Beat workouts: 5 προγράμματα για δυνατό κορμό χωρίς εξοπλισμό

Επίλεξε μία fun προπόνηση που θα ακολουθήσεις στο ρυθμό της μουσικής.

19.09.2019

Γράφει: Ευμορφία Σαββαΐδη

εχεις διαβασει

Beat workouts: 5 προγράμματα για δυνατό κορμό χωρίς εξοπλισμό

Μπορεί να διαβάζεις ασκήσεις για δυνατό κορμό και να βαριέσαι ή να σκέφτεσαι πως θα πρέπει να «ξεψυχήσεις» σε ένα στρωματάκι γυμναστικής βλέποντας σε λούπα τις ίδιες και τις ίδιες ασκήσεις. Αλλά όχι! Η γυμναστική μπορεί και πρέπει να σε ενθουσιάζει, να σε ξεσηκώνει, να σου δίνει κίνητρο να συνεχίσεις.

Οι ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν να «χτίσεις» ένα δυνατό κορμό είναι σημαντικές γιατί ένας δυνατός κορμός – από τη fitness οπτική – αποτελεί δομικό στοιχείο ενός υγιούς σώματος που μπορεί να αποδόσει καλύτερα τόσο στην προπόνηση όσο και στην καθημερινότητα. Η trainer Amanda Bisk (@amandabisk) καθιέρωσε τα beat workouts. Αυτό, με λίγα λόγια, σημαίνει πως ασκείσαι χωρίς εξοπλισμό στο ρυθμό της μουσικής.

Διάβασε επίσης: 6 λόγοι που συγκεντρώνεται το λίπος στην κοιλιά σου (μήπως στριφογυρίζεις στον ύπνο;)

Παρακάτω θα δεις 5 προγράμματα με ασκήσεις για δυνατή κοιλιά σε διαφορετικό ρυθμό κάθε φορά που μπορείς να κάνεις οπουδήποτε και οποτεδήποτε.

Ασκήσεις για δυνατό κορμό χωρίς εξοπλισμό

View this post on Instagram

Try this fun ABS + CORE burner with all the moves! 🔥 👇🏼 FULL WORKOUT BREAKDOWN: Intro: 4 x Dow Dog to Bear (x3) 2 x Cross Climber 2 x Knee to Elbow Chorus Intro: 8 x Ab Tucks 4 x Single Leg Snaps Chorus: 8 x Single Leg Crunch Verse: 2 x Down Dog to Bear (x3) 2 x Cross Climber 2 x Knee to Elbow Chorus Intro: 8 x Ab Tucks 4 x Single Leg Snaps Chorus: 8 x Single Leg Crunch Bridge: Drop to Elbows 8 x Elbow Plank Hip Drops Push Up to Plank (x3) 2 x Cross Climber 2 x Knee to Elbow Chorus Intro: 8 x Ab Tucks Chorus: 8 x Single Leg Crunch Outro: Drop to Elbows 8 x Elbow Plank Hip Drops Push Up to Plank . 🙌🏼🙌🏼🙌🏼 #beatworkout #funworkout . Join me for full length follow-along workouts & yoga on my app ‘Fresh Body Fit Mind’ 🙌🏼☺️ www.freshbodyfitmind.com (iPhone & Android)👉🏼📱

A post shared by Amanda Bisk (@amandabisk) on

View this post on Instagram

This song was a request from @datavizkiwi ☺️🙌🏼 Hope you enjoy it! Work your abs, obliques & deep abdominal stabilisers with this fun CORE WORKOUT! 👊🏼 👇🏼 FULL WORKOUT BREAKDOWN: Intro: (x2) 2 x Bear Hold Ear Taps 2 x Bear Hold Leg Extension (x4) Bear to Down Dog Verse: 3 x Extended Side Plank Crunch (L) 3 x Extended Side Plank Crunch (R) Chorus Intro: (x2) 4 x Single Leg Crunch 4 x Single Leg Snap Chorus: 4 x Lying Sit Up 2 x Lay Back Single Leg Snap 4 x Bear Hold Ear Taps 4 x Bear to Down Dog Verse 2: 3 x Side Plank Reach Thru (L) 3 x Side Plank Reach Thru (R) Chorus Intro: (x2) 4 x Single Leg Crunch 4 x Single Leg Snap Chorus: 4 x Lying Sit Up 2 x Lay Back Single Leg Snap 4 x Bear Hold Ear Taps 4 x Bear to Down Dog Outro: (x2) 2 x Plank Jump Outs 1 x Plank Step In + Out (x1) Plank Hold . Have fun!! 🙃🙂🙃🙂 #beatworkout #funworkout . Join me for full length follow-along workouts & yoga on my app ‘Fresh Body Fit Mind’ 🙌🏼☺️ www.freshbodyfitmind.com (iPhone & Android)👉🏼📱

