλόγους. Σου αρέσει να παρακολουθείς την πρόοδό σου, εστιάζεις σε ένα πράγμα τη φορά και ακολουθείς διαδικασίες που είναι αποδεδειγμένες αντί να παίρνεις ρίσκα. Ακολουθείς τη συμβουλή αυτών που ξέρουν και σε ενδιαφέρει να κάνεις το σωστό. «Εάν σου πει ένας γιατρός να γυμνάζεσαι, η γνώμη του θα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα απ’ ό,τι αν σ’ το πει η φίλη σου» σχολιάζει η Suzanne Brue.

Αυτά τα είδη άσκησης θα σε κάνουν να κινείσαι (και να είσαι) πιο σέξι!

  • Σου αρέσουν: Οι ατομικές προπονήσεις, να κολυμπάς από τη μία πλευρά της πισίνας στην άλλη, οτιδήποτε επαναλαμβανόμενο.
  • Δε σου αρέσουν: Η διαταραχή της ρουτίνας, ο μη ασφαλής εξοπλισμός.
  • Top tip: Κράτησε ένα ημερολόγιο άσκησης με τα σετ και τις επαναλήψεις για να παρακολουθείς την πρόοδό σου.

Η παραδοσιακή

Είσαι σταθερή και φιλική. Θεωρείς τη δέσμευση στον εαυτό σου πολύ σημαντική και σπας τους στόχους σε μικρότερα επιτεύγματα. Οι στόχοι σου κατευθύνονται προς τη θετική και φιλική ατμόσφαιρα – θα σταματήσεις να πηγαίνεις σε ένα γυμναστήριο όπου το περιβάλλον δεν είναι αρκετά φιλικό. Σου αρέσει να έχεις πρόγραμμα και σχέδιο. «Στους ανθρώπους αυτούς αρέσει να μοιράζονται αυτά που κάνουν με άλλους» αναφέρει η Suzanne Brue.

Οι νέες τάσεις στο fitness  (τι θα δούμε φέτος στην άσκηση;)

  • Σου αρέσουν: Ένας αυστηρός αλλά θετικός προπονητής, η ρουτίνα, να συζητάς την πρόοδό σου με άλλους.
  • Δε σου αρέσουν: Η άσκηση χωρίς συγκεκριμένο στόχο, οι μη τακτικές προπονήσεις.
  • Top tip: Φτιάξε ένα πρόγραμμα άσκησης για τους επόμενους μήνες.

Η δραστήρια

Δε μιλάς για άσκηση, μιλάς για προπόνηση με στόχο. Έχεις μεγάλη ανάγκη για διασκέδαση και το να είσαι φυσικά ενεργητική είναι κάτι που το κάνεις με την παρέα σου. Η άσκηση είναι πάντα πιο διασκεδαστική αν σκέφτεσαι ότι μπορείς να νικήσεις, έχεις όμως έναν φυσικό τρόπο ανταγωνιστικότητας που δεν προσβάλλει τους άλλους. «Αν ανήκεις στον συγκεκριμένο τύπο έχεις πολλούς δραστήριους φίλους – με τη μια σου φίλη παίζεις τένις, με την άλλη πας στο γυμναστήριο, με την άλλη τρέχετε» λέει η Suzanne Brue.

Shape Tested: Η αναρρίχηση σε τοίχο είναι η αερόβια που δεν είχες σκεφτεί! (το δοκιμάσαμε!)

  • Σου αρέσουν: Ο ανταγωνισμός, ο αυθορμητισμός, οι συναρπαστικές δραστηριότητες, η γυμναστική με φίλους.
  • Δε σου αρέσουν: Η ρουτίνα, η άσκηση όπου δεν υπάρχει πιθανότητα νίκης.
  • Top tip: Μετάτρεψε κάθε προπόνηση σε έναν μίνι ανταγωνισμό – προκάλεσε τον εαυτό σου να ξεπεράσεις τους προηγούμενους χρόνους σου.

Η trendsetter

Συναρπάζεσαι με τις καινούριες ιδέες. Η άσκηση μόνο δεν είναι σημαντική για σένα – χρειάζεσαι κάτι άλλο να ξυπνήσει το πάθος σου. Είσαι ο τύπος που θα δοκιμάσει τα πάντα, αλλά θέλεις δραστήριους ανθρώπους γύρω σου. Εάν οι φίλοι σου κάνουν κάτι, το κάνεις κι εσύ.

Λεξικό fitness: Ξέρεις τι είναι bosu ή μπάλα pilates; Να τι κάνει κάθε gadget!

  • Σου αρέσουν: Οι δραστηριότητες που συμπεριλαμβάνουν συγκαλυμμένη άσκηση, η γυμναστική με παρέα.
  • Δε σου αρέσουν: Οι βαρετές και άβολες προπονήσεις.
  • Top tip: Μαζευτείτε η παρέα για ένα ομαδικό σπορ μία φορά τη εβδομάδα.

Η routine lover

Ξεκινάς με πειθαρχία μια νέα δραστηριότητα και ενσωματώνεσαι εύκολα. Γυμνάζεσαι εξειδικευμένα – μία προπόνηση για ενδυνάμωση, μία άλλη αερόβια. Χαίρεσαι να δοκιμάζεις καινούρια πράγματα, αλλά τείνεις να επιστρέφεις στη ρουτίνα σου. Μόλις μπει η άσκηση στη ζωή σου, είναι πιθανό πως θα κολλήσεις μαζί της. «Σου αρέσει το spinning, επειδή είναι πολύ έντονο και μπορείς να το κάνεις με το δικό σου ρυθμό – υπάρχει ομάδα, αλλά είσαι στο δικό σου “χώρο” επειδή δε σου μιλάει κανένας» αναφέρει η Suzanne Brue.

  • Σου αρέσουν: Οι τακτικές, κατηγοριοποιημένες προπονήσεις, να παίρνεις οδηγίες από ειδικούς.
  • Δε σου αρέσουν: Να μιλάς την ώρα της άσκησης, να γυμνάζεσαι χωρίς πρόγραμμα.
  • Top tip: Γυμνάσου με άλλους ανθρώπους γύρω σου, αλλά δε χρειάζεται να τους μιλάς!

H οργανωμένη

Αντιπροσωπεύοντας το λιγότερο από το 2% του πληθυσμού, ανήκεις σε μια πολύ ξεχωριστή ομάδα. Ο έγκαιρος προγραμματισμός είναι τεράστιο θέμα για σένα – οραματίζεσαι τι πρέπει να κάνεις και έχεις ένα κανονικό πρόγραμμα έτοιμο πριν ξεκινήσεις. Είσαι ευαίσθητη στο περιβάλλον και στους περισπασμούς, θέλεις ηρεμία, ησυχία και να είναι όλα στη σειρά τους για να ξεκινήσεις το πρόγραμμά σου. Γυμνάζεσαι όπου μπορείς να σκεφτείς και να αφήσεις το μυαλό σου να ταξιδέψει. «Θέλεις να ασκείσαι με έναν τρόπο όπου μπορείς να αντιληφθείς τις σκέψεις που σου γεννιούνται στη διάρκεια μιας προπόνησης» τονίζει η Suzanne Brue.

Τα απίστευτα οφέλη της άσκησης που δεν ήξερες (λέει νέα έρευνα!)

  • Σου αρέσουν: Τα γνώριμα περιβάλλοντα αλλά και οι προγραμματισμένες προπονήσεις, να γυμνάζεσαι μόνη σου και η δομή.
  • Δε σου αρέσουν: Τα άγνωστα περιβάλλοντα με πολλούς περισπασμούς, η βιασύνη και η διατάραξη της ρουτίνας.
  • Top tip: Γυμνάσου σε ήσυχους και γαλήνιους χώρους που ενθαρρύνουν τη χαλαρή άσκηση. Το καλοκαίρι ιδανικά στην παραλία.

Η challenge maniac

Αγαπάς τη διασκέδαση και το παιχνίδι, διαθέτεις όμως μια εσωτερική ένταση που σε δυσκολεύει να βρεις την κατάλληλη για σένα προπόνηση. Σου αρέσει να ασκείσαι και να υπάρχει κόσμος γύρω σου, αλλά θα πρέπει να είναι οι σωστοί άνθρωποι. Δεν είσαι τύπος του προγραμματισμού, όμως οι προκλητικοί στόχοι είναι σημαντικοί. Βαριέσαι εύκολα και αναζητάς βολικές προπονήσεις. «Σ’ αυτούς τους τύπους αρέσει περισσότερο από κάθε άλλη ομάδα προσωπικότητας η άσκηση με συνοδεία μουσικής» σχολιάζει η Suzanne Brue. «Τους αρέσει να χορεύουν και να γυμνάζονται με ένα iPod».

Λιγούρα μετά τη γυμναστική: Να τι άσκηση να κάνεις για να μην πεινάς μετά!

  • Σου αρέσουν: Τα αθλήματα αντοχής, όπως το τρέξιμο και η ποδηλασία, να γυμνάζεσαι με μουσική, κάνοντάς τα πάντα αυθόρμητα.
  • Δε σου αρέσουν: Οι αυστηροί προπονητές, τα «στημένα» γυμναστήρια, η αυστηρή ρουτίνα.
  • Top tip: Διάλεξε δραστηριότητες που αναδεικνύουν την αστεία, παιχνιδιάρικη πλευρά σου και απόφυγε τις πιο δομημένες, με αυστηρές απαιτήσεις παρουσίας.

H outdoor

Δε χάνεσαι ποτέ και αγαπάς πολύ τη φύση. Σε «τρώνε» τα πόδια σου όταν δεν είσαι έξω. Δε σε νοιάζει να είσαι με άλλους ανθρώπους, αλλά σου αρέσει να είσαι μόνη σου στη φύση – αυτό σε κάνει να νιώθεις βαθιά μέσα σου ότι είσαι ζωντανή. Εάν ελαττώσεις όσο το δυνατό λιγότερο τις πιθανές επιλογές, θα είναι πιο εύκολο να δεσμευτείς σε μια άσκηση. Εάν αρχίσεις να την πολυσυζητάς, μπορεί να μην την κάνεις. «Εάν πρέπει να πας με το αυτοκίνητο σε ένα πάρκο, δε θα το κάνεις καθόλου – πρέπει να μπορείς να πας εκεί φυσικά»
επισημαίνει η Suzanne Brue.

Πεζοπορία: 4 βήματα πριν ξεκινήσεις την προπόνηση που σμιλεύει σώμα!

  • Σου αρέσει: Να γυμνάζεσαι μόνη σου έξω, π.χ. με ποδηλασία βουνού, πεζοπορία, σέρφινγκ.
  • Δε σου αρέσουν: Να είσαι κολλημένη μέσα, να γυμνάζεσαι με πολλούς ακόμη ανθρώπους.
  • Top tip: Βρες χρόνο για να ασκείσαι έξω σε τακτική βάση.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Αερόβια άσκηση για κάψιμο λίπους: Το 15′ πρόγραμμα – express για να σμιλεύσεις σώμα

Αυτή η ρουτίνα αεροβικής με μπάλα είναι πιο διασκεδαστική και καις περισσότερο από μια τυπική προπόνηση HIIT.

Πώς να μην χαλάσω τη δίαιτα
Κοιλιακοί πέτρα; Αυτή είναι η πιο γνωστή άσκηση για επίπεδη κοιλιά σε 2 κινήσεις

Ο personal trainer Λευτέρης Καβούκης και το Shape.gr σε γυμνάζουν και σου δείχνουν την άσκηση για επίπεδη κοιλιά.

8 τροφές για μυική ενδυνάμωση βάσει έρευνας (έτσι χτίζεις μυική μάζα και καις λίπος)

Δεν αρκεί μόνο η γυμναστική για να αποκτήσεις τέλειο σώμα. Μάθε ποιες τροφές μπορούν να αυξήσουν τη μυϊκή σου μάζα.

Φτιάξε σούπερ γλουτούς με αυτές τις ασκήσεις στον τοίχο από τη Χριστίνα Μαυρίδου

Η personal trainer μοιράζεται με Shape ένα ασκησιολόγιο που μπορείς να κάνεις σε οποιοδήποτε τοίχο του σπιτιού σου.

#shapegreece