A post shared by Amanda Bisk (@amandabisk) on

View this post on Instagram

A fun ABS & OBLIQUES WORKOUT with all the moves! 👊🏼 👇🏼 FULL WORKOUT BREAKDOWN: Intro: 8 x Plank Knee to Elbow 7 x Plank Cross to Elbow 7 x Froggers Chorus: 7 x Seated Ab Tucks 14 x Seated Bicycles 4 x SL Oblique Snaps (Left) 4 x SL Oblique Snaps (Right) Verse: 4 x Plank Knee to Elbow 7 x Plank Cross to Elbow 7 x Froggers Chorus: 7 x Seated Ab Tucks 14 x Seated Bicycles 4 x SL Oblique Snaps (Left) 4 x SL Oblique Snaps (Right) Chorus Outro: 4 x High Sit Up 7 x Sit Up Pulse Outro Extended: 4 x Side Plank Crunch (Left) 4 x Side Plank Crunch (Right) 4 x Side Plank Crunch (Left) 4 x Side Plank Crunch (Right) 8 x Elbow Plank Hip Drops . Enjoy! 😁🙌🏼 #abworkout #obliques #beatworkout

A post shared by Amanda Bisk (@amandabisk) on

View this post on Instagram

Sweat to the beat with this fun ABS WORKOUT! 🤩 👇🏼 FULL WORKOUT BREAKDOWN: Intro: 4 x Plank Cross to Elbow 4 x Long Lunges 4 x Plank Kick Thru’s Chorus Intro: (x3) 2 x Plank Jump Out Drop to Elbows 2 x Elbow Plank Jump Out Push Up to Plank Chorus: (x2) 8 x Seated Bicycle 2 x Single Leg Seated Snaps (x2) Lower to Dish Hold 4 x Bicycle 2 x Lying Leg Tucks Sit Up Verse: 2 x Side Plank Reach Thru (L) 2 x Side Plank Reach Thru (R) 4 x Elbow Plank Hip Drops Chorus Intro: (x3) 2 x Plank Jump Out Drop to Elbows 2 x Elbow Plank Jump Out Push Up to Plank Chorus: (x2) 8 x Seated Bicycle 2 x Single Leg Seated Snaps (x2) Lower to Dish Hold 4 x Bicycle 2 x Lying Leg Tucks Sit Up Outro: 4 x Single Leg Seated Snaps . Have fun!! 🙃🙂🙃🙂 #beatworkout #funworkout . Join me for full length follow-along workouts & yoga on my app ‘Fresh Body Fit Mind’ 🙌🏼☺️ www.freshbodyfitmind.com (iPhone & Android)👉🏼📱

A post shared by Amanda Bisk (@amandabisk) on

View this post on Instagram

Try this super fun CORE WORKOUT with all the moves! 😁🙌🏼 With a great mix of plank variations, this is a great way to build up your deep core strength! 👇🏼 FULL WORKOUT BREAKDOWN: Intro: (x4) Down Dog to Plank Plank Knee to Elbow (x2) Plank Left Knee Tuck Kick Through Left Side Plank Back to Plank Plank Right Knee Tuck Kick Through Right Side Plank Back to Plank Chorus Intro: 8 x Plank Alternate Knee Drops 4 x Plank Shoulder Taps 8 x Plank Alternate Knee Drops Chorus: 4 x Slow SL Crunch 8 x Fast SL Crunch 4 x Slow SL Crunch 8 x Fast SL Crunch 12 x Bicycles Verse: (x2) Plank Left Knee Tuck Kick Through Left Side Plank Back to Plank Plank Right Knee Tuck Kick Through Right Side Plank Back to Plank Chorus Intro: 8 x Plank Alternate Knee Drops 4 x Plank Shoulder Taps 8 x Plank Alternate Knee Drops Chorus: 4 x Slow SL Crunch 8 x Fast SL Crunch 4 x Slow SL Crunch 8 x Fast SL Crunch 12 x Bicycles Bridge: 6 x Side Elbow Plank Change Chorus: 4 x Slow SL Crunch 8 x Fast SL Crunch 4 x Slow SL Crunch 8 x Fast SL Crunch 16 x Bicycles Dish Hold . Have fun! ☺️ #beatworkout #funworkout . Join me for full length follow-along workouts & yoga on my app ‘Fresh Body Fit Mind’ 🙌🏼☺️ www.freshbodyfitmind.com (iPhone & Android)👉🏼📱

A post shared by Amanda Bisk (@amandabisk) on

Διάβασε επίσης: Γυμνάζομαι πολύ αλλά δεν αδυνατίζω, κάνω κοιλιακούς αλλά δεν έχω φλατ κοιλιά και άλλες απορίες βρίσκουν απάντηση

Διάβασε επίσης: Η σωστή διατροφή για γράμμωση στην κοιλιά από τη διατροφολόγο

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